kaprifolen Skrevet 21. mai 2012 #41 Skrevet 21. mai 2012 HER var det mange som ikke hadde peiling, gitt! Hvilken forsikring som lønner seg kommer ann på alder, rase, bruksområde, eventuelle tidligere skader, og flere faktorer som om hunden skal avles på osv.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #42 Skrevet 21. mai 2012 (endret) De fleste med litt peiling lar ikke tispene sine gå med dette så lenge at de må opereres akutt... Når det oppstår sykelige tilstander i forbindelse med løpetid så vurderer man kastrering for å unngå at historien gjentar seg. Tispa blir da operert mens den er frisk, men dette må som regel skje for egen regning siden mange forsikringer ikke dekker kastering uten at det foreligger et akutt medisinsk behov. Du vet at det finnes to typer livmorbetennelse, åpen og lukket? Det er ikke alltid like lett å oppdage og hvis en ikke oppdager dette er man er dårlig hundeeier? I mange tilfeller går det også veldig fort til tilstanden er livstruende. Endret 21. mai 2012 av Rainbow81 1
Leo Skrevet 21. mai 2012 #43 Skrevet 21. mai 2012 (endret) Du vet at det finnes to typer livmorbetennelse, åpen og lukket? Det er ikke alltid like lett å oppdage og hvis en ikke oppdager dette er man er dårlig hundeeier? I mange tilfeller går det også veldig fort til tilstanden er livstruende.Jada, det vet jeg. Og jeg har heller ikke skrevet et ord om dårlige hundeeiere. Men nå er det forsikring vi faktisk diskuterer da og av de fire tispene jeg har bodd sammen med, har ingen hatt livmorbetennelse verken av den ene eller andre sorten. Selv foretrekker jeg hannhunder bl.a. fordi jeg ikke har noen planer om å avle og gjerne vil slippe livmorbetennelser, innbilte svangerskap, jurkreft og lignende. Endret 21. mai 2012 av Rainbow81
Rainbow Skrevet 21. mai 2012 #44 Skrevet 21. mai 2012 Tråden er ryddet for avsporing og persondebatt. Rainbow81, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2012 #45 Skrevet 27. juli 2012 Jeg har en valp på 7 mnd nå, og han er forsikret i sparebank 1. Jeg har vært veldig usikker på valget og lurt på å bytte til feks agria. Betaler 1988 kr i året på min nå. Nå har han forgiftet seg og jeg har hatt utgifter på 11 000 kr på tre besøk hos vet den siste uken. I DAG ringte jeg og opprettet skadesak og IDAG skannet de papirene for meg i banken og sendte over, og IDAG fikk jeg vite at jeg får igjen drøyt 7800 kr i løpet av et par virkedager. STORFORNØYD med sparebank 1 sin hundeforsikring og kommer nok ikke til å bytte allikevel! Anonym poster: e412e64927c98caf05fc7a26dd24a14e
Pimkie^^ Skrevet 27. juli 2012 #46 Skrevet 27. juli 2012 min staff er forsikret gjennom agria, kjempefornøyd hittil
Snakkis Skrevet 8. mai 2013 #47 Skrevet 8. mai 2013 Det er jo tydeligvis noen som mener det likevel da. Personlig forstår jeg ikke hvordan det går an å mene at hundeforsikring ikke er lurt å ha, men men. Ikke alle mennesker driter penger! Man forsikrer seg selv, bolig, barn, bil, men drit i hunden liksom. Man blir faktisk veldig glad i hunden sin og den blir en del av familien, det er også åpenbart at du ikke har særlig stor kunnskap om lifsløpet til hunder, de fleste blir syk, trenger medisiner etc. En operasjon som ikke en gang trenger og være særlig komplisert kan lett koste de 30.000. Man kan også forsikre den slik at du får verdien av hunden så du kan kjøpe deg ny venn når den dør. jeg håper ikke du er hundeier.
LexSuperior Skrevet 9. mai 2013 #48 Skrevet 9. mai 2013 Vær en ansvarlig hundeeier, skaff forsikring eller sørg for å ha en enorm bufferkonto! 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #49 Skrevet 10. mai 2013 Jeg er veldig fornøyd med Agria. Aldri vært vanskelige, og tror de er rimelige. Anonym poster: 98ea9960a8c8174e8503acdd1171b0c0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå