AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 Hei. Jeg skal lage en powerpoint(har mac), og jeg trenger da og få lagt inn deler av en video inn i denne. Det skal lages en slags digital "lydfortelling" om Filmhistorien og jeg vil da vise klipp fra filmen Viljen triumph, klarte endelig å få lastet den ned fra youtube og den ble da lagret i flv. klarte å åpne den i vlc og kan se hele filmen her, men vlc får jeg ikke inn i powerpoint og jeg får heller ikke til å konvertere den til MOV. ( da kommer det bare lydklipp). Evnt andre løsninger for å kunne lage en digital lydfortelling(jeg skal snakke i bakgrunnen mens bilder og klipp fra filmer vises). MÅ ikke bruke Powerpoint. Har relativt dårlig tid... håper på svar fra noen kloke hoder
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #2 Skrevet 19. mai 2012 Viljens triumf, mente jeg... blandet det norske og den engelske ordet :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #3 Skrevet 19. mai 2012 Jeg har også alle adobe programmene om dere tror en av de kan brukes?? eller kanskje imovie?? aner ikke..
Gjest *Paige Skrevet 19. mai 2012 #4 Skrevet 19. mai 2012 Jeg fikk lasta ned en add on som gjorde at jeg kunne bygge inn video fra link i power point. Kommer dessverre ikke på hva den het. Men prøv å google youtube embed powerpoint eller noe slikt. :-) Jeg bruker pc, da, men tror ikke det er så annerledes. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå