Gå til innhold

Dere som spiser "vanlig" hvor mange kcal ligger dere på om dagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har i det siste lurt på en ting... når man tar slike tester og sjekker ut hva man skal spise for å veldikeholde vekten, altså det som da ville vært normalt så får man ofte opp 2000 og mer.. men jeg klarer ikke helt å se hvordan folk havner der... selv når jeg regner ut kan jeg fint havne på mellom 500-1000 på en dag .. idag har jeg bare spist 600kcal og jeg føler egentlig jeg har spist en del... nå er jeg veldig sunn av meg da, men likevel... jeg må bare høre om det enten er jeg som er spiser veldig lite, eller om andre også spiser slik?

Evnt kan en som spiser vanlig, dvs ikke tenker på verken vekt el kalorier... skrive ned et eksempel på måltider om dagen??

På forhånd takk:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

600 hørtes veldig lite ut!! Er du sikker på at du har riktig vekt av maten? Husket å ta med drikke, mellommåltider osv?

Jeg ligger rundt 1600-1800 de dagene jeg ikke spiser godteri tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Og hva er det egentlig du spiser på en hel dag hvis du bare kommer opp i 600 kcl??

Skrevet (endret)

idag har jeg bare spist 600kcal og jeg føler egentlig jeg har spist en del...

Hva har du spist idag? (og drukket)

Endret av kråkefjas
Skrevet

Spiser mellom 1400-2000 kcal de dagene jeg ikke spiser godteri. Føler ikke jeg spiser så mye heller, spiser vel en 4-5 måltider. Spiser sunt. Men 650 kcal er latterlig lite.

AnonymBruker
Skrevet

ts her. Spiste en salat med reker til frokost(ingen dressing) og med ekstra litt grønnsaker vedsiden av. Også spiste jeg to knekkebrød med mager skinkeost og agurk på iste, også en eggefluff for å tilfredstille søtsug(inneholder kun to eggehviter og kcal fri naturlig søtning). Kan hende det er mindre enn 600 og, aner ikke.. eller mer.. dårlig på å regne egentlig. Så det er det.. har ikke spist noe mellommåltid eller drukket noe med kcal i mellomtiden..

AnonymBruker
Skrevet

ts her igjen. MÅ tilføye at jeg ikke spiste før kl 14.30 da.. men det er fordi jeg aldri spiser frokost(men kan da spise mer senere om jeg ønsker for å komme opp i rett kcal mengde). Jeg prøver ikke å slanke meg heller.

Skrevet

ts her. Spiste en salat med reker til frokost(ingen dressing) og med ekstra litt grønnsaker vedsiden av. Også spiste jeg to knekkebrød med mager skinkeost og agurk på iste, også en eggefluff for å tilfredstille søtsug(inneholder kun to eggehviter og kcal fri naturlig søtning).

Ja, dette var jo virkelig enorme mengder

AnonymBruker
Skrevet

?

AnonymBruker
Skrevet

føler ikke jeg spiste mye idag da, men andre dager kanskje, vet ikke, men ligger nesten alltid under 1000. spiser veldig mye grøntfor da, og er lite kcal i det kanskje.

Skrevet

føler ikke jeg spiste mye idag da, men andre dager kanskje, vet ikke, men ligger nesten alltid under 1000. spiser veldig mye grøntfor da, og er lite kcal i det kanskje.

Ja, du spiser fryktelig lite. Har du anoreksia?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du spiser fryktelig lite. Har du anoreksia?

Hæ?? langt ifra... veier 60 og er 173 høy, kunne fint gått ned noen kg, MEN tenker ikke på det nå.

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg er nesten 1.80, veier ca 65 kilo og spiser garantert mer enn 650 kalorier. Hver eneste dag, året rundt.

Tipper jeg ligger på mellom to og tre. Tusen, altså.

• Liker 2
Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg hadde besvimt flere ganger om dagen på det kostholdet TS beskriver.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts: Du har spiseforstyrelser og BØR oppsøke hjelp så fort som mulig. Det er ikke normalt inntak, til og med små barn spiser mer. En ung og normalt aktiv kvinne skal ha i seg 2000 kcal. Ligger du bare på rundt 500-1000 så går du sakte, men sikkert ned i vekt og kommer til å ende opp med å bli like tynn som en spiker, er det virkelig det du vil oppnå? Søk hjelp! Og ikke kom med "nei, jeg har ikke spiseforstyrelser" JO, DET HAR DU.

• Liker 1
Skrevet

mann 1.93 prøver å holde meg på 3000 kalorier (vanlig dag inkluderer 500g karbonadedeig, 3 egg, 2 polarbrød, 250g grønnsaker, 150g mager cottage cheese, liten yoghurt, boks tunfisk)

Skrevet

Hei. Jeg har i det siste lurt på en ting... når man tar slike tester og sjekker ut hva man skal spise for å veldikeholde vekten, altså det som da ville vært normalt så får man ofte opp 2000 og mer.. men jeg klarer ikke helt å se hvordan folk havner der... selv når jeg regner ut kan jeg fint havne på mellom 500-1000 på en dag .. idag har jeg bare spist 600kcal og jeg føler egentlig jeg har spist en del... nå er jeg veldig sunn av meg da, men likevel... jeg må bare høre om det enten er jeg som er spiser veldig lite, eller om andre også spiser slik?

Evnt kan en som spiser vanlig, dvs ikke tenker på verken vekt el kalorier... skrive ned et eksempel på måltider om dagen??

På forhånd takk:)

Spir mer næringsrik mat.. Drikk mere melk.. Melk inneholder mange næringsstoffer som er viktig for kroppen. Samt inneholder den veksthormoner og masse proteiner. Drikk en liter melk om dagen du!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser "vanlig". Slanker meg ikke, og har heller ikke noe behov for det nå.

Regnet litt nå på hva jeg spiser. Det er fra ca. 1500 til 4000 (!!!) Men med de rundt 4000 koser jeg meg ;-) Har det helt greit på 1500 også.

Skrevet

Du kan umulig få i deg nok næringsstoffer. Hvorfor spiser du så lite hvis du ikke slanker deg?

Gjest Bella111
Skrevet

jeg spiser vanlig..så vanlig at jeg ikke teller kcal.... :jepp:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...