AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #1 Skrevet 19. mai 2012 Sønnen min på 6 år og stebroren på 7 har blitt perlevenner. Disse er sammen annenhver helg når jeg og far til 7 åringen har samvær på samme tid. 7 åringen får ofte beksjed av moren om at han får ha 2-3 venner på overnatting, bli med på kino, bowle osv, og gang på gang spør han sønnen min om han vil være med, noe han alltid ønsker. Moren til 7 åringen ønsker ikke at barna sosialiserer når de ikke er hos oss. Dette har 7 åringen fortalt sønnen min, som spør meg hvorfor. Hva kan jeg svare?
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2012 #2 Skrevet 19. mai 2012 Jeg overraskes stadig av voksne folk som synes å være så tafatte i slike situasjoner. At jeg mistenker de egentlig har en annen agenda, som å skjult fremstille motparten som idiot/ond..For det er det som ligger under her, sant? Dama er sinnsyk og ond og sjalu som ikke vil la de to "bestevennene" henge sammen fordi de også er "stebrødre". Ungene mine har og bestevenner som gjerne skulle flyttet inn her og vært med oss 24/7. Jeg sier som sant er at jeg og vi har behov for egentid. Og behov for å gjøre plass til ANDRE venner OGSÅ. Verre forklaring trengs ikke. 1
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2012 #3 Skrevet 19. mai 2012 Kanskje hun ikke liker sønnen din, eller synes at han har dårlig innvirkning på sønnen hennes, eller kanskje hun rett og slett synes han kan henge litt mer sammen med andre også, litt som vedkommende over meg sier. Ellers kan det være tusen andre grunner til dette, som ikke kommer frem her fordi du ikke ser det eller ikke vil informere om det her, eller det kan rett og slett være at det ikke er akkurat som du tror. Kanskje det har skjedd en gang fordi det ikke passet, og så har du blitt veldig fornærmet, antageligvis også fordi du gjerne vil ha noe å ta eksen hans på.. 1
Gjest Vettel Skrevet 19. mai 2012 #4 Skrevet 19. mai 2012 Da synes jeg pappan skal ta seg en prat med stemora! Ganske enkelt, deres hjem, deres regler. Selv om akkurat det der er veldig merkelig i mine øyne. 1
Gjest Hedda Skrevet 19. mai 2012 #5 Skrevet 19. mai 2012 Jeg overraskes stadig av voksne folk som synes å være så tafatte i slike situasjoner. At jeg mistenker de egentlig har en annen agenda, som å skjult fremstille motparten som idiot/ond..For det er det som ligger under her, sant? Dama er sinnsyk og ond og sjalu som ikke vil la de to "bestevennene" henge sammen fordi de også er "stebrødre". Ungene mine har og bestevenner som gjerne skulle flyttet inn her og vært med oss 24/7. Jeg sier som sant er at jeg og vi har behov for egentid. Og behov for å gjøre plass til ANDRE venner OGSÅ. Verre forklaring trengs ikke. Herre min hatt.. Det er vel ikke rart at guttungen lurer på hvorfor han er den eneste som ikke får lov til å besøke sin stebror og venn! Og det er ikke alltid like lett å få "closure" på slike spørsmål, ikke når det er snakk om en 6 åring i hvertfall, et svar leder bare til et nytt "hvorfor?". Jeg personlig synes det virker demonstrativt av denne moren å nekte gutten å komme på besøk. Og nei, jeg er ikke TS, men jeg har til gode å se de voksne i min omgangskrets ekskludere barn på denne måten. 3
Sessipn Skrevet 19. mai 2012 #6 Skrevet 19. mai 2012 Hva med og ringe henne og spørre om grunnen? Ikke anklag henne for noe, bare si at sønnen din fortalte det og at han lurer på hvorfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå