AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Jeg er en jente på 22 år som har blitt merkbart tynnere i håret!,, Noen andre der ute som har det sånnn og hva gjorde dere?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #2 Skrevet 19. mai 2012 Gikk til legen og tok blodprøver. Det er alltid steg 1.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #4 Skrevet 19. mai 2012 Ingen tips? Jo, det har du fått: Gå til legen!
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #5 Skrevet 19. mai 2012 Jo, det har du fått: Gå til legen! [/quote er det spesielle prøver man skal ta? legen sa alt var tipp topp Ts
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #6 Skrevet 19. mai 2012 Sjekk hormonene kanskje? Noen jenter med pcos blir jo tynnere i håret
Gjest BM2 Skrevet 19. mai 2012 #7 Skrevet 19. mai 2012 Jeg er en jente på 22 år som har blitt merkbart tynnere i håret!,, Noen andre der ute som har det sånnn og hva gjorde dere? Stress?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #8 Skrevet 19. mai 2012 Kanskje det ligger litt i familien? Hvordan er hårstellet til din mor og tanter, osv?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #9 Skrevet 19. mai 2012 Utvidet stoffskiftetest Hormoner generelt (særlig med tanke på PCOs) Jern B-vitamin, særlig B-12 Hvordan er kostholdet ditt? Drikker du mye?
frisørmester :) Skrevet 20. mai 2012 #10 Skrevet 20. mai 2012 prøv denne serien: http://www.blivakker.no/product/RED0142/redken-intra-force-1-shampoo-for-farget-fint-har-290-ml
Ziphud Skrevet 20. mai 2012 #11 Skrevet 20. mai 2012 Lurt å finne årsaken til håravfallet før man begynner å behandle. Følgende ting kan føre til håravfall: (ufullkommen liste da jeg ikke er lege eller frisør:) Stress, depresjon, vitaminmangel, kyssesyke, medisiner, Lupus, mye tungmetaller i kroppen, hormonfeil, anorexi, nylig avsluttet bruk av ppiller eller kortison, nettopp født barn, diabetes, høyt eller lavt stoffskifte, Hårtapet starter gjerne 3 - 4 måneder etter den utløsende faktoren. Håper du finner ut av det. Jeg mistet 3/4 av alt håret mitt etter kyssesyken da jeg var ung. Det var forferdelig.
Misssy Skrevet 20. mai 2012 #12 Skrevet 20. mai 2012 Tror ikke du trenger å bekymre deg hvis legen sier alt er tipp topp. Hadde det sånn selv, legen sa det kunne være av p-pille slutt, men det fortsatte og falle av 1 år etter p pilleslutt så jeg tviler på at det var det. Jeg tror mitt var periodisk hårtap, sånn som absolutt alle opplever i løpet av livet, så jeg begynte med redken shampoo. Redken intra force heter den. Vet ikke om det var den som hjalp eller om den "perioden" var over men jeg mister veldig lite hår nå. Fikk helt noia den perioden jeg mistet mye men det er egentlig bare dumt å bekymre seg altfor mye.
ninuska_ Skrevet 20. mai 2012 #13 Skrevet 20. mai 2012 Tråden er ryddet for personangrep/avsporinger, ninuska_, mod
Vippe Skrevet 21. mai 2012 #14 Skrevet 21. mai 2012 Jeg mister utrolig mye hår nå for tiden og kan se at håret er blitt tynnere, spesielt på sidene. Har bestilt legetime til neste uke
Siri L. Skrevet 22. mai 2012 #15 Skrevet 22. mai 2012 Lykke til! Stress og stoffskifte i ulage er to vanlige årsaker til håravfall - og begge delene går det an å gjøre noe med. Håper du finner ut av det
Siri L. Skrevet 22. mai 2012 #16 Skrevet 22. mai 2012 Jeg glømte å skrive at jeg mista masse hår da jeg la om kostholdet for noen år siden. Tydelig at kroppen syntes det var stressende, selvom jeg ikke syntes det. Etter et halv år sluttet jeg å miste så mye hår. Det tok ganske lang tid før håret grodde og ble normalt tjukt igjen. Et år, tror jeg. Før første gang trengte ikke frisøren å tynne håret mitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå