Frøken M Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 Noen som vet hvordan man kan se forskjell på jente og gutt på ultralyd? I uke 10-13 ca.
Nusseli Skrevet 19. mai 2012 #2 Skrevet 19. mai 2012 Noen som vet hvordan man kan se forskjell på jente og gutt på ultralyd? I uke 10-13 ca. Jaa, det er jo da den der delen som bare pojkar/menn har som de ser etter.. Lårbenet skal nok være lit anneledes trur jeg nok (men ikke sikker). Vi så tydelig hva vi skulle få Lykke til! Så staaas å se bebi for første gang!! 1
Frøken M Skrevet 19. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2012 Når vi var på ultralyd i uke 12+5 så sa han at det mest sannsynlig blir jente. Og han har hatt rett hos MANGE. Han er overlege på Ahus og han faget sitt grundig hørt mye bra om han Men lurer på om man kan se det på selve babyen, eller om det er noe spesielt nede ved tissen så tidlig som gjør at man kan se om det er ei jente eller en gutt? 1
Gjest Sobril Skrevet 19. mai 2012 #5 Skrevet 19. mai 2012 Nå fikk ikke jeg vite kjønn før uke 18, men penis er jo en liten tut. De sa det var jente hos meg pga en strek som indikerte "sprekken" samt små prikker på hver side som da var kjønnslepper.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #6 Skrevet 19. mai 2012 Men er det så fryktelig farlig hvilket kjønn det blir, da??? Du får jo høyst sannsynlig et mer sikkert svar ved ordinær UL, og hvis du ikke får det da, får du uansett vite det så fort ungen blir født. Er du livredd for at du ikke skal få den lille jenta du ønsker deg sånn likevel???
Gjest Sobril Skrevet 19. mai 2012 #7 Skrevet 19. mai 2012 Men er det så fryktelig farlig hvilket kjønn det blir, da??? Du får jo høyst sannsynlig et mer sikkert svar ved ordinær UL, og hvis du ikke får det da, får du uansett vite det så fort ungen blir født. Er du livredd for at du ikke skal få den lille jenta du ønsker deg sånn likevel??? Kjære deg - har det noensinne slått deg at noen av oss bare er jævla nysgjerrige? Og MÅ alle dere som kommer med ting som er negativt ladet og hets skrive under ab?? Dere er så feige at jeg blir frustrert!!!
kaprifolen Skrevet 19. mai 2012 #8 Skrevet 19. mai 2012 Noen er også bærere av sykdomsgener som bare utvikles hos det ene kjønnet, og dermed er bekymret! 6
Frøken M Skrevet 19. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 19. mai 2012 Jeg bare lurer siden på ultralyd bildene jeg fikk med hjem så ser man to "streker" der nede.
Gjest Sobril Skrevet 19. mai 2012 #10 Skrevet 19. mai 2012 http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/9127673-3-streker-gutt-2-jente-eller-omvendt/
Gjest Sobril Skrevet 19. mai 2012 #11 Skrevet 19. mai 2012 http://pregnancy.about.com/od/isitaboyoragirlfaq/ig/Girl-Ultrasound-Gallery/ http://pregnancy.about.com/od/isitaboyoragirlfaq/ig/Boy-Ultrasound-Gallery/
Gjest Vettel Skrevet 19. mai 2012 #13 Skrevet 19. mai 2012 Uke 10 kan man ikke se kjønn enda. På et tidlig stadium er kjønnsorganene veldig like til utseende.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #14 Skrevet 19. mai 2012 Noen som vet hvordan man kan se forskjell på jente og gutt på ultralyd? I uke 10-13 ca. Trodde det var noe med retningen på urinrøret de mest erfarne kunne se så tidlig...? Vi fikk vite sannsynligvis jente i uke 11, og fikk det bekreftet i uke 18.
Frøken M Skrevet 19. mai 2012 Forfatter #15 Skrevet 19. mai 2012 Er ikke sikker på hva dem kunne se husker ikke hva han fortalte når vi var der :-/ men husker du hvordan vei det var på babyen din?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #16 Skrevet 19. mai 2012 Men er det så fryktelig farlig hvilket kjønn det blir, da??? Du får jo høyst sannsynlig et mer sikkert svar ved ordinær UL, og hvis du ikke får det da, får du uansett vite det så fort ungen blir født. Er du livredd for at du ikke skal få den lille jenta du ønsker deg sånn likevel??? Det finnes faktisk de som ønsker seg gutt også... 4
Nusseli Skrevet 19. mai 2012 #17 Skrevet 19. mai 2012 Uke 10 kan man ikke se kjønn enda. På et tidlig stadium er kjønnsorganene veldig like til utseende. I uke 6,5 fikk vi vite at vi mest sannsynligt ventet en gutt men han ville ikke si noe sikkert før det var sååå tidilig ennå. I uke 12 sa de detsamme og i uke 19 fikk også høre det. Vid fødsel så var det en gutt Hos en del foster er det lettere å se kjønn på enn hos andre. Hvordan de ligger har også noe å si
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #18 Skrevet 19. mai 2012 Er ikke sikker på hva dem kunne se husker ikke hva han fortalte når vi var der :-/ men husker du hvordan vei det var på babyen din? Nei, jeg selv så ikke noe til dette. Han bare nevnte at han syns det så ut som en jente, men jeg tenkte ikke noe mer over det for jeg tenkte at det var så usikkert at jeg ville ikke glede meg over det på en måte.. Men kom på det igjen da vi fikk vite kjønn på ordinær ultralyd, at da hadde han jo rett i uke 11
Gjest Annaires Skrevet 19. mai 2012 #19 Skrevet 19. mai 2012 I uke 6,5 fikk vi vite at vi mest sannsynligt ventet en gutt men han ville ikke si noe sikkert før det var sååå tidilig ennå. I uke 12 sa de detsamme og i uke 19 fikk også høre det. Vid fødsel så var det en gutt Hos en del foster er det lettere å se kjønn på enn hos andre. Hvordan de ligger har også noe å si Det er jo bare tull! I uke 6 er det bare en bylt. Det har ikke noe kjønn. Det blir ikke synlig før rundt uke 12. Så tidlig har det ingen ting å si om hvordan de ligger. http://www.google.no/search?tbm=isch&source=mog&hl=no&gl=no&client=safari&tab=wi&q=foster%20uke%206&sa=N&biw=320&bih=356#i=2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #20 Skrevet 19. mai 2012 Litt ot, men har de i det hele tatt lov å si noe om kjønn før uke 12 er over?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå