Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syns Herman er et kjempefint navn, og vi hadde tenkt å bruke det eller Henrik hvis det hadde blitt en gutt :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempefint navn, hadde vurdert det selv hvis det hadde blitt en gutt:-)

Skrevet

Litt snobbete. Men også fint:)

Skrevet

da jeg var yngre likte jeg ikke navnet. men nå synes jeg det er et kjempe fint navn.jeg kunne godt tenke meg å brukt det på en sønn vis jeg fikk barn:)

AnonymBruker
Skrevet

Ja men det kan da være at hun ikke syns det? Man kan vel ha egne personlige meninger som nødvendigvis ikke samsvarer med fakta?

En 'personlig mening' betyr ikke at man har rett til å være fullstendig dum og kunnskapsløs :)

Du må gjerne mene at navnet 'Herman' ikke er pent, men å påstå at det ikke fungerer på diverse språk er noe annet. Da synser man og driter seg loddrett ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En 'personlig mening' betyr ikke at man har rett til å være fullstendig dum og kunnskapsløs :)

Du må gjerne mene at navnet 'Herman' ikke er pent, men å påstå at det ikke fungerer på diverse språk er noe annet. Da synser man og driter seg loddrett ut.

HUN syns ikke det fungerer på det språket. Kan hun ikke mene det hvis hun vil det? Man trenger ikke være enig med fakta.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

HUN syns ikke det fungerer på det språket. Kan hun ikke mene det hvis hun vil det? Man trenger ikke være enig med fakta.

Man må ikke være enig med fakta? Det er snakk om å hevde at et navn som er mye brukt i de aktuelle landene ikke fungerer på disse landenes språk. Det er dumt, det er kunnskapsløst og det er til å le av.

JEG VIL MENE DETTE holder ikke bestandig når man skal synse. Hun får skrive at navnet ikke behager henne, men å blande inn idioti i innlegget er tragisk.

Endret av Sulosi
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst, å si sin personlige mening er ikke å synse! Hva er problemet ditt?

Debattanten skrev følgende:

Jeg er ikke noe glad i det, men det er kun fordi det ikke fungere på engelsk eller fransk.

Dette er synsing.

• Liker 2
Skrevet

Debattanten skrev følgende:

Jeg er ikke noe glad i det, men det er kun fordi det ikke fungere på engelsk eller fransk.

Dette er synsing.

Nei, det er min personlige mening.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er min personlige mening.

Nå er du verken fransk eller engelsk siden du åpenbart ikke gar fått med deg at dette er et relativt vanlig navn i England/Frankrike.

Synsing og idioti :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Herman fungerer fint på engelsk og fransk. Debattanten som mente noe annet er kunnskapsløs, ganske enkelt.

Endret av Sulosi
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke noe glad i det, men det er kun fordi det ikke fungere på engelsk eller fransk. Noe som absolutt ikke behøver å være viktig i Norge. :gjeiper:

siden det ikke var noen av kriteriene til ts. er det ganske irrelevant info... men det er nå så :P synes det er fint. og drar Herman til et engelsk talende land eller frankrike.tror jeg nok han klare finne en måte å si navnet sitt på uten problemer. de fleste navn blir litt annerledes når man drar til andre land uansett om det er et navn som brukes over landegrensene.

Gjest Ludovie
Skrevet

Herman er av fransk opprinnelse, Armand er originalen. Herman ble vanlig i England på attenhundretallet.

FEIL. Det er opprinnelig et tysk navn. Armand er riktignok den franske varianten, men det kom altså litt senere.

For øvrig: Er det virkelig nødvendig å være så ufin?

• Liker 5
Gjest Ludovie
Skrevet

... og for å svare på spørsmålet: Jeg synes det er ganske fint. :)

Skrevet

FEIL. Det er opprinnelig et tysk navn. Armand er riktignok den franske varianten, men det kom altså litt senere.

For øvrig: Er det virkelig nødvendig å være så ufin?

+ til deg.

AnonymBruker
Skrevet

Skal vi ha en etymologisk diskusjon om navnet, for debattanten over deg blingser litt nå :)

Skrevet

siden det ikke var noen av kriteriene til ts. er det ganske irrelevant info... men det er nå så :P synes det er fint. og drar Herman til et engelsk talende land eller frankrike.tror jeg nok han klare finne en måte å si navnet sitt på uten problemer. de fleste navn blir litt annerledes når man drar til andre land uansett om det er et navn som brukes over landegrensene.

Det er da et ganske vanlig navn på engelsk..

AnonymBruker
Skrevet

Herman er et bikkjenavn :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...