Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig glad i vanilje og yasmin lukt :)

må gjerne lukte søtt, men litt friskt og.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Estee lauder-Bronze godess

Lukter litt kokos/vanilje-ish, fikk skikkelig syden, strand og solkrem følelse av den:) Den er veldig søt da!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du liker jasmin så vet jeg at BVLGARI har en ganske god jasmin-duft.

Skrevet

Jeg elsker Calvin Klein Euphoria. Den syns jeg er så lett, sommerlig og frisk :)

• Liker 1
Gjest Eira Sofie
Skrevet

Diesel - lover dose <3 <3 <3

Skrevet

Escada har deilige sommerdufter som lukter ungt og friskt. De kommer med nye parfymer til hver sesong

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skikkelig lite peiling på parfyme og sliter hardt med å finne riktig duft, så jeg benytter denne tråden til å be om litt hjelp. Jeg har så langt funnet to parfymer jeg føler meg høvelig vel i, og det er Flower Party fra Yves Rocher og Polo Sport Woman fra Ralph Lauren. Sistnevnte er den jeg liker aller best og før pleide jeg å kjøpe bodylotion med parfymen fordi den ga passe mengde deilig frisk duft. Så sluttet jo alle butikker å selge bodylotion, og nå ser jeg at parfymen også er på vei bort fra butikkene (har søkt på nett).

Er det noen som har tips til friske, lette parfymer ala i samme gate som Polo Sport Woman eller enda lettere? Det må være en skikkelig lett og frisk duft, gjerne litt fruktig. Finnes den i bodylotion også, blir jeg hoppende glad! :) På forhånd hjertelig takk! Er litt lei av å prøve og feile og ende opp med parfymer som ikke passer...

Skrevet

Jeg har skikkelig lite peiling på parfyme og sliter hardt med å finne riktig duft, så jeg benytter denne tråden til å be om litt hjelp. Jeg har så langt funnet to parfymer jeg føler meg høvelig vel i, og det er Flower Party fra Yves Rocher og Polo Sport Woman fra Ralph Lauren. Sistnevnte er den jeg liker aller best og før pleide jeg å kjøpe bodylotion med parfymen fordi den ga passe mengde deilig frisk duft. Så sluttet jo alle butikker å selge bodylotion, og nå ser jeg at parfymen også er på vei bort fra butikkene (har søkt på nett).

Er det noen som har tips til friske, lette parfymer ala i samme gate som Polo Sport Woman eller enda lettere? Det må være en skikkelig lett og frisk duft, gjerne litt fruktig. Finnes den i bodylotion også, blir jeg hoppende glad! :) På forhånd hjertelig takk! Er litt lei av å prøve og feile og ende opp med parfymer som ikke passer...

Har ikke luktet på polo sport woman så kan ikke hjelpe deg med konkrete tips til parfyme, men har tips for å finne rett duft:

Først går du til et parfymeri og spør om råd til å finne din type parfyme, altså lette typer som du beskriver. De har ofte ulike styrker på parfymen på parfymerier, bodylotion også. Lukt i vei, men ikke på for mange, kanskje max 5-6 stk. Lukt på kaffebønner mellom hver lukt (de har det på parfymeriet). Spray deg med de to du liker best på håndleddene og gå med de en dag. Da vil du kjenne om duften er rett for deg, ettersom du ulike notene viser seg utover dagen. Jeg har gjort mange bommerter og kjøpt parfyme uten å virkelig kjenne etter hvordan den lukter på meg. Så parfyme bør alltid testes før du kjøper den :)

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke luktet på polo sport woman så kan ikke hjelpe deg med konkrete tips til parfyme, men har tips for å finne rett duft:

Først går du til et parfymeri og spør om råd til å finne din type parfyme, altså lette typer som du beskriver. De har ofte ulike styrker på parfymen på parfymerier, bodylotion også. Lukt i vei, men ikke på for mange, kanskje max 5-6 stk. Lukt på kaffebønner mellom hver lukt (de har det på parfymeriet). Spray deg med de to du liker best på håndleddene og gå med de en dag. Da vil du kjenne om duften er rett for deg, ettersom du ulike notene viser seg utover dagen. Jeg har gjort mange bommerter og kjøpt parfyme uten å virkelig kjenne etter hvordan den lukter på meg. Så parfyme bør alltid testes før du kjøper den :)

Ja jeg kjenner til disse rådene, men er kjempekresen på lukt og får noia av å lukte av parfyme jeg ikke liker. Og har man først sprayet på, får man den jo knapt bort etterpå. Og så tenker jeg at det kan bli mange turer på parfymeriet før jeg finner akkurat "min" duft, og da mister jeg litt motet og gir opp før jeg har begynt... Men jeg skal prøve å se om ikke jeg får tatt meg en tur på et parfymeri og få noen tips til hva som kan passe meg. Takk for svar ihvertfall! :)

Gjest Swarovski
Skrevet

Det finnes flere parfyme-"kataloger" på nett, hvor en kan skrive inn/finne frem til den parfymen en har, og så får en opp alternativer som er ganske like og som har mye av de samme notene i seg.

Nå fant jeg selvsagt ikke den jeg har brukt før, men fant en annen en som kan gi deg noen hint om hva du kan lukte på først :)

http://www.fragrance-editions.com/fatest/index2.asp?id=2139&type=F

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan de to du nevnte lukter, men idag når jeg var innom Kicks så jeg at Biotherm har kommet med noe nytt. De har sånne "Body Mists" (lettere dufter som kan sprayes på oftere) - det har det jo hatt lenge da, men det som var nytt nå var at de hadde tilhørende body lotions (/body milk) i de samme luktene. Jeg prøvde ikke å lukte på noen av de, men jeg har luktet på noen av de duftene før, og de er ganske sånne lette, friske sommerdufter i alle fall. Tenkte på dette siden du sa at du likte å kjøpe body lotions med parfymelukten fordi du syntes det ga passe mengde med lukt. Da kan jo kanskje disse være noe å teste ut :-)

Skrevet

Clean - warm cotton

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips, Swarowski og AB! :)

Skrevet

Kanskje du hadde likt sommerversjonen av viktor and rolf flowerbomb? Den er veldig god, litt friskere enn originalen men fortsatt ganske søt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...