momo Skrevet 30. januar 2004 #1 Skrevet 30. januar 2004 Min datter på 2 1/2 år nekter plent og ha på seg kjole. Hun hyler og skriker og er helt hysterisk. Dette har bare vart i noen måneder, før den tid likte hun og ha på seg kjole. Lurer på om noen har opplevd det samme og hva gjorde dere, eller er det noen som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre for å få hun til og ta på seg kjole. :D :D
Gjest Madley Skrevet 30. januar 2004 #2 Skrevet 30. januar 2004 Hvorfor MÅ hun ha på seg kjole da????
momo Skrevet 30. januar 2004 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2004 Fordi hun skal være brudepike i bryllupet våres om 5 uker. Ellers så har vi latt henne slippe. :D :D
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2004 #4 Skrevet 30. januar 2004 Fordi hun skal være brudepike i bryllupet våres om 5 uker. Ellers så har vi latt henne slippe. :D :D Det var godt å høre! Jeg har også hatt vil-ikke-ha-kjole-konflikter så det holder. Dattera mi slapp. 100%. Det er mye viktigere å ha det fint sammen enn at klærne ikke skal ha søm mellom bena... Slik jeg ser det har du tre alternativer: 1. Finne et annet brudepikeantrekk enn kjole. Det er faktisk mulig, men sikkert ikke så nusselig. 2. Motivere henne. "Tenk så fint det blir, når du og mamma skal være like fine" 3. Tvinge på henne kjole og få et helvetes leven og et bryllup du helst vil glemme. Lykke til! ...ikke enkel den problemstillinga der...
Gjest Tex Skrevet 30. januar 2004 #5 Skrevet 30. januar 2004 -eller les Tex`s gode forslag inne på bryllup
Thomasine Skrevet 30. januar 2004 #6 Skrevet 30. januar 2004 Uff, la datteren din slippe!!! Du risikerer at hun evt. aldri vil ha kjole senere i livet også... Denne "krangelen" dere har nå er vel ikke verdt det, eller?! Prøv å finn noen andre fine, lyse klær hun heller kan gå med ( ..hvis du i det hele tatt får henne til å gå opp gulvet... - vet om flere eksempler på det... )
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2004 #7 Skrevet 30. januar 2004 Kanskje du oh henne kan pynte dere sammen og gjøre det til en lek. når mamma gjør det så vil kanskje hun også.
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2004 #8 Skrevet 30. januar 2004 hvorfor vil disse barna ikke ha på seg kjole? det er da vel mye mer behagelig enn bukser.
Gjest Madam Felle Skrevet 30. januar 2004 #9 Skrevet 30. januar 2004 Mye kan forandre seg på de ukene
mellom Skrevet 30. januar 2004 #10 Skrevet 30. januar 2004 Ikke snakke mer om det, lag et par silkebukser med en topp til, sånn at hun ikke føler seg dum, rar eller stygg - eller hva hun måtte føle seg som. Men kan hende handler ikke dette om kjolen, men om det at hun gruer seg til å være brudepike? Kan hende har dere, i godhetens navn og i positivitetes ånd, hauset det sånn opp at jenta aner at hun skal prestere noe?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 2. februar 2004 #11 Skrevet 2. februar 2004 Jeg hata kjoler som pesten fra jeg var liten til jeg var nesten 18. Det går nok over til slutt Jeg stemmer for å prøve å motivere henne, men ikke midt i et trassanfall - da er det ingen motivasjon som biter.
Gjest Kajsa-krabat Skrevet 2. februar 2004 #12 Skrevet 2. februar 2004 Vi hadde akkurat samme problemet før jul, snuppa ville absolut ikke ha på kjole. Hun er og 2 1/2. Jeg maste ikke noe om det, men så skulle jo ikke vi gifte oss heller!! Men en dag vi var i byen så fant hun selv en kjole hun ville ha, og så ble det til at hun fikk den da.....Hun tok den på da vi kom hjem og ville stort sett ikke ha på noe annet i hele desember!! Kanskje om hun fikk velge en kjole selv når dere er på shoping, at hun ble kvitt kjoleskrekken.... Men barn er da så forskjellige, trenger jo ikke kurere snuppa di selv om det kurerte mi! Lykke til....
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2004 #13 Skrevet 3. februar 2004 jeg var vist også sånn.. og slik er jeg fremdeles.. jeg HAAATER å gå med kjole/skjørt.. er et ekte "bukse"menneske.. min mor har også i senere år, etter at jeg ble voksen, iherdig prøvd å få meg til å gå med kjole.. latterlig... man kan være pyntet uten skjørt!! min mor har forsøkt å overbevise meg om at jeg ikke var pyntet nok i bukse ved flere anledninger.. da sa jeg at pappa som også skulle, hadde jo bukse.. hun svarte at han hadde jo slips.. OK, sa jeg.. og tok på meg et slips.. da var plutselig antrekket mitt bra nok fra før.. selv uten slips ærlig talt!! la jentungen få slippe!
LilleMy Skrevet 3. februar 2004 #14 Skrevet 3. februar 2004 Skjønner at du sliter, det ER selvsagt hyggelig med brudepike-kjole på frøkna når mamma og pappa skal gifte seg... Vi hadde ikke samme problem med vår datter som var like gammel da vi giftet oss, hun syntes nemlig hun var SÅÅÅÅÅÅ fin, og snakker fremdeles om dengang (1,5 år siden) "vi" (les; hun og jeg :-? ) giftet oss. Uansett, mange jenter er så interessert i prinsessegreier, kanskje det ville vært verdt å kjøpe ett utkledningskostyme hun kunne leke med - gjerne sammen med en likesinnet? Så kan du jo forsøke å lese litt fine bøker hvor det "tilfeldigvis" er noen med fine kjoler på? Hvem vet, kanskje-kanskje vil det friste henne til selv å pynte seg med kjole...... Good luck!
tenker Skrevet 3. februar 2004 #15 Skrevet 3. februar 2004 Vil hun ikke ha på noen som helst slags kjole eller er det bare brudepikekjolen? Det kan jo hende at hun synes brudepikekjolen er litt "too much" i forhold til det hun er vant til. Jeg vil råde deg til å prøve en "myk overgang", la henne kjenne på f.eks. et silkesjal, kle seg litt ut med det, og prøv å sakte men sikkert nærme deg "brudepikenivået". Når barn er kommet i den alderen begynner de å få et ganske så bevisst forhold til hva de pleier/liker å ha på seg, og barn er jo noen vanedyr! Husker godt min sønn, som nettopp hadde fylt to, og som hadde fått ny genser som han nektet å ta på seg, for: "neeeii, den er ikke fin!" Jeg og søsteren min fikk oss en god latter. Homsepatruljen neste!
Gjest Lille_my ikke pålogget Skrevet 3. februar 2004 #16 Skrevet 3. februar 2004 Sånn var jenta mi også da hun var på den alderen,men når hun fikk være med i butikken selv og velge kjole så var det null problem.Da skulle hun helst ha på seg kjole døgne rundt. Å sånn er hun ennå. Nå er hun 4 år.Og elsker å kle seg i kjole og pynte seg. Sikkelig "jålete" :D Å alt skal være i rosa og lilla
Gjest Lille_my ikke pålogget Skrevet 3. februar 2004 #17 Skrevet 3. februar 2004 uuups, denne ble jo lagt litt feil da.. skulle være ett svar da :oops: uff og uff..
mellom Skrevet 3. februar 2004 #18 Skrevet 3. februar 2004 Men er det - generelt sett - viktig at jenter skal ha lyst til å gå i kjole - det er vel ikke genetisk betinget at jenter vil være prinsesser?
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2004 #19 Skrevet 4. februar 2004 Men er det - generelt sett - viktig at jenter skal ha lyst til å gå i kjole - det er vel ikke genetisk betinget at jenter vil være prinsesser? det er jeg enig i.. jeg er 25 år og har aldri likt å gå i kjoler.. og av en eller annen grunn er dette fremdeles et "problem" for min mor.. hun er bekymret for "hvordan det skal gå med meg" som ikke går i skjørt eller kjoler :o og det synes jeg er en merkelig bekymring når alt annet i livet mitt går på skinner..
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2004 #20 Skrevet 4. februar 2004 Min datter på 2 1/2 år nekter plent og ha på seg kjole. Hun hyler og skriker og er helt hysterisk. Dette har bare vart i noen måneder, før den tid likte hun og ha på seg kjole. Lurer på om noen har opplevd det samme og hva gjorde dere, eller er det noen som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre for å få hun til og ta på seg kjole. :D :D Akkuat sånn var jeg da jeg var liten også. Jeg hatet kjoler fra jeg var bitteliten. Heldigvis var ikke mora mi så inmari opptatt av at jeg var nødt til å bruke kjoler. Når jeg ble litt eldre hendte den en sjelden gang at jeg brukte kjole ved spesielle anledninger, for å glede mora mi. HUn syntes jo jeg var så fin i kjole. Først etter at jeg har blitt voksen synes jeg det er helt ok å gå i kjoler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå