AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 Jeg er ei jente i min beste alder, som har truffet mange gutter i mitt liv. Som singel i nesten 10 år har det blitt noen treff, gutter jeg har likt, osv. Men alle avviser meg. Absolutt alle, uten unntak, tro meg. De siste månedene har jeg vært på 4 "dates" med menn jeg traff på sukker. Hyggelige menn, med en ting til felles: Ingen av de vil ha noe mer med meg å gjøre. Jeg har ingen menn jeg taster med eller noe sånt engang, de jeg har møtt på, har ikke interesse av å skrive meldinger med meg engang. Min siste date var med en mann som "dumpet" meg midt i en setning, omtrent, på sms. Han ble bare stille, og siden har jeg ikke hørt noe. Jeg er i følge venner veldig søt, jeg er sprek, morsom, har fast jobb, er ren og pen i klær og i språk, og er morsom i følge flere. Altså ikke noe som er umiddelbart frastøtende, med andre ord. Likevel er det ingen som vil ha med meg å gjøre. Venner og familie spøker alltid med at jeg må la en av alle frierne mine passere snart, de innbiller seg at jeg er veldig populær blant det motsatte kjønn - og nærmest driver og avviser beilere. Sannheten er det stikk motsatte, ingen vil ha meg. Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være personligheten min som er problemet, og det er helt forferdelig å tenke på. Hva gjør jeg?
Steinar40 Skrevet 19. mai 2012 #2 Skrevet 19. mai 2012 (endret) Hvordan har disse 4 datene dine vært? Mye å prate om eller lite? Jeg har ingen tro på å møte folk du overhode ikke kjenner. Bli litt kjente skriftlig først så det ikke blir total skivebom. Endret 19. mai 2012 av Steinar40
Gjest Maneater? Skrevet 19. mai 2012 #4 Skrevet 19. mai 2012 (endret) dobbelpost Endret 19. mai 2012 av Maneater?
Cannavaro Skrevet 19. mai 2012 #5 Skrevet 19. mai 2012 Å bli avvist er en negativ opplevelse som selvfølgelig får deg til å undres over egen personlighet. Tenk godt igjennom hvordan disse møtene har vært, hvordan har du markert dine positive sider ? Hvordan har dialogen vært ? Hvilke felles interesser er det snakket om, eller tema man finner interessante ? De fleste mennesker er dårlige lyttere og vil oftest snakke, og gjerne om seg selv (med mindre man er ganske sjenert da). En dialog mellom to mennesker som omtrent ikke kjenner hverandre kan være vanskelig. Det er viktig at motparten finner deg interessant. Derfor litt viktig også å holde tilbake litt informasjon for å skape interesse/nysgjerrighet. Å vise interesse andre veien igjen er positivt, lytt godt og skap en samtale som kan pensle over på ditt interessefelt. Jeg tror det er viktig å finne noe felles å snakke om på "nettdates", og en del får man også vite på profilen på den man dater. Klisjeen om å være den man er og ikke utgi seg for å være en annen eller pynte på sannheten gjelder jo som vanlig. En person som viser genuin interesse og lytter godt, samt viser generell kunnskap og har normal oppførsel vil klare seg godt i sånne settinger. Det kan vel også utmerket vel være at du ikke har truffet på riktige menn for deg når de avviser deg på denne måten. En form for felles kjemi finner man fort eventuelt. Ikke avskriv personligheten din, det vil alltid finnes noen der som matcher, du har nok ikke funnet den rette ennå. Helt kort vil jeg bare anbefale : å være en god lytter, vis genuin interesse, skap dialog og flyt, og prøv å være blid og positiv på daten din. 1
Piper Skrevet 19. mai 2012 #7 Skrevet 19. mai 2012 Jeg tenker at du bare må hoppe i det igjen, for det er mange der ute som passer deg, men det er også mange som ikke passer. Noen får man veldig god kjemi med i løpet av kort tid, andre må man kanskje jobbe litt mer med og da er det lett å hoppe av om man treffes for fort. Men hadde man snakket endel på nett, og blitt litt bedre kjent der kunne kjemien kanskje stemt når man møttes. Eller så har du enkelte mennesker som bare ikke passer sammen når de møtes, men det igjen er sjangser man må ta. Man må våge for å vinne Samtidig tror jeg at i løpet av en date, finner man ut om det er noe å bygge videre på eller ikke. Jeg tror også forventinger er noe man har, og som kan være ødeleggende fordi den andre lever kanskje ikke opp til dette. Det beste man kan gjøre er å ta daten for det den er, kose seg der og da og ta det som det kommer etterpå. Der er ikke vi mennesker flinke, fordi vi forventer at ting skal skje og blir skuffet når det ikke blir som forventet. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #8 Skrevet 19. mai 2012 Jeg tenker at du velger ut feil menn. Kriteriene dine vet jeg ikke noe om, men du bommer iallefall på et eller annet her. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå