Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Synes jeg leser om flere og flere kjendiser som er eller ønsker å utdanne seg til å bli lege.

Jeg kommer på Anders Lie, skuespiller

Jonas Bergland, stand-up komiker

Trond Viggo Torgersen, humorist

Ellers har vel både Aylar og Linni Meister gitt uttrykk for at du ønsker å studere medisin.

Og husker en rapper og diverse idrettstjerner, men de kommer jeg ikke på hva heter.

Jeg synes dette er spennende motivasjon, så kommer noen på flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gunhild Stordalen er lege, og er/var også doktorgradsstudent i medisin. Ellers kommer jeg ikke på noen flere. :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dr. S fra Klovner i Kamp og Yoga Fire ;)

Han heter egentlig Sveinung Eide og jobber nå som fastlege i Oslo.

Skrevet

Har vel min tvil om Aylar Lie og Linni noen gang kommer til å bli leger da...

Men andre kjente som har studert medisin er jo:

Gro Harlem Brundtland - de fleste vet vel hvem hun er...

Johan Olav Koss - skøyteløper

• Liker 6
Gjest Jytte
Skrevet

Håndballspillerne Einar Riegelhuth Koren og Cecilie Leganger kombinerer håndball på topp-nivå med medisinstudier.

AnonymBruker
Skrevet

Jørgen Skavlan må ikke glemmes...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jørgen Skavlan må ikke glemmes...

Han er jo kjent for å være lege, ikke kjendis i seg selv.

• Liker 1
Gjest foremma
Skrevet

Aylar studerte ikke profesjonstudiet.. så..

Skrevet (endret)

Trond-Viggo var vel lege før han ble kjendis...

Endret av andy capp
AnonymBruker
Skrevet

Han er jo kjent for å være lege, ikke kjendis i seg selv.

Det er vel strangt tatt Trond Viggo Torgersen også.

Vi så ham vel først i programmet "Kroppen" på 70-tallet, der han åpenbart hadde fått rollen fordi han er lege.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel strangt tatt Trond Viggo Torgersen også.

Vi så ham vel først i programmet "Kroppen" på 70-tallet, der han åpenbart hadde fått rollen fordi han er lege.

Jo, men nå er har ikke først og fremst kjent for å være lege, men som barneombud og komiker. Skavlan er bare kjent for å være lege og sine mindre gjennomtenkte kommentarer i media i den forbindelse.

AnonymBruker
Skrevet

Tord Gjerdalen, skiløper

Skrevet

Torkild Damhaug er psykiater (lege med spesialisering i psykiatri).

AnonymBruker
Skrevet

Astrid Uhrenholt Jacobsen studerer medisin i Oslo, men bruker dobbelt så lang tid som alle andre (dvs hun har 50 % av normal studieprogresjon). I tillegg sto det i avisa at hun hadde hatt ett års 100 % permisjon i 2011... Skjønner ikke at det er lov å bruke SÅ lang tid, de har jo regler for minsteprogresjon på medisinstudiet?

Den tidligere Rosenborg-fotballspilleren Fredrik Winsnes har fullført medisinstudiet, men har utsatt turnusen evig lenge. Har lest både at han ikke fikk utsette den lenger enn til 2010, og at han faktisk hadde fått utsatt den til 2013. Ettersom han har lagt opp som fotballspiller (etter fjorårssesongen) så kan det hende han er i turnus nå.

Tror ikke disse to ville vært mine førstevalg om jeg skulle til legen :P Når det går så lang tid og man fokuserer på så andre ting enn medisinen... :sjenert:

• Liker 1
Gjest SnowLeopard
Skrevet

Tror ikke disse to ville vært mine førstevalg om jeg skulle til legen :P Når det går så lang tid og man fokuserer på så andre ting enn medisinen... :sjenert:

Med tanke på hvilke andre (livs-)erfaringer de tilegner seg, så er jeg ikke enig med deg. Å være en god lege er ikke bare faglig kunnskap, men utrolig mye annet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...