Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvilke maleri/bilder du har hengende på veggen i stua?

Vil ha noe nytt inn i stua mi, men vet ikke hvor og hva...jeg finner det...?

Hvilke norske kunstnere har du på veggen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kari Vivelid.

Gjest navnelapp
Skrevet

Marianne Heske, Ørnulf Opdahl, Hanna Refsum og eitt par småbilde som eg ikkje huskar namnet på kunstaren på. (Og nokre "kunstfoto" som datra mi har tatt.)

Skrevet (endret)

I leiligheten har jeg et par trykk av Kai Fjell, ett trykk av Harald Kihle + ett par små keramikkskulpturer og noe annet rusk som jeg ikke husker navnene på.

Endret av Pene sko...
Skrevet

Har svart/hvitt foto av Route 66 med en rød bil i farge, foto av en strand i Thailand på lerret, et bilde av to sauer malt av min mor (jeg bor i Wales og det var en tullegave, men det er veldig koselig) og et selvmalt bilde. Haha litt av hvert :P

Skrevet

Landskabsmalerier som er ført i penselen av min oldefar.

Skrevet

Av kunsterne har jeg Reitan og Amdam; men mest er det bilder ungene har laget opp gjennom årene samt noen jeg har malt selv.

Skrevet

Har bilder jeg selv har tatt og blåst de opp på lerret.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Har to bilder jeg selv har tatt og printet ut. Det ene på et stort lærret. Et maleri en venninne av meg har laget spesielt til meg og en kolage av printer fra diverse kunstbilder jeg bare har henta ut fra nett. Laget min egen kunstvariant av disse bildene. Fargerikt og betydningsfult. Det er viktig for meg at det som henger på veggen betyr noe for meg.

Og litt OT - lolrita - hvor i Wales bor du? Jeg har også "The welsh dragon" på veggen må vite - jeg digger Wales.

• Liker 1
Skrevet (endret)

*Ble kanskje litt vel avslørende*

Endret av Pene sko...
Skrevet (endret)

-------

"Gaa udenom, Peer - den er stor nok, heien."

Endret av Giacomo_P
Skrevet

Og litt OT - lolrita - hvor i Wales bor du? Jeg har også "The welsh dragon" på veggen må vite - jeg digger Wales.

:D Jeg bor i en liten landsby utenfor Cardiff. Har du hørt at Brannmann Sam (Sam Tam, han er fra Wales :P) kommer fra Pontypandy? Navnet stammer fra tettstedene Pontypridd og Tonypandy. Jeg bor midt i mellom disse.

Har også bodd i Aberystwyth som ligger i midt-vest Wales.

Samboeren min (waliser) kommer til å bli kjempestolt når jeg forteller at du har The Welsh Draon på veggen!

Skrevet

Innvister i kunst! Istedenfor å betale høye summer i formueskatt, kjøp kunst istedenfor. Kunst vil ikke bli beskattet, dessuten vil maleriene mest sannsynlig stige i verdi over noen år.

Husk å kjøpe feks 2 omtrent like dyre malerier hvis du har to unger slik at det blir likt ved arveoppgjøret :)

Skrevet

Innvister i kunst! Istedenfor å betale høye summer i formueskatt, kjøp kunst istedenfor. Kunst vil ikke bli beskattet, dessuten vil maleriene mest sannsynlig stige i verdi over noen år.

Husk å kjøpe feks 2 omtrent like dyre malerier hvis du har to unger slik at det blir likt ved arveoppgjøret :)

Ja, kunst er et fint smutthull når det kan regnes som innbo og hobby.

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg har mine egne malerier pluss et par bilder ei venninne av meg har laget i linotrykk. Ja og så et sånn masseprodusert Wachtmeister-bilde fra Europris.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet (endret)

:D Jeg bor i en liten landsby utenfor Cardiff. Har du hørt at Brannmann Sam (Sam Tam, han er fra Wales :P) kommer fra Pontypandy? Navnet stammer fra tettstedene Pontypridd og Tonypandy. Jeg bor midt i mellom disse.

Har også bodd i Aberystwyth som ligger i midt-vest Wales.

Samboeren min (waliser) kommer til å bli kjempestolt når jeg forteller at du har The Welsh Draon på veggen!

Jeg har vært mest i midt-Wales, Builth Wells og Aberystwyth og bare elsker stedet :rodmer: Jada "The welsh dragon" pryder veggen og nøkkleknippet mitt og jeg angrer ennå på at jeg ikke kjøpte de grønne støvlene med de røde dragene på, sist jeg var i Wales :fnise: Og vi er en liten gjeng med halvgale folk, som reiser til Wales en gang i året - minst.

Endret av Belle Gunnes
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kunst er et fint smutthull når det kan regnes som innbo og hobby.

Jo, du skal oppgi innbo som del av formuen som samlet overstiger 100.000. At det ikke kommer ferdigutfylt verdi på selvangivelsen betyr ikke at det ikke skal med i grunnlaget for formuesskatt.

Link:

http://www.lovdata.no/all/tl-19990326-014-012.html#4-20

Skrevet

Jo, du skal oppgi innbo som del av formuen som samlet overstiger 100.000. At det ikke kommer ferdigutfylt verdi på selvangivelsen betyr ikke at det ikke skal med i grunnlaget for formuesskatt.

Link:

http://www.lovdata.no/all/tl-19990326-014-012.html#4-20

Da har jeg blitt kraftig feilinformert på dette området eller så har jeg hørt feil.

Skrevet

Et par trykk av Grete Jacobsen. (Ikke mye til investering å regne - prisen var veldig overkommelig, men jeg liker dem.)

Skrevet

Humm...skal vi se her: bortsett fra to naturpostere og en almanakk fra Ringenes Herre,

er alt jeg har på veggene laget av meg selv. Fargerike bilder i tusj, fettstift, pastellkritt

og akrylmaling. Resten er forstørrede fotografier, også tatt av undertegnede.

:rolleyes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...