Lenemor62 Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 hei! Lurer på om noen har noen erfaringer med dette objektivet: Link: http://www.japanphoto.no/product/objektiver/canon-fatning/superzoom/tamron-af-18-200mm-f-3.5-6.3-xr-di-ii-ld-aspherical-if-macro-for-canon/ Jeg syns dette objektivet virker bra, ettersom at det har både vidvinkel, telezoom og macro funksjon. Jeg har ikke lyst på flere objektiver man må bytte på hele tiden.
Lenemor62 Skrevet 19. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2012 akam.no har sikkert en god anmeldelse:) Desverre så hadde de ikke det av akkuratt dette objektive :/
Zzyzx Skrevet 19. mai 2012 #4 Skrevet 19. mai 2012 Positivt: Veldig fleksibelt Billig Har en slags macrofunksjon (egentlig bare god nærgrense, det er ikke ekte macro) Slipper å skifte objektiv Negativt: Ikke veldig skarpt Ikke veldig lyssterkt (ingen god idé å bruke til innendørsbilder uten blits, eller i annet enn dagslys ute) Mangler bildestabilisering Om dette er et greit kjøp er helt avhengig av hva slags bruk det er snakk om. Er du litt mer interessert i foto enn en middels ferieknipser så vil du fort irritere deg over det. Hvis du er villig til å gå noe opp i pris vil du få et mye bedre objektiv med samme bruksområde. Jeg kan gjerne komme med anbefalinger om det er ønskelig.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #5 Skrevet 19. mai 2012 Jeg ville ikke kjøpt det objektivet. For det første er jeg veldig skeptisk til så rimelig optikk generelt og Tamron spesielt, og i tillegg ser det ikke ut som om det er stabilisator på det. Skal du ha en 18-200mm til Canon ville jeg kjøpt denne: http://fotovideo.no/Produkter/Objektiver/Canon/Standard-zoom/Canon-EF-S-18-200mm-F35-56-IS-Husk-72mm-filter--and--Solblender-117203-p0000099244.aspx Jeg har det objektivet selv og er strålende fornøyd. Skulle gjerne ønske at det var mer lyssterkt, men da må man over i et annet prissjikte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå