Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Starlit
Skrevet

Hei :)

Går på Cerazette piller, og lurer på hvor lenge det vil gå før dette er ute av kroppen, slik at jeg kan bli gravid?

Videoannonse
Annonse
Gjest Starlit
Skrevet

Noen som tør å svare meg ? ;)

AnonymBruker
Skrevet

Noen som tør å svare meg ? ;)

Sikkert ingen som er redd for å svare deg akkurat men. Hormonene er ute etter noen dager så eggløsning kan komme noen dager etterpå, eller det kan ta noen måneder før den er på plass igjen. Ingen fasit. Avhenger også av om syklusen din var regelmessig før du begynte.

AnonymBruker
Skrevet

Tror alle de syntetiske hormonene skal være ute av kroppen temmelig raskt etter slutt, men hvor fort man kan bli gravid etterpå varierer veldig fra dame til dame. Noen får eggløsning rett etter slutt og blir gravid raskt, mens andre bruker noen måneder på å få tilbake naturlig syklus og klare å bli gravid.

Skrevet

For meg tok det to mnd. Hadde ikke gått på de så lenge da, 4-5mnd kanskje og før det brukte jeg p-piller i tre år. Så får min del gikk det veldig raskt.

Gjest Starlit
Skrevet

Ok :) Tror jeg har eggløsning mot slutten av hver måned, så blir spennede å se!

Hadde jo vært bra om det klaffet, slik at det er råd å planlegge ruten litt :gjeiper:

Men skjønner at det kan være individuelt..

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer veldig på det samme!

Men har det noe å si ift. hvor lenge man har gått på pillene?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer veldig på det samme!

Men har det noe å si ift. hvor lenge man har gått på pillene?

Ikke så veldig, hormonene er uansett vekk iløpet av noen dager. Det har mer å si hvordan syklusen din var før du begynte.

AnonymBruker
Skrevet

Så det er det du tenker på Starlit, når du endelig har fått jobb, så er det første du skal gjøre å droppe p-pilla..?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så det er det du tenker på Starlit, når du endelig har fått jobb, så er det første du skal gjøre å droppe p-pilla..?

Og hva så? Man har da rett til å bli gravid når man måtte ønske!

Hvis du er litt opplyst burde du visst at arbeidsgiver ikke har lov til å spørre om søkeren er gravid/har planer, ergo det er ingenting umoralsk med å bli gravid nå.

Dust.

AnonymBruker
Skrevet

Og hva så? Man har da rett til å bli gravid når man måtte ønske!

Hvis du er litt opplyst burde du visst at arbeidsgiver ikke har lov til å spørre om søkeren er gravid/har planer, ergo det er ingenting umoralsk med å bli gravid nå.

Dust.

Ikke lov til å spørre om det nei.

Jeg tenkte mer på Starlit, som ikke virker spesielt innstilt på å arbeide særlig i sitt liv. Det er bare interessant å se.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke lov til å spørre om det nei.

Jeg tenkte mer på Starlit, som ikke virker spesielt innstilt på å arbeide særlig i sitt liv. Det er bare interessant å se.

Nei kjære vene, blir man gravid i arbeidslivet betyr jo det bare at man ikke er interesert i å jobbe. Hva er bedre med å vente ett år? Man blir jo uansett like lenge borte. Normalt sett er man borte maks et år, hun har fortsatt maaaaange år igjen.

Skrevet

Hei :)

Går på Cerazette piller, og lurer på hvor lenge det vil gå før dette er ute av kroppen, slik at jeg kan bli gravid?

Jeg fikk eggløsning ca 12-14dg etter at jeg tok min siste cerazette-pille :)

(De andre gangene jeg har sluttet på p-piller, så har jeg fått blødning rett etter pilleslutt, det skjedde ikke denne gangen)

Gjest Starlit
Skrevet

Faktisk skal jeg jobbe i 4 mnd før jeg blir gravid, i tillegg til å jobbe i 6 mnd til fram til permisjon;) Altså vil jeg da ha jobbet i 10 måneder på den nye arbeidsplassen, og kan ta ut permisjon med god samvittighet. I tillegg til å ha rett til arbeid etterpå.

