Gå til innhold

Mann som sjekker facebook på date.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er egentlig ganske sur her jeg sitter. Har vært ute med en fyr noen ganger, vi inviterer annenhver gang og jeg har hatt inntrykk av at vi har moret oss jeg, da.

Men under daten hender det at han tar opp telefonen og sjekker facebook, det skjer alltid flere ganger.

Jeg har spurt "er det nødvendig å gjøre det nå?" i en hyggelig tone, og han svarer "tja, greit å vite hva som skjer der ute"

Det skjer ofte når vi har kjøpt kinobilletter og venter på å komme inn på kinoen. Han blir stille og sjekker facebook mens jeg prøver å småprate. Eller hvis han er ferdig å spise før meg, opp med facebook.

Hele facebook kan dra til helvete for min del, fyren skal passe på å være så sosial på facebook at han er usosial mot daten sin. Tror det ble hans siste date, orker ikke mer facebook foran meg.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest barista
Skrevet

Det hørtes helt merkelig ut. Jeg går for å være skikkelig facebook-freak, og har fått flere kommentarer på at jeg kanskje er litt for hekta. Typen misliker at jeg gjør det hvis vi har kjærestetid (vi bor sammen).

Men jeg ville aldri aldri aldri ha sjekket facebook i slike sammenhenger du nevner. Ihvertfall ikke hvis daten kommenterte det.

Det er ihvertfall ikke noe jeg selv kunne ha trivdes med..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig tar ikke opp telefonen under daten en gang, bortsett fra på kino for å forsikre meg om at den er på et lavt volum. Syns det er litt respektløst å vase med facebook under date,men men..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er noen sånne småting som er dealbreakere tidlig i et forhold/bekjentskap. Folk som alltid kommer for seint, sitter på mobilen/spiller mobilspill osv. Av erfaring blir slikt bare et større problem etter hvert som de begynner å ta deg for gitt.

• Liker 4
Skrevet

Det høres ut som en helt standard date i 2012...

• Liker 1
Gjest Starlit
Skrevet (endret)

Høres ut som et dårlig tegn ja :gjeiper:

Hvem i alle dager er vel ikke mer interessert i daten sin enn mobilen????

Uforskammet ja!

Endret av Starlit
Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg tror nok det er helt vanlig nett-avhengighet vi snakker om her. Har inntrykk av at det er ganske vanlig.

Selv sjekker jeg ikke mobilen når jeg er på date og setter pris på at den andre heller ikke gjør det.

Gjest Janus
Skrevet

Latterlig oppførsel, men desverre mer og mer vanlig blant folk flest i dag. Dog ekstra oppsiktsvekkende ettersom dere fortsatt ikke kjenner hverandre og er på date.

Min nærmeste kamerat er online døgnet rundt og det er vanskelig å få til en fokusert samtale. Enten er det melding nummer tre hundre for dagen til hun han holder på med eller så er det Facebook eller nyheter.

Litt trist.

:tristbla:

Skrevet

Viser jo bare hvor viktig facebook er for han, og man må da bestemme seg for om man ønsker å fortsette forholdet eller avslutte det. Enkelte mennesker er for opptatt av det som skjer på nett, at de glemmer at dne virkelige verden er viktigere.

Gjest WendyClear
Skrevet

Det kan jo også hende han gjør det som en refleks på "awkward silence" :sjenert: ...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tingen er vel at han lager mer awkward silence av å sjekke facebook hvis det da blir umulig å prate med han? jeg hadde bare tatt det som et tegn på at facebook var viktigere enn daten med deg og heller funnet en annen fyr.

Det er utrolig respektløst og ihvertfall for folk som ikke kan mulitaske, for da forsvinner de jo bare helt ut av samtalen mens den andre part prøver å få igang noe.

• Liker 3
Skrevet

Tenker bare at om han er sånn nå, hvordan kommer fremtiden til å være...?

Gjest Bella111
Skrevet

jeg har datet en som sende meldinger og sjekket mail hele tida... ja det ble med den ene daten....orker ikke sånt vas.

• Liker 1
Skrevet

For meg signaliserer det at han ikke er interessert, mangler sosiale antenner eller bare kjeder seg grønn. Jeg ville ikke brukt energi på noen som kaster bort tiden min på sånt tull.

• Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet

For en tulling. Når man er på date så skal man selvfølgelig være tilstede/present med den man er med. Å gå inn på facebook hele tiden er jo litt respektløst.

Skrevet

Det kan jo også hende han gjør det som en refleks på "awkward silence" :sjenert: ...

Dette tenkte jeg også. Det er noen som synes enkelte situasjoner blir pinlige, og av nervøsitet finner noe annet å holde på med. Kanskje spurt ham rett ut om dette før han blir dumpet?

Skrevet

Bare vær glad for at dere ikke dater en KG'er! Da kommer vedkommende garrantert logge seg på KG for å få råd og tips om hvordan en skal oppføre seg, håpe på, ikke håpe på, om en bør gå nå, om en venn(inne) bør ringe og redde en, om hvor lenge en skal vente før en tar kontakt igjen og om en buse i nesen bør føre til definitiv ekskludering av daten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...