Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten min skal feire nyttårsaften i New York. Hvor ville du feiret det? Synes nesten det er "obligatorisk" å oppleve Times Square og ball drop selv om det betyr alt for mye folk. Men det er jo en litt "once in a lifetime" mulighet også! Vet dere om noen restauranter hvor man kan se alt fra inne? Frister IKKE å stå ute i flere timer...

Har dere hotelltips? Har sett på The Jewel Facing Rockefeller - noen erfaringer? Den er bra rated på tripadvisor, men jeg er usikker på om det er langt unna Times Square?

Hvor er den beste shoppingen? Liker både litt dyrere som Mulberry, Louboutin etc, men også billigkjeder som Zara, Forever 21 osv.

Hva vil dere anbefale oss når vi er der på vinteren?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var der i fjor på den tiden. Vi bodde på Marriot marquise midt på Times square. Flott hotell og midt i nyttårsfeiringen.

Av aktiviteter så tok vi bl.a. en heldags sightsing med buss og guide. Fikk sett masse denne dagen . Ble kjørt rundt i de forskjellige bydelene. Besøkte også observatian deck( 78 etasjer opp), var på rockefeller plaza og hadde også en tur på hudson river forbi frihetsgudinnen. Var en veldig bra dag. Når man bor på times square så er det bare 2 kvartaler til 5 avenye med shopping. Kan enkelt gå dit.

Man har også massevis av teatere rett utenfor døren så vil man se en musical er muligheten der. Hotellet har også eget teater med forestillinger.

Og bare det å gå rundt i times square er en opplevelse i seg selv.

Vi var sikkert heldig med været. Hadde 6 varmegrader og sol når vi kom lille julaften. Så sank det ned til - 2 noen dager for så å gå opp til pluss 10 første nyttårsdag.

Om dere velger dette hotellet så kan dere prøve å be om et rom mot dropp ball. Om ikke så kan man gå i en av restaurantene og se det derfra. Dette er et hotell som mange booker til nyttårsaften nettopp på grunn av beliggenheten så det gjelder å være tidlig ute.

Om dere ikke får et rom mot begivenhetenes sentrum så er det bare rett ut døren så er dere der og så kan dere gå inn å varme dere om det blir kjølig.

Gled deg. New york er etter min smak en helt fantastisk by som jeg absolutt skal tilbake til.

Skrevet

Var i NY fra 3.juledag til 1.nyttårsdag for 2 år siden. Det snødde skikkelig hele den uka. Kaldt men koselig. Så ha med vinterklær.

Med en gang vi bestilte turen, fikk vi beskjed om at reisebyåret ikke anbefalte at man var på Times Square på nyttårsaften. At det var ekstremt mye folk der. Måtte man gå på do, så kunne man glemme det. Så vi droppet det. Angrer litt. Bestilte bord på en restaurant ved havna og dro på en båttur. Der serverte de enkel mat og champagne ved midnatt.

Av hotellet så kan jeg anbefale Edison Hotel. Ligger ikke på Times Sqaure men kort vei. Om man får et rom høyt opp, kan man sikkert be om utsikt den veien.

Skrevet

Jeg var på The Jewel Facing Rockefeller Center i fjor - og jeg kan anbefale det på det sterkeste:) Hotellet er ikke av de største, men det er superfint. Det er et boutiquehotell, og har flott interiør og rene, stilige og store rom til å være i NY. Det var vel bygd i 2010 (?) så alt er nytt. Hotellet har også gratis vannmaskin og bra tråløst internett.

Det er ikke det hotellet som ligger nærmest Times Square, for det finnes mange som ligger så å si midt i. Men det er allikvel ikke langt unna, vi gikk til det som ble stamrestauranten vår som ligger på Times Square nesten hver kveld og det var bare en deilig tur og tok kanskje 10min!

Jeg ville iallefall ikke nølt med å velge The Jewel!

Gjest Imsdal
Skrevet

Jeg og kjæresten min skal feire nyttårsaften i New York. Hvor ville du feiret det? Synes nesten det er "obligatorisk" å oppleve Times Square og ball drop selv om det betyr alt for mye folk. Men det er jo en litt "once in a lifetime" mulighet også! Vet dere om noen restauranter hvor man kan se alt fra inne? Frister IKKE å stå ute i flere timer...

Har dere hotelltips? Har sett på The Jewel Facing Rockefeller - noen erfaringer? Den er bra rated på tripadvisor, men jeg er usikker på om det er langt unna Times Square?

Hvor er den beste shoppingen? Liker både litt dyrere som Mulberry, Louboutin etc, men også billigkjeder som Zara, Forever 21 osv.

Hva vil dere anbefale oss når vi er der på vinteren?

:)

Nyttårsaften i New York må være helt fantastisk! Ut fra det jeg vet så er ikke det hotellet så langt unna Times Square, kanskje 10 minutter å gå?

Når det gjelder shopping er 5th avenue en sikker vinner, der finner du billigkjeder og dyrere merker. Ellers er Macy's et kjempestort kjøpesenter hvor du finner det meste. Bloomingdales. Century 21 er et outlet-senter, mye folk og mye salg!

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Var der i fjor på den tiden. Vi bodde på Marriot marquise midt på Times square. Flott hotell og midt i nyttårsfeiringen.

Av aktiviteter så tok vi bl.a. en heldags sightsing med buss og guide. Fikk sett masse denne dagen . Ble kjørt rundt i de forskjellige bydelene. Besøkte også observatian deck( 78 etasjer opp), var på rockefeller plaza og hadde også en tur på hudson river forbi frihetsgudinnen. Var en veldig bra dag. Når man bor på times square så er det bare 2 kvartaler til 5 avenye med shopping. Kan enkelt gå dit.

Man har også massevis av teatere rett utenfor døren så vil man se en musical er muligheten der. Hotellet har også eget teater med forestillinger.

Og bare det å gå rundt i times square er en opplevelse i seg selv.

Vi var sikkert heldig med været. Hadde 6 varmegrader og sol når vi kom lille julaften. Så sank det ned til - 2 noen dager for så å gå opp til pluss 10 første nyttårsdag.

Om dere velger dette hotellet så kan dere prøve å be om et rom mot dropp ball. Om ikke så kan man gå i en av restaurantene og se det derfra. Dette er et hotell som mange booker til nyttårsaften nettopp på grunn av beliggenheten så det gjelder å være tidlig ute.

Om dere ikke får et rom mot begivenhetenes sentrum så er det bare rett ut døren så er dere der og så kan dere gå inn å varme dere om det blir kjølig.

Gled deg. New york er etter min smak en helt fantastisk by som jeg absolutt skal tilbake til.

Det hotellet har jeg sett på, men er for dyrt syns vi. Koster 30 000 kr når vi skal dit og vi har egentlig satt en grense på 20 000 kr. Syns det holder for å sove, i hvert fall siden det er så mye annet å bruke penger på i NY ;) Dessuten trenger vi ikke å bo på Times Square, men ikke så langt unna heller.. Men alle hotellene som ligger så nærme er så dyre i jula, så da får vi heller gå litt! Vi kommer vel til å måtte gå en hel del uansett, så 10 min tipper jeg blir "en dråpe i havet" :) Husker du hvilket sightseeing selskap dere brukte? Det er jo så mange.. Men alle leverer vel sikker det samme. Hørtes deilig ut med varmegrader! For jeg har hørt det kan være veldig kaldt og surt der så håper vi er heldige med været :)

AnonymBruker
Skrevet

Var i NY fra 3.juledag til 1.nyttårsdag for 2 år siden. Det snødde skikkelig hele den uka. Kaldt men koselig. Så ha med vinterklær.

Med en gang vi bestilte turen, fikk vi beskjed om at reisebyåret ikke anbefalte at man var på Times Square på nyttårsaften. At det var ekstremt mye folk der. Måtte man gå på do, så kunne man glemme det. Så vi droppet det. Angrer litt. Bestilte bord på en restaurant ved havna og dro på en båttur. Der serverte de enkel mat og champagne ved midnatt.

Av hotellet så kan jeg anbefale Edison Hotel. Ligger ikke på Times Sqaure men kort vei. Om man får et rom høyt opp, kan man sikkert be om utsikt den veien.

Ja, må nok ta med vinterklær, men skal pakke minst mulig så blir nok ikke den tykkeste vinterjakka! Ingen anbefaler å være på Times Square på nyttårsaften, men syns det er litt av sjarmen at det er alt for mange folk der. Er jo ikke sikkert vi kommer tilbake til NY akkurat til nyttårsaften senere så vi vil ha det med oss, selv om det blir litt trangt! ;) Tenker hvis vi har bord på restaurant eller kjøper inngang til et utested på forhånd så må det jo gå bra! Edison var fullt når vi skal dit, men ellers takk for tips :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på The Jewel Facing Rockefeller Center i fjor - og jeg kan anbefale det på det sterkeste:) Hotellet er ikke av de største, men det er superfint. Det er et boutiquehotell, og har flott interiør og rene, stilige og store rom til å være i NY. Det var vel bygd i 2010 (?) så alt er nytt. Hotellet har også gratis vannmaskin og bra tråløst internett.

Det er ikke det hotellet som ligger nærmest Times Square, for det finnes mange som ligger så å si midt i. Men det er allikvel ikke langt unna, vi gikk til det som ble stamrestauranten vår som ligger på Times Square nesten hver kveld og det var bare en deilig tur og tok kanskje 10min!

Jeg ville iallefall ikke nølt med å velge The Jewel!

