Gå til innhold

Mine "synder" under vektnedgang

Anbefalte innlegg

Gjest döderlein
Skrevet

Jeg slanker meg om dagen, men det er noen synder jeg har fra tid til annen. Gjelder altså ikke hver dag, men kanskje en-to ganger i uka. Jeg følger Grete Roede-dietten, og spiser derfor sunt (innenfor kcal) utenom disse "syndene". Hvor stor innvirkning tror dere disse matvarene vil ha på vektnedgangen?

- Avokado.

- Nøtter.

- Mørk sjokolade 70%.

- Et glass melk om dagen med oboy.

- Hvis jeg skal på fest pleier jeg drikke hvitvin og/eller cider uten tilsatt sukker.

Er det noen jeg absolutt burde kutte ut for å gå ned i vekt? De to siste er mine absolutt verste "synder". Og vil matvarer som nøtter, avocado og mørk sjokolade virke negativt i moderate mengder, da de egentlig er "bra" for kroppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke noen små synder i ny og ne har så mye å si for vektnedgangen. Jeg tror det går bra :)

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Jeg vet ikke noe særlig om den dietten, men det er vel ingen som klarer å være "konstant" på diett. Jeg mener det handler like mye om en sunn livsstil, og da må man kunne få kose seg i blant. Ønsker du resultater må du belønne deg selv litt også, bare det ikke blir så ofte at det ødelegger :)

Skrevet

Eneste måten du kan finne ut om syndene ødelegger for deg på er om du følger med på vekten. Om du ikke går ned i vekt så ødelegger det. Da bør du vurdere å redusere enda mer eller kutte helt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hva du får i deg ellers i løpet av dagen... 1 liten avokado inneholder 240 kalorier. Kommer de 240 kaloriene på toppen av det du ellers spiser, vil du legge på deg. Loggfør alt du spiser så du får oversikt.

Gjest döderlein
Skrevet

Det spørs hva du får i deg ellers i løpet av dagen... 1 liten avokado inneholder 240 kalorier. Kommer de 240 kaloriene på toppen av det du ellers spiser, vil du legge på deg. Loggfør alt du spiser så du får oversikt.

Det forstår jeg også. Men har lest flere artikler om at det blir annerledes med kalorier dersom maten er sunn, og at det f.eks. kan hjelpe til å forbrenne fortere. Men er usikker på dette, er derfor jeg spør.

Gjest RompeRusk
Skrevet

Det forstår jeg også. Men har lest flere artikler om at det blir annerledes med kalorier dersom maten er sunn, og at det f.eks. kan hjelpe til å forbrenne fortere. Men er usikker på dette, er derfor jeg spør.

Kalorier er kalorier, det er minimaaaal forskjell på om du får i deg 1500 kalorier i sjokolade eller gulrøtter :gjeiper:

Gjest döderlein
Skrevet

Kalorier er kalorier, det er minimaaaal forskjell på om du får i deg 1500 kalorier i sjokolade eller gulrøtter :gjeiper:

Enig i at kalorier er kalorier, men sjokolade eller gulerøtter? Haha. Tror man hadde vært i veldig forskjellig form dersom man valgte den ene eller andre.

AnonymBruker
Skrevet

Men altså.. alle disse med kalorinoia.. trener dere ikke?? Spiller det noen rolle med disse kaloriene om dere faktisk gidder å lette på ræva og trene??

AnonymBruker
Skrevet

Men altså.. alle disse med kalorinoia.. trener dere ikke?? Spiller det noen rolle med disse kaloriene om dere faktisk gidder å lette på ræva og trene??

Veien til en slank kropp er 80 % kosthold

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er sykt mye kalorier i alkohol, og skal du ned i vekt så må fester prioriteres bort. Det er greit en gang i blant, men det er kun en gang i blant.

Gjest döderlein
Skrevet

Jo, jeg trener. :) Regner med i kaloriinntaket hvor mye jeg trener også.

AnonymBruker
Skrevet

Veien til en slank kropp er 80 % kosthold

Mye mulig det. Men det er ikke veien til en trent kropp i allefall. Så da er jo spørsmålet om kvinner vil ha en "bare slank kropp" eller en FIN og veltrent kropp. Jeg vil ha en fin og veltrent kropp, så jeg trener. Mye. Så jeg unner meg litt kokt pasta med ketchup og smør hver dag jeg ;)

Skrevet

Mye mulig det. Men det er ikke veien til en trent kropp i allefall. Så da er jo spørsmålet om kvinner vil ha en "bare slank kropp" eller en FIN og veltrent kropp. Jeg vil ha en fin og veltrent kropp, så jeg trener. Mye. Så jeg unner meg litt kokt pasta med ketchup og smør hver dag jeg ;)

Da burde du vel vite bedre enn å stille slike spørsmål. Det er en viss forskjell mellom å gå ned i vekt og å opprettholde vekt. Å velge matvarer som pasta og smør ved vektnedgang er ikke særlig gunstig når man skal holde seg innenfor et visst kaloriinntak daglig.

Jeg er selv en stor tilhenger av trening og synes alle mennesker burde være i fysisk aktivitet, men som sagt er vektnedgang for det meste styrt av kosthold, trening i tillegg vil føre til et større kaloriunderskudd.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ligger i kaloriunderskudd selv om jeg spiser pasta og smør jeg :) Ligger til og med i kaloriunderskudd i helgen. Men vær så snill a... en "synd" å spise litt vanlig mat?

• Liker 1
Gjest döderlein
Skrevet

Fokuserer først på å komme til en sunn vekt og en sunn kropp, så får jeg heller fokusere på å få en veltrent kropp dersom det blir det neste steget. :) Dessuten er det stor forskjell på å opprettholde vekt og det å gå ned i vekt, som kills poengterte.

Sånn, da kan vi gå tilbake til å snakke om det jeg egentlig spurte om.

Skrevet

Så lenge du spiser det antallet med kalorier som du har bestemt deg for, så vil vel vektnedgangen bli det samme. Men ulempen med å spise en sjokolade, er at du gjerne må droppe et måltid som ville gjort deg mett og gitt deg næringsstoffer som du trengte. Sjokolade gjør vel ikke så mye annet enn å tilfredsstille søthetshungeren din, og gir deg litt kortvarig lykke :)

Skrevet

Avokado ville jeg ikke tenkt på, men oboy hver dag anser jeg som unødvendig. Ser ingen grunn til å opprettholde en daglig tilførsel av noe søtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...