Gå til innhold

Hvor mye bør man gi til dagmamma TO uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi trenger barnevakt i sommer men har ikke en anelse om hvor mye de tar?

Skall spørre en som er 19 og håper hun kan det men trenger å ha forslag på komenpensasjon først... Hvis hun ikke kan så må jeg finne en annen måte og få kontakt med dagmammor/ barnvakt. Det er jo bare snakk o to uker..

Noen som vet? Er grønn på dette område.. :kgbaby:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet da?

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Vi trenger barnevakt i sommer men har ikke en anelse om hvor mye de tar?

Skall spørre en som er 19 og håper hun kan det men trenger å ha forslag på komenpensasjon først... Hvis hun ikke kan så må jeg finne en annen måte og få kontakt med dagmammor/ barnvakt. Det er jo bare snakk o to uker..

Noen som vet? Er grønn på dette område.. :kgbaby:

Hele døgnet eller bare på dagtid?

For en nittenåring er ca 100kr/t passende. Altså en 30-40 000kr.

• Liker 2
Gjest Annaires
Skrevet

En dagmamma får et sted mellom 5-6000 i mnd. Så halvparten vil jeg si.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

40.000 kr for to uker??? Det er jo mer enn personer med en bachelorgrad får i full jobb for en mnd.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

40.000 kr for to uker??? Det er jo mer enn personer med en bachelorgrad får i full jobb for en mnd.

Så er to ukers barnepass 24 timer i døgnet nesten to måneders full jobb, da.

• Liker 6
Skrevet

Hvor gammelt er barnet da?

2år, spelar det någon roll tror du? Så blir det dagtid 8.00-16.30 ca.. Mån - Fre, hos oss, ute eller hos dagmamma (akkurat detsamme for oss).

Gjest Annaires
Skrevet

Så er to ukers barnepass 24 timer i døgnet nesten to måneders full jobb, da.

Når man trenger en DAGmamma, sier det seg selv at det er på DAGtid.

• Liker 3
Skrevet

Hade vi haft råd så hade vi gett allt og lite til, man kan ikke sette et pris på den som passar sitt barn men vi har svært lite penger i sommer...

2500kr hadde vi klart, håper vi finner noen som gjør et godt nok jobb for det.. Får man kontaktstøtte i Juli tro? Barnet fyller to år så er ikke to ennå..

Om noen vet hvor jeg kan få tak i barnvakt/dagmamma så vore det fint med tips.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen tar en slik jobb for så lite penger :) en 19åring kan fint skaffe seg jobb og tjene nærmere tusen per dag hvis hun/han jobber 8timer hver dag, og du skal tilby 2500?!?

:skratte:

• Liker 9
Skrevet

Ingen tar en slik jobb for så lite penger :) en 19åring kan fint skaffe seg jobb og tjene nærmere tusen per dag hvis hun/han jobber 8timer hver dag, og du skal tilby 2500?!?

:skratte:

Det er jo ikke mye dagmammer får ellers?

Hvor mye syns du er rimelig i forhold til hva andre dagmammer får av slik arbeid? Jeg spør jo fordi jeg lurer på det, fordi jeg ikke vet. Da trenger du ikke å være slik i ditt svar. Gi meg heller noe konstruktivt jeg kan ha nytte av :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke mye dagmammer får ellers?

Hvor mye syns du er rimelig i forhold til hva andre dagmammer får av slik arbeid? Jeg spør jo fordi jeg lurer på det, fordi jeg ikke vet. Da trenger du ikke å være slik i ditt svar. Gi meg heller noe konstruktivt jeg kan ha nytte av :)

Jeg henviste til det at du skulle spørre en på 19.

En dagmamma klarer seg kun på så lite penger fordi hun har flere barn, og ettersom du skal ha pass i ferien så er det nok lurt å tenke på at du kanskje ikke finner en dagmamma med plass, men må ta en som kun har ditt barn og at du selvsagt da må betale mye mer enn det du vanligvis ville gjort.

Det å tro at du finner noen som er villig til å jobbe 8 timer hver dag i 2 uker for 2500 kr er latterlig, det samme er 5000. Jeg forstår at dere har dårlig økonomi, men det er lov å ha litt kontakt med virkeligheten.

• Liker 6
Skrevet

Jeg henviste til det at du skulle spørre en på 19.

En dagmamma klarer seg kun på så lite penger fordi hun har flere barn, og ettersom du skal ha pass i ferien så er det nok lurt å tenke på at du kanskje ikke finner en dagmamma med plass, men må ta en som kun har ditt barn og at du selvsagt da må betale mye mer enn det du vanligvis ville gjort.

Det å tro at du finner noen som er villig til å jobbe 8 timer hver dag i 2 uker for 2500 kr er latterlig, det samme er 5000. Jeg forstår at dere har dårlig økonomi, men det er lov å ha litt kontakt med virkeligheten.

Jag tolkar det här som om du inte har en enda aning om dagmammor. Då vet jag lite mer än dig angående det här så då får jag se om någon annan med kunskap om det kan ge mig svar. Tex en som är/varit dagmamma eller en som haft sitt barn hos en.

Jag har ju fått ett svar som är väldigt relevant och också den summan som jag och mina bekanta tänk är riktig. Vet att det låter väldigt lite men det är sådan verkligheten ser ut (tror jag). Skulle gärna fått detta bekräftat/avbekräftat av en som inte ger förslag på 30 000!

Det måste ju finnas någon som har något realistiskt att komma? Och gärna tips på hur jag hittar en dagmamma med så kort varsel? Vad jag borde tänka på etc..

Vi hade ordnat en som skulle hjälpa oss men pga dåligt tillstånd så går inte det längre... :(

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Selv hvis det hadde vært døgnet rundt er forslaget ditt hinsides, fosterforeldre har barnet døgnet rundt og får ikke utbetalt i nærheten av de summene du nevner.

Jeg var mye barnevakt som yngre, og forventet ikke å få betalt like mye som i en vanlig jobb. Vil si 1 barn kan regnes som 25% stilling, og i tillegg er det skattefri inntekt så 2500-3000 bør holde.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

8,5 timer dagen, 5 dager i uka.

På 2 uker blir dette 85 timer.

Altså blir 2500 kroner en timelønn på kr. 29,40.

Selv om det er skattefritt/"svart", synes jeg dette er litt i minste laget.

• Liker 9
Gjest _Blomsten_
Skrevet

8,5 timer dagen, 5 dager i uka.

På 2 uker blir dette 85 timer.

Altså blir 2500 kroner en timelønn på kr. 29,40.

Selv om det er skattefritt/"svart", synes jeg dette er litt i minste laget.

Hvorfor det? Kan jo ikke sammenlignes med en ordentlig jobb. Ser på det som at TS benytter seg av en tjeneste der dagmammaen står fritt til å passe flere barn samtidig. Ved 4 barn blir det en timelønn på ca 120 kr.

• Liker 1
Skrevet

For at det skal bli en anstendig timelønn må du jo oppi minst 7000. Da er det 82 kroner svart. Fortsatt ikke bra, men helt ok. Du kan jo håpe på at jenta elsker unger, og bare synes det er moro å passe, og derfor blir fornøyd med drøye 80 kroner timen.

• Liker 4
Gjest barista
Skrevet

De statslige satsene ligger på ca. 30 kroner timen per barn(satser fra 2009). Men dette er med forbehold om å ha flere barn samtidig.

Jeg må være enig i at ei på 19 vil ikke ha problemer med å finne jobb i butikk / barnehage og lett få en lønn på 120 - 140 kroner timen. Så jeg synes det er skammelig å tilby 100 kr. mindre.

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor det? Kan jo ikke sammenlignes med en ordentlig jobb. Ser på det som at TS benytter seg av en tjeneste der dagmammaen står fritt til å passe flere barn samtidig. Ved 4 barn blir det en timelønn på ca 120 kr.

Helt enig. Dessuten har dagmamma aldri vært sidestilt med en "vanlig jobb" lønnsmessig. Det sier seg selv at man ikke kan betale opp mot 100.- i timen - latterlig at noen tror det! Dagmamma er det mange som er mens de går hjemme med egne barn og da blir det en ekstra inntekt og lekekamerat til barnet. Snakker av erfaring;o)

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg mener at TS bare må søke etter aktuelle dagmammaer som kan ta inn et barn i to uker, evt høre med familie/venner om de kjenner noen som er interessert i å være dagmamma i to uker - og så ta lønnsforhandlingene med de aktuelle kandidatene.

Er du heldig, så kan det være noen som kjenner noen som er villige til å stille opp for en symbolsk sum som en tjeneste, er du mindre heldig må du betale adskillig mer. Men 20-30 000 skal du glemme, ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...