Gå til innhold

"Hotel Cesar" som barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med fare for å bli hengt ut :digge: :

Lillegutt hadde en kompis på besøk. Da klokka var 19.30 ville han se på "Hotel Cesar"... :hakeslepp::hakeslepp: Ja, haka mi datt bokstavelig... :hår:

Hva får foreldre til å la 6 åringer se slikt "møl" ( beklager hvis jeg støter noen... :wink: ).

Greit at voksne ser dette, men barn har vel ikke forutsetninger til å begripe innholdet i slike såper... :klø:

Blir det bare brukt som "barnevakt" fordi det er i leggetida?! Er det ikke bedre å ta det opp på video, slik at man kan se "voksen-tv" senere i ro og mak?!

Barn har vel ikke behov for å se alle disse intrigene og hva det nå er der?!

Må si at jeg er vel en av få som kan si at jeg IKKE har sett en eneste episode av serien, og har ikke planer om å starte heller... :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette sjokkerere meg ikke. Vet at det desverre finnes uhorvelig mange umodne mennensker som er foreldre og ikke vet barnas beste....

Gjest LoisLane
Skrevet

Helt enig i at dette ikke passer for seksåringer! Men Thomasine: hvordan kan du vite at det er sånt møl når du aldri har sett en episode, og attpåtil stolt forkynner at du aldri skal se en heller? Fordommer?

Skrevet

Vet om uendelig mange små barn som ser på Cæsar desverre....

I min datters klasse har de sett på det alle jentene i evigheter, og jeg har holdt igjen hele tiden. Nå er hun femteklassing og har nå etter jul fått lov til å se sammen med meg.

Men seksåringer har ingenting på Cæsar å gjøre....

uheldigvis er det slik at tv`en er en fin barnevakt for mange.....

Skrevet

Ja, LoisLane... :oops: litt fordommer er det nok,

samtidig som jeg egentlig ikke skjønner at folk vil se på slike intriger på tv'en... :klø:

Og selvom jeg aldri har sett en hel episode har jeg da fått med meg 2 minutter her og der.

Hvis jeg zapper innom den "rette" kanalen til rett tid... :wink:

Blir faktisk revet med, må se hva som får folk til å se på dette...

For MEG er det møl, men jeg respekterer at andre ikke mener det samme... :wink::)

På samme måte som jeg liker ( iallefall før det ble for mye sammensvergelser og baksnakking.. :roll: ) "71 grader nord" og "Robinson", finnes det de som ikke for alt i verden ville benket seg foran boksen for den type underholdning.

Forresten var jeg klar over at jeg vill få tilbakemelding på akkurat den uttalelsen... :wink::ler:

Hva får foreldre til å la 6 åringer se slikt "møl" ( beklager hvis jeg støter noen...

Men vi er iallefall enige at det ikke er underholdning for 6-åringer!!! :Nikke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor mange vordene foreldre har sagt: herregud at det går an? Dette skal ikke skje hjemme hos oss i allefall. Hva skjer når barnet+ Akkurat det samme.

Skrevet

Sier meg enig med Thomasine: Hotel Cæsar er møl-tv og engner seg ikke for barn!

For meg er det redselen for å bli "avhengig" som hindrer meg i å begynne å følge fast med på såpeserier... Har ikke tid og vil ikke sitte benket foran tv'en kl 19.30 hver eneste ukedag. Vet om mange som ikke kan ta imot en tlf samtale, dra på besøk eller være med på aktiviteter i det aktuelle tidspunktet. Da går det litt for langt, synes jeg :roll:

Skrevet

Jeg kjenner også til 6 åringer som får se Hotel Cesar. Jeg spør meg om selv om de virkelig forstår hva som skjer i den serien? Hvilket utbytte har de av å se den? Det er nok en form for barnevakt ja! Ingen tvil om det eller at foreldre har et ustyrtelig behov for å se serien selv. Hva med å ta episodene opp på video? Er visst foreslått her tidligere. :blunke:

Skrevet

uheldigvis er det slik at tv`en er en fin barnevakt for mange.....

Måtte bare kommentere denne.

Enig i at Hotell Cæsar ikke nødvendigvis egner seg for små barn. Men for min del er tv'en en UTMERKET barnevakt av og til. Når vi er slitne etter å ha vært i bassenget, akebakken el lign, er det ingenting jenta mi (fem år) koser seg mer med enn et stort krus kakao og en tegnefilm. Da gjør det heller ikke noe om mamma er i et annet rom og vasker kopper eller koser seg med en lang dusj. Ser overhode ikke noe problem i det...

Skrevet

Jeg ser heller ikke noe problem i å bruke TV som barnevakt av og til. Men jeg har nøye kontroll med hva ungene ser. Det er hva ungene ser og hvor lenge er viktig. Ikke sant?

Gjest Seleena
Skrevet

Barn skal ikkje sjå hotel cæsar i ein alder av 6 år, men kan tenke meg det at det er deilig å ha tv'n som barnevakt. Men med eit anna tv program...

Skrevet
Jeg ser heller ikke noe problem i å bruke TV som barnevakt av og til. Men jeg har nøye kontroll med hva ungene ser. Det er hva ungene ser og hvor lenge er viktig. Ikke sant?

Amen! :enig:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...