AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 Hvordan studerer folk forut for eksamen? Hva er dine beste tips? Spesielt foran en muntlig eksamen på høgskolenivå. Har bare hatt skriftlige eksamener før, og lurer på hvordan jeg bør lese forut for en muntlig eksamen kontra skriftlig? Noen råd?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #2 Skrevet 19. mai 2012 Hva som fungerer er så forskjellig fra individ til individ. Men det du skal være obs på når det gjelder muntlig er at det synes lettere om du ikke kan det du blir spurt om. Så les stoffet godt, still kritiske spørsmål om stoffet (til deg selv, kanskje ikke så mye til sensor) og se om du kan finne noen du kan prate om stoffet med. Kjempekjekt med en kollokviegruppe, eller tålmodige venner som vil høre på og stille spørsmål. Ellers, husk at de fleste sensorer er "snille" og vil at du skal gjøre det godt på eksamen.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #3 Skrevet 19. mai 2012 Hva som fungerer er så forskjellig fra individ til individ. Men det du skal være obs på når det gjelder muntlig er at det synes lettere om du ikke kan det du blir spurt om. Så les stoffet godt, still kritiske spørsmål om stoffet (til deg selv, kanskje ikke så mye til sensor) og se om du kan finne noen du kan prate om stoffet med. Kjempekjekt med en kollokviegruppe, eller tålmodige venner som vil høre på og stille spørsmål. Ellers, husk at de fleste sensorer er "snille" og vil at du skal gjøre det godt på eksamen. Det er akkurat det Jeg har for så vidt god hukommelse, og husker ofte detaljer, men ser nesten for meg at dette blir mer negativt enn positivt... At jeg kommer til å sitte og ramse opp detaljer, liksom. Må finne en måte der jeg greier å huske de store linjene og ressonere litt frem og tilbake, fremfor å ramse opp detaljer. Men hvordan..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå