AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 Jeg var syk på eksamen i går og har sendt inn legeerklæring til universitetet i dag. Står ingenting på nettsidene deres om hva som skjer etter det, om de arrangerer utsatt eksamen for de som var syke eller om vi må vente og ta midtsemestereksamen/konten til høsten? Jeg vet at vi ikke mister et forsøk om vi kan dokumentere sykdom, men når vi får ta eksamenen aner jeg ikke. Jeg har gått på UiO før og der var det utsatt eksamen ihvertfall. Noen som vet hvordan det er på UiB (HF)? Skal ringe og høre på mandag, men greit å spørre her også tilfelle noen vet Syns forresten UiB er jevnt over dårlig når det gjelder informasjon på nettsidene sine...
drosophilia Skrevet 19. mai 2012 #2 Skrevet 19. mai 2012 http://regler.uib.no/regler/Del-2-Forskning-utdanning-og-formidling/2.2-Utdanning/2.2.2.-Grads-og-studiereglementet/Grads-og-studiereglement-for-Universitetet-i-Bergen Utdanning med et bestemt omfang og en bestemt sammensetning, og som gir rett til å bruke en bestemt tittel. Tittelen dokumenteres i et vitnemål. Se kap. 5. Fravær som gir rett til nytt eksamensforsøk som nevnt i § 11, 7. ledd. Grunner til gyldig fravær: - Egen sykdom og barns sykdom, med de begrensningene som går fram av arbeidsmiljølovens § 12-9. Sykdom som nevnt her skal dokumenteres med legeerklæring, der det går fram at sykdommen forhindret studenten fra å delta under avsluttende eksamen. - Dødsfall i nær familie eller hos andre man har et nært forhold til, dersom dødsfallet skjer innen syv dager før eksamen. Ved dødsfall som nevnt her, kreves det at studenten oppgir hvem som har gått bort og hvilken relasjon man hadde til den avdøde. For øvrig kreves ikke dokumentasjon. -Begravelse eller bisettelse, jf. foregående punkt - Pålegg fra offentlig myndighet om at studenten plikter å møte fram et annet sted på eksamenstiden - Forhold som gjør det sterkt urimelig å kreve at studenten møter til eksamen Du må selvsagt dokumentere dette.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #3 Skrevet 19. mai 2012 http://regler.uib.no/regler/Del-2-Forskning-utdanning-og-formidling/2.2-Utdanning/2.2.2.-Grads-og-studiereglementet/Grads-og-studiereglement-for-Universitetet-i-Bergen Utdanning med et bestemt omfang og en bestemt sammensetning, og som gir rett til å bruke en bestemt tittel. Tittelen dokumenteres i et vitnemål. Se kap. 5. Fravær som gir rett til nytt eksamensforsøk som nevnt i § 11, 7. ledd. Grunner til gyldig fravær: - Egen sykdom og barns sykdom, med de begrensningene som går fram av arbeidsmiljølovens § 12-9. Sykdom som nevnt her skal dokumenteres med legeerklæring, der det går fram at sykdommen forhindret studenten fra å delta under avsluttende eksamen. - Dødsfall i nær familie eller hos andre man har et nært forhold til, dersom dødsfallet skjer innen syv dager før eksamen. Ved dødsfall som nevnt her, kreves det at studenten oppgir hvem som har gått bort og hvilken relasjon man hadde til den avdøde. For øvrig kreves ikke dokumentasjon. -Begravelse eller bisettelse, jf. foregående punkt - Pålegg fra offentlig myndighet om at studenten plikter å møte fram et annet sted på eksamenstiden - Forhold som gjør det sterkt urimelig å kreve at studenten møter til eksamen Du må selvsagt dokumentere dette. Alt dette vet jeg jo, jeg har jo sendt inn dokumentasjon fra lege. Det jeg lurer på er hvordan dette nye eksamensforsøket skal foregå, om det arrangeres egne eksamener for de som var syke, eller om de som var syke må vente til midtsemestereksamen i neste semester.
drosophilia Skrevet 19. mai 2012 #4 Skrevet 19. mai 2012 Alt dette vet jeg jo, jeg har jo sendt inn dokumentasjon fra lege. Det jeg lurer på er hvordan dette nye eksamensforsøket skal foregå, om det arrangeres egne eksamener for de som var syke, eller om de som var syke må vente til midtsemestereksamen i neste semester. Aha! Det varierer gjerne fra emne til emne. Ser også at noen i det emnet jeg skal ta konter nå, selv om det hadde faget forrige semester. Send en epost til dem, de svarer veldig raskt. Jeg er blitt indoktrinert ved UiO, så husker ikke så godt hvordand det var ved UiB når jeg gikk der.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #5 Skrevet 19. mai 2012 Dette varierer fra fag til fag, de aller fleste fag må du dessverre vente helt til neste gang ordinær eksamen tas for å få ta opp igjen. Så egentlig er sykemelding bortkastet da (utenom at du ikke har brukt et forsøk selvsagt). Noen psykologifag har konteksamen i september for våreksamen, og januar for høsteksamen.
Gjest Anuket Skrevet 19. mai 2012 #6 Skrevet 19. mai 2012 Jeg var syk på eksamen i går og har sendt inn legeerklæring til universitetet i dag. Står ingenting på nettsidene deres om hva som skjer etter det, om de arrangerer utsatt eksamen for de som var syke eller om vi må vente og ta midtsemestereksamen/konten til høsten? Jeg vet at vi ikke mister et forsøk om vi kan dokumentere sykdom, men når vi får ta eksamenen aner jeg ikke. Jeg har gått på UiO før og der var det utsatt eksamen ihvertfall. Noen som vet hvordan det er på UiB (HF)? Skal ringe og høre på mandag, men greit å spørre her også tilfelle noen vet Syns forresten UiB er jevnt over dårlig når det gjelder informasjon på nettsidene sine... Det er litt lettere om du sier hvilken linje du går på ved HF? Jeg vet at både historie, kulturvitenskap, religion og lignende har konteeksamner midt i semesteret. Om høsten er eksamen september/oktober mens om våren er eksamen gjerne i februar/mars.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå