AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 til å finne ut hvorfor dette skjer: Hver eneste gang jeg sover på ryggen, får jeg mareritt. Jeg kan ikke komme på noen unntak. Hver gang jeg har mareritt, våkner jeg opp på ryggen, og jeg må sørge for å ikke sove på ryggen, da får jeg mareritt. Det er mange myter som spinner rundt mareritt, noen mer eller mindre logiske enn andre. Jeg har hørt at når en har mareritt, bruker en en annen del av hjernen enn når en drømmer. At mareritt er noe helt eget. Hvorfor får jeg mareritt når jeg sover på ryggen? Er det flere som opplever det? Jeg har hatt søvnparalyse en gang også, tror jeg, og da lå jeg også på ryggen. Hva er det som skjer med kroppen når en sover på ryggen? Er det forsket på, eller er det et mysterium? Jeg vet at betennelser og smerter også kan trigge mareritt, kan det ha en sammenheng, at det ikke er bra å ligge på ryggen? Håper på noen svar, dette har jeg lurt på lenge!
Gjest ms_kwang Skrevet 19. mai 2012 #2 Skrevet 19. mai 2012 Eller kanskje du bare er plaget med det? Jeg har aldri mareritt lengre jeg eller.. før var jeg det Nå, ok, nesten hver natt så drømmer jeg om Zombier, sykdommer, noen nære dør, eller jeg selv, men jeg våkner ikke av det, drømmen tar en helt ny vri også blir den digg :D Som en gang, jeg ble spist opp av en dinosaur, men plutselig ble jeg en dinosaur selv, men før det så "kjente" jeg bittet i halsen. Kjente kloa av raptoren gå mot magesekken, jeg så ned, og så bare huden bli flerret av og invollene detter ut Også ble det litt svart, også simsalabim ble jeg en Dino selv x) Eller de gangene jeg nesten drukner så finner jeg ut at jeg kan puste under vann. Jeg vet ikke jeg. Mange av drømmene mine klarer jeg å kontrollere selv. at jeg VET på ett eller annet tidspunkt at jeg drømmer, jeg sier til meg selv "dette er bare en drøm." Jeg startet med det når jeg var liten. Og etter det har ikke marerittene mine vært sånn skikkelig skumle
Gjest Vodka Skrevet 19. mai 2012 #3 Skrevet 19. mai 2012 (endret) Det er vanlig å få mareritt når man sover på ryggen, hvis man ikke har for vane å sove på ryggen. Det er fordi man føler seg mer forsvarsløs enn når man sover på siden. Endret 19. mai 2012 av Vodka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå