Gå til innhold

Guttenavnet Herman..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sånn egentlig bryr vi oss egentlig ikke noe om hva folk synes om navnet gutten vår får, men er alikevel nysgjerrig på hva folk tenker.

Så hva syns du om navnet Herman?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En i familien min heter det, og det passer til han :) Men det er ikke et navn jeg ville valgt til mitt barn. Men folk er heldigvis forskjellige, det hadde vært utrolig kjedelig om alle skulle het det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe glad i det, men det er kun fordi det ikke fungere på engelsk eller fransk. Noe som absolutt ikke behøver å være viktig i Norge. :gjeiper:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Godt å se noen positive svar hvertfall.

VI syns jo det er et flott navn, men har hørt så mye negativt fra andre. Lurer på om det hadde vært annerledes om vi hadde ventet med å si noe til ungen faktisk var født, å bare sagt at; her er Herman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg liker navnet fordi jeg bare har møtt hyggelige, søte Hermaner så langt. Det er litt gammeldags i mine ører, men samtidig ganske stilig!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent to små Hermaner, ikke fra Bærum noen av de og verdens skjønneste smågutter. Jeg liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke noe glad i det, men det er kun fordi det ikke fungere på engelsk eller fransk. Noe som absolutt ikke behøver å være viktig i Norge. :gjeiper:

Herman er av fransk opprinnelse, Armand er originalen. Herman ble vanlig i England på attenhundretallet.

Mao er dette et navn som fungerer YPPERLIG både på fransk, engelsk og norsk.

Endret av Sulosi
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

VI syns jo det er et flott navn, men har hørt så mye negativt fra andre. Lurer på om det hadde vært annerledes om vi hadde ventet med å si noe til ungen faktisk var født, å bare sagt at; her er Herman.

Jeg er AB-en over her.

Herman er kjempefint! Jeg synes du skal drite i hva ignorante tenåringsmødre på KG mener om navnet. Her er det åpenbart en overvekt av mennesker uten fullført grunnskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er AB-en over her.

Herman er kjempefint! Jeg synes du skal drite i hva ignorante tenåringsmødre på KG mener om navnet. Her er det åpenbart en overvekt av mennesker uten fullført grunnskole.

Herregud, man trenger da ikke være ignorant tenårinsmor for å mene at et navn ikke er så pent.

Og hvordan i alle dager får du det å ikke ha fullført grunnskolen inn i dette?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at om du venter til barnet er født, så blir det mindre negative kommentarer. Vi fikk noen merkelige kommentarer på minstemann, som har navn i samme sjanger som Herman. (De som kritiserer våre barns navn har valgt navn i helt annen stil enn vi har ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herman - Frudame ? :P

Frudame er vel så vidt jeg vet ikke et navn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Herregud, man trenger da ikke være ignorant tenårinsmor for å mene at et navn ikke er så pent.

Og hvordan i alle dager får du det å ikke ha fullført grunnskolen inn i dette?

Kommentaren om at Herman ikke kunne fungere på fransk eller engelsk vitner om et meget lavt kunnskapsnivå/evne til å resonnere og oppsøke kunnskap på egen hånd.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synest det er heilt greitt. Litt konservativt, i kategori med Henrik, Preben, Christian, Frederik osv. Trur dei fleste ser for seg at Herman kjem frå ein "møblert heim". Ikkje at det er negativt, altså ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor ventet vi med å si noe om navn på barnet vårt før han var født. Det skal litt til for noen å si noe stygt om navnet når barnet allerede heter det. Sier man navnet før barnet er født, opplever visst mange at det er fritt fram å kommentere.

Jeg liker navnet, forresten. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...