Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt neglelakk nesten hele tiden i ca 15 år og har en ganske stor samling med neglelakk. Jeg så nettopp på samlingen og heiv noen som hadde tyknet, og da kom jeg til å tenke på det med holdbarhet. Jeg så på en del flasker og det stod 12 mnd, 24 mnd (etter åpnet) eller ingenting på de. Jeg har ikke brydd meg om holdbarhet og har ikke hatt noen plager pga det, ikke hatt feks. neglesopp. Jeg hiver neglelakk som har tyknet så de ikke kan brukes og jeg har mange som er mer enn 2 år gamle. Har noen få som er 10-15 år gamle, og de er like tynn og fin som før.

Hva gjør dere? Hiver dere all neglelakk som har gått over holdbarheten? Eller gjør dere som meg? :)

Gjest _La Femme
Skrevet

Jeg driter langt i holdbarhetsdatoen på neglelakk. Jeg bruker lakken så lenge den fungerer fint, ikke klumper seg og holder fargen :)

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

de som har blitt tykke de tynner jeg ut. Tenker ikke så mye på holdbarhet fordi jeg mere ofte enn ikke helt fint klarer å bruke opp en parfyme iløpet av en toårsperiode.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også tynnet ut noen ganger med litt neglelakkfjerner, men noen ganger blir det ikke bra, og noen ganger så tykner de igjen til neste gang jeg vil bruke de. Ser ikke poenget med å hive neglelakk bare pga holdbarhet når de er like fine, også blir det jo dyrere i lengden fordi jeg liker å ha mange å kunne velge imellom, så de blir aldri tomme etter 1-2 år.

Parfyme bruker jeg lite av, og bruker de så lenge lukta ikke har blitt stygg og/eller skiftet farge.

Takk for svar! :)

Gjest Søgni
Skrevet

Når det gjelder neglelakk så bryr jeg meg fint lite om hvor gammel den er. Jeg ser ikke problemet, så lenge de fungerer som de skal. Jeg har brukt neglelakkfjerner til å tynne ut et par lakker, og det skal også finnes et middel som er laget spesielt til formålet, som kanskje fungerer bedre enn neglelakkfjerner :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også tynnet ut noen ganger med litt neglelakkfjerner, men noen ganger blir det ikke bra, og noen ganger så tykner de igjen til neste gang jeg vil bruke de. Ser ikke poenget med å hive neglelakk bare pga holdbarhet når de er like fine, også blir det jo dyrere i lengden fordi jeg liker å ha mange å kunne velge imellom, så de blir aldri tomme etter 1-2 år.

Du burde ikke tynne ut neglelakk med neglelakkfjerner. Det sier seg selv at neglelakkfjerner bryter opp lakken og ødelegger den. Det finnes egne produkter for å tynne ut neglelakk. :)

Skrevet

Du burde ikke tynne ut neglelakk med neglelakkfjerner. Det sier seg selv at neglelakkfjerner bryter opp lakken og ødelegger den. Det finnes egne produkter for å tynne ut neglelakk. :)

I noen tilfeller har det fungert fint, og jeg vet at mange gjør det. Man må passe på å ikke bruke for mye, bare bittelitt så går det ofte bra :) Men ikke alltid. Aldri hørt om noe produkt for å tynne ut, hva heter de? Og hvor selges de? Aldri sett der jeg kjøper neglelakk.

AnonymBruker
Skrevet

I noen tilfeller har det fungert fint, og jeg vet at mange gjør det. Man må passe på å ikke bruke for mye, bare bittelitt så går det ofte bra :) Men ikke alltid. Aldri hørt om noe produkt for å tynne ut, hva heter de? Og hvor selges de? Aldri sett der jeg kjøper neglelakk.

Det finnes flere, men min favoritt erSeche Restore. Den finner du i de aller fleste parfymerier, eller rundt omkring på nett.

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Du må ha hurtigtørkende lakk over, jeg foretrekker den fra Color Club, fåes på vita.

Skrevet (endret)

Hold de i kjøleskapet så blir de ikke tykke :)

Edit: og for å svare, jeg bryr meg ikke om holdbarhet :)

Endret av sebra
Skrevet

Så lenge den fungerer som den skal, altså dekke neglene på en pen måte, så bryr jeg meg ikke om den har stått i to dager eller 20 år.

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha hurtigtørkende lakk over, jeg foretrekker den fra Color Club, fåes på vita.

Jeg hadde en før, men savner det ikke, det tørker uansett og jeg tar meg alltid god tid ;)

Ang kjøleskap, jeg har ca 60-70 neglelakker og et lite kjøleskap så jeg legger de ikke inn der :P I følge dette skal man ikke oppbevare neglelakk i kjøleskapet http://www.klikk.no/mote/kamille/sarasskjonnhet/article592071.ece

Jeg har som sagt noen som er 10-15 år og like gode som nye, og noen blir tykke etter få år og det er alltid de samme merkene som blir først tykke. Så kvaliteten har mye å si!

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes flere, men min favoritt erSeche Restore. Den finner du i de aller fleste parfymerier, eller rundt omkring på nett.

Signerer denne.

Jeg har neglelakker som nærmer seg 10 år ihvertfall, og et par dråper med dette gjør susen. Hiver aldri neglelakk før det er tomt! Se for deg hvilke farlige bakterier som ville trives i en neglelakk, anyone? Akkurat. :)

Oppbevar lakkene mørkt og i romtempratur. Sollys er drepen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...