Gå til innhold

Nettdating vs å møte folk på aktiviteter, byn osv.

Anbefalte innlegg

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Hun jeg bor i kollektiv med, mener jeg burde prøve nettdating.

Hun sier at hun i løpet av et år har truffet 10 menn derfra og at det er en god måte å bli kjent med nye folk. Nå er jeg med på en del aktiviteter som gjør at jeg treffer mye folk, men hun mener at det å nettdate bare gir flere muligheter.

Nå er jo jeg egentlig ganske skeptisk til nettdating. Her er ufordelene jeg mener det er med å nettdate:

1. Man vet ikke om det er kjemi når man treffes.

2. Personen på andre siden kan utgi seg for å være en person h*n ikke er.

3. Personen på bilde kan se ganske annerledes ut i virkeligheten

4. Det koster penger?

Så er det fordelene:

1. Man kan faktisk bli kjent med personen på forhånd.

2. Man kan finne ut hvilke verdier og sånt den andre står for

3. Man kan spørre rett ut hva den andre personen ønsker med dette, uten at det blir akward silence elsn, slik det kan bli ansikt til ansikt.

4. Man kan se om man har samme interesser og samme humor.

5. Det er gøy og spennende.

Går sikkert ann å ta med flere fordeler og ufordeler, men for meg, så handler det også om at jeg føler jeg mister litt kontroll når det er nettdating. Det er vanskelig å vite hva som skjer på den andre siden og jeg liker egentlig veldig dårlig å snakke om viktige temaer over nett. Det liker jeg best å gjøre når jeg er i samme rom som personen.

Hva tenker andre om nettdatingen?

Endret av .-L-.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Interessant spørsmål, vurderer dette selv i disse dager. Fordelen med nettdating er jo at man har mulighet til å snakke om dypere ting som verdier, interesser etc. Det gjør det vel også enkelt å komme i kontakt med andre typer mennesker enn de man blir kjent med til daglig

Selv har jeg prøvd nettdating en gang tidligere, men slettet meg raskt, opplevde at brevene kun fokuserte på utseendet mitt, og at få gadd å lese teksten jeg hadde jobbet ganske mye med. Fikk også inntrykk av at en del menn var ganske overfladiske, men det blir vel feil å dra alle over en kam.

Tror også "suksessraten" avhenger av hvilke steder man registrerer seg på. Selv var jeg på sukker.no og match.com, men likte ingen av dem. Har egentlig ikke sett noen gode alternativer.

Gjest Tidssone
Skrevet

Du må nesten bare prøve, tenker jeg.

Gjest UngKalven
Skrevet

Tips: Du bør ta masse bilder av deg selv og få en jentevennine til å velge bildet ditt. Hvordan du "poserer" har mer å gjøre med hvordan du blir oppfatter enn du tror. Og på helt forskjellige måter enn du ville ventet.

Og du kommer ikke unna at bilde/utseendet er alfa omega på hvorhvidt du kommer til å gjøre det bra på nettdating eller ikke.

• Liker 2
Gjest Høymann
Skrevet

Tips: Du bør ta masse bilder av deg selv og få en jentevennine til å velge bildet ditt. Hvordan du "poserer" har mer å gjøre med hvordan du blir oppfatter enn du tror. Og på helt forskjellige måter enn du ville ventet.

Og du kommer ikke unna at bilde/utseendet er alfa omega på hvorhvidt du kommer til å gjøre det bra på nettdating eller ikke.

Støtter dette.

Om du ikke bor i storbyene kan det også bli ett problem.

70% av profilene er satt til Oslo virker det som.

Gjest .-L-.
Skrevet

Hva synes dere selv om nettdating da? Har dere truffet noen potensielle kjærester?

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg har testet nettdating. Det er mange fine mennesker på nett.

Årsaken til at jeg ikke fant noen, er rett og slett at jeg ikke var klar for noe. Det ble for mange å velge mellom og jeg var ikke i stand til å finne ut av det.

Jeg kunne ha snakket om nettdating i evigheter, men synes jeg har gitt uhorvelig mange bidrag om dette emnet i alle trådene som finnes her fra før.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Jeg er enig med deg i at man ikke aner om man har kjemi eller faktisk liker noen før man har møtt de, derfor tenker jeg at det som er fint med nettdating er at man har en ekstra arena hvor man har et utvalg, hvor man raskt kan se noen som virker interessante og så at man får kontakt og prøver å få til et møte kjapt og tidlig før man har brukt mye tid på å skrive.

Så jeg ser bare på det som en ekstra arena å finne folk å møte. Sånn sett er det bra, når man ikke er på tilstrekkelig andre arenaer med aktuelle.

Skrevet

Det som kan være bra med Internettdating er at man kan få kontakt med folk som man ellers aldri hadde fått kontakt med.

Men Internett er samtidig et problem når det gjelder geografisk avstand.

Etter mitt syn bør man ikke velge å ha kontakt med folk som bor mer enn 20 mil unna. Da dette fort skaper problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...