Mener å ha nevnt dette i dagboken min..

Problem? :)

AnonymBruker
Skrevet

Faktisk skal jeg jobbe i 4 mnd før jeg blir gravid, i tillegg til å jobbe i 6 mnd til fram til permisjon;) Altså vil jeg da ha jobbet i 10 måneder på den nye arbeidsplassen, og kan ta ut permisjon med god samvittighet. I tillegg til å ha rett til arbeid etterpå.

Mener å ha nevnt dette i dagboken min..

Problem? :)

Ikke stygt ment, men du burde få en annen holdning til det å bli gravid. Du blir nødvendigvis ikke gravid første måneden du prøver. Å ha en mer realistisk holdning kan spare deg for skuffelser. Og det er forsåvidt ikke sikkert at du kan jobbe de 6 mnd frem til permisjonen starter heller. Du burde innse at veldig mye ufortsett kan skje med tanke på det å bli gravid og være gravid.

Gjest Starlit
Skrevet (endret)

Ikke stygt ment, men du burde få en annen holdning til det å bli gravid. Du blir nødvendigvis ikke gravid første måneden du prøver. Å ha en mer realistisk holdning kan spare deg for skuffelser. Og det er forsåvidt ikke sikkert at du kan jobbe de 6 mnd frem til permisjonen starter heller. Du burde innse at veldig mye ufortsett kan skje med tanke på det å bli gravid og være gravid.

Hvorfor det? Søsteren min jobbet knapt ett år som tannlege, før hun selv valgte å bli gravid :)

Hun flyttet til det samme fylket som jeg bor nå, og fikk ny jobb..

Er ikke noe fasitsvar og regler for hvordan et liv skal legges opp..

Tror de aller fleste har kontroll, på lik linje med søsteren og meg :)

Jeg kommer til å føre en ærlig dagbok på KG, hvor jeg forteller om hvordan ståa rundt ting er..

Endret av Starlit
Gjest Starlit
Skrevet

Jeg fikk eggløsning ca 12-14dg etter at jeg tok min siste cerazette-pille :)

(De andre gangene jeg har sluttet på p-piller, så har jeg fått blødning rett etter pilleslutt, det skjedde ikke denne gangen)

Akkurat ja :) Blir spennende å se når jeg velger å begynne på prøvingen! :hoppe:

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor det? Søsteren min jobbet knapt ett år som tannlege, før hun selv valgte å bli gravid :)

Hun flyttet til det samme fylket som jeg bor nå, og fikk ny jobb..

Er ikke noe fasitsvar og regler for hvordan et liv skal legges opp..

Tror de aller fleste har kontroll, på lik linje med søsteren og meg :)

Jeg kommer til å føre en ærlig dagbok på KG, hvor jeg forteller om hvordan ståa rundt ting er..

Du skjønner virkelig ingenting du. Du kan ikke si at blir gravid etter 4 mnd, man blir ikke gravid bare fordi man prøver- for noen tar det flere år! Og du vet heller ikke om du er iform til å jobbe hele svangerskapet, for alt du vet kan du være sykemeldt helt fra starten. Vær litt mer realistisk og forvent at det fort kan ta noen måneder og bli gravid! Les litt om emnet først hvis du bare tror det er å ha sex før EL og vips så var du gravid.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke kontrolere når du blir gravid og hvilken form du er i- skjønner du ikke det heller?

Skrevet

Ts er helt sikkert klar over hvor lang tid det kan ta å bli gravid, og at man kan bli veldig dårlig i svangerskapet ;)

Må alle innlegg her inne inneha alle mulige vinklinger/alternativ før man kan stille spørsmål her inne?

For alt vi vet så kommer trådstarter fra en superfruktbar familie der alle ble gravide på første forsøk. (Og jada, jeg er fullstendig klar over at hun kan være unntaket!)

Lykke til med prøvingen!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...