Ja, det hotellet har jo fått VELDIG bra tilbakemeldinger og de negative klager på rare ting som jeg ikke bryr meg så mye om! ;) 10 min gange skal vel gå bra, vi må vel uansett regne med å gå gå gå mye når vi er der! Håper bare det ikke blir så kaldt for da er 10 min ganske lenge ;) Kikket du på andre hotell før du bestemte deg for The Jewel? Hvordan lå det i forhold til andre ting? Det er jo så mye å se i NY at ikke alt kan være like sentralt. Ligger det like ved Diamond District og annen shopping? Vet ikke om 5th er så aktuelt, for innbiler meg det er veldig dyrt! Hva slags rom bodde dere på? Det har jo litt å si siden du sier det var store rom :)

Skrevet

Det hotellet har jeg sett på, men er for dyrt syns vi. Koster 30 000 kr når vi skal dit og vi har egentlig satt en grense på 20 000 kr. Syns det holder for å sove, i hvert fall siden det er så mye annet å bruke penger på i NY ;) Dessuten trenger vi ikke å bo på Times Square, men ikke så langt unna heller.. Men alle hotellene som ligger så nærme er så dyre i jula, så da får vi heller gå litt! Vi kommer vel til å måtte gå en hel del uansett, så 10 min tipper jeg blir "en dråpe i havet" :) Husker du hvilket sightseeing selskap dere brukte? Det er jo så mange.. Men alle leverer vel sikker det samme. Hørtes deilig ut med varmegrader! For jeg har hørt det kan være veldig kaldt og surt der så håper vi er heldige med været :)

Tror meg, de 10 min ekstra gange kommer til å bli et mareritt etter noen dager med å ha trasket "opp og ned" Manhattan flere ganger. Man trenger ikke bo like ved Times Square. Det viktigste er å bo like ved en subway stasjon. Da kommer du du raskt til Times Square og andre steder når du kjenner at du ikke orker gå mere. For det kommer til å skje. Man ser mye når man går, men i New York er man også i tillegg nødt til å benytte seg av Subwayen, hvis ikke blir du helt utstilt.

Ellers så er New York virkelig verdens mest fantastiske by! Så levende og pulserende, bråkete og sjarmerende på alle mulig måter. Skal dit igjen til høsten. Gleder meg som en unge!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville personlig aldri ha tilbragt nyttårsaften på Times Square. Jeg synes det er ille nok på en helt vanlig kveld, er jo såvidt mulig å ta seg frem. Jeg holdt på å komme for sent på teater, enda jeg bare holdt til 100 meter unna. Hvis jeg skulle vært der på nyttårsaften ville jeg vært inne på et hotell og sett feiringen derfra. Men jeg antar det blir rimelig fort fullbooket på den tiden.

Nå skal det sies at jeg ikke er noe "nyttårsmenneske" i utgangspunktet, holder meg langt unna feiringen her hjemme også. Så jeg er kanskje ikke den rette å ta råd fra. Men husk i hvert fall at det er mange millioner flere enn det er plass til som ønsker å feire nyttår på Times Square, og planlegg deretter.

Skrevet

Det hørtes da forferdelig dyrt ut med 30.000. Vet ikke hvor lenge dere skal være der,men vi betalte 1250 kroner døgnet og booket via hotels.com da. Var kanskje bare heldige og traff ett tilbud eller noe. Var der bare noen få dager da før vi dro videre på cruise til Bahamas.

Sightsingturen booket jeg gjennom ticketservice på nettet og det var den turen som er heldags og som inkluderer lunsj og båttur forbi frihetstgudinnen, buss med gudie på kryss og tvers i new york og tur opp til 78 etasje på observation deck, Bra utsikt der oppe. Når jeg booket og betalte den så fikk jeg en utskrift som jeg skulle ha med meg. Så møter man opp på oppgitt adresse. Det er ikke langt fra times square da men vi tok en taxi dit. Så leverer du voucheren( altså det papiret du skrev ut hjemme) og får utlevert billetten din. Det var en veldig grei tur i alle fall.

Når det gjelder ut å gå i new york så spaserte vi bl.a fra rockefeller plaza og ned til Times square. Det er masse folk overalt. Mye pynt og lys også. Jeg personlig synes det er koselig å vandre slik blandt folkemassene og bare suge inn stemningen fra livet i byen. Nå har jeg vært i Kina også da så jeg har vandret i folkemasser før (hehe)

Ser at noen av inleggene her ville mistrives med det og det er vel en forutsetning når man skal dit på en slik dag at man ikke har noe imot folkemasser. Vil absolutt anbefale der å få med stemningen på Times square nyttårsaften når dere først er der.

Nå brukte ikke vi tiden på show denne gangen siden vi skulle på cruise og ha show hver kveld,men om dere finner på det så vet jeg at det er et sted på times square der man kan få tak i billigere biletter til forskjellige show.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...