Gjest pepsimaxpower Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Hei og god kveld. Jeg lurer rett og slett på hva slags hundeforsikring som er best og rimligst. Har søkt litt rundt omkring på forskjellige forsikringer. Har if forsikring på alt annet. Hunden er nkk registret.
Gjest _La Femme Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Hvis dere har noen andre forsikringer i et selskap som tilbyr hundeforsikring (for eksempel Gjensidige), kan det lønne seg økonomisk sett å ha forsikringen der. Det finnes mange goder for de som har flere enn så og så mange forsikringer, og betaler så og så mye i året på forsikringer i selskapet. Vi har Gjensidige, men har aldri hatt bruk for forsikringen ennå så vet ikke hvordan de gjør det med betalinger osv. Det er i hvert fall ikke så dyrt. Betaler mellom 1000 og 2000 i året for hunden vår (mye frisk rase).
zimmy Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 (endret) Hei og god kveld. Jeg lurer rett og slett på hva slags hundeforsikring som er best og rimligst. Har søkt litt rundt omkring på forskjellige forsikringer. Har if forsikring på alt annet. Hunden er nkk registret. Nå vet egentlig jeg fint lite om hva en typisk hund koster og hva man betaler for ulike typer veterinærbesøk men generellt vil jeg si at å forsikre objekter med en verdi i størrelsesorden 10000 kr ikke lønner seg. I det lange løp er det bedre å bære risikoen selv. Husk at selskapet må tjene penger - det medfører at du taper penger. Svært verdifulle gjenstannder (bolig etc.) er det rasjonellt å forsikre både for forsikringstager og selskap. Dette har å gjøre med at selskapet har mye større kapital og dermed tåler større risiko. Endret 18. mai 2012 av zimmy
Gjest pepsimaxpower Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 Hunden koster 13000 Har if forsikring på alt annet. De tilbyr hundforsikring men siden er nede for øyeblikket. Hunden er renraset ( staffshordshire bull terrier ) og kommer med alt grunneleggende som chippet, vaksinert osv.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #5 Skrevet 18. mai 2012 Bruk Agria eller noen andre(?) som forsikrer utøver ti års alder. Å ha forsikring på hunden der man har de andre forsikringene sine er bare tull. Gjensidige og IF suger. 1
zimmy Skrevet 18. mai 2012 #6 Skrevet 18. mai 2012 Hunden koster 13000 Har if forsikring på alt annet. De tilbyr hundforsikring men siden er nede for øyeblikket. Hunden er renraset ( staffshordshire bull terrier ) og kommer med alt grunneleggende som chippet, vaksinert osv. Når hunden ikke har større pengeverdi er det som jeg sier best å bære risikoen selv.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #7 Skrevet 18. mai 2012 Nå vet egentlig jeg fint lite om hva en typisk hund koster og hva man betaler for ulike typer veterinærbesøk men generellt vil jeg si at å forsikre objekter med en verdi i størrelsesorden 10000 kr ikke lønner seg. I det lange løp er det bedre å bære risikoen selv. Husk at selskapet må tjene penger - det medfører at du taper penger. Svært verdifulle gjenstannder (bolig etc.) er det rasjonellt å forsikre både for forsikringstager og selskap. Dette har å gjøre med at selskapet har mye større kapital og dermed tåler større risiko. Er det mulig å være så vanvittig tett? Jeg tror dette må være noe av det dummeste jeg har lest på KG noensinne. Gratulerer! 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #8 Skrevet 18. mai 2012 Når hunden ikke har større pengeverdi er det som jeg sier best å bære risikoen selv. Hvordan klarer du i det hele tatt å sette den ene foten foran den andre??? 4
zimmy Skrevet 18. mai 2012 #9 Skrevet 18. mai 2012 Er det mulig å være så vanvittig tett? Jeg tror dette må være noe av det dummeste jeg har lest på KG noensinne. Gratulerer! Det må du forklare!
Gjest _La Femme Skrevet 18. mai 2012 #10 Skrevet 18. mai 2012 Når hunden ikke har større pengeverdi er det som jeg sier best å bære risikoen selv. Vet du at hunder også blir syke og trenger behandling? En operasjon koster fort 30.000 kroner. Med mindre trådstarter er interessert i å punge ut for dette selv, foreslår jeg at hun får forsikret hunden. 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #11 Skrevet 19. mai 2012 Det må du forklare! Nei, altså. Nå har hunden min skadet seg og det koster 11.000 kr (et rimelig anslag). å fikse... Nei, da får vi heller avlive den. Eller vent... det koster også mye penger... Tydeligvis ingen. Forsikring er dyrenes folketrygd. 5
zimmy Skrevet 19. mai 2012 #12 Skrevet 19. mai 2012 Nei, altså. Nå har hunden min skadet seg og det koster 11.000 kr (et rimelig anslag). å fikse... Nei, da får vi heller avlive den. Eller vent... det koster også mye penger... Tydeligvis ingen. Forsikring er dyrenes folketrygd. Hvis det er snakk om utgifter til veterinær omkring la oss si 30000 som antydet av La Femme er det bedre å betale dette selv de få gangene den type utgifter inntreffer. Kanskje ikke om du må ta opp dyrt forbrukslån for å finansiere en slik utgift. Men for de fleste vil det ikke lønne seg å forsikre seg mot uforutsette utgifter som er såpass små i _det lange løp_.
Gjest _La Femme Skrevet 19. mai 2012 #13 Skrevet 19. mai 2012 Hvis det er snakk om utgifter til veterinær omkring la oss si 30000 som antydet av La Femme er det bedre å betale dette selv de få gangene den type utgifter inntreffer. Kanskje ikke om du må ta opp dyrt forbrukslån for å finansiere en slik utgift. Men for de fleste vil det ikke lønne seg å forsikre seg mot uforutsette utgifter som er såpass små i _det lange løp_. OK, siden du mener dette, kan vi jo regne på det. Jeg tror hundeforsikringen min koster 1400,- i året. Rasen jeg har lever gjennomsnittlig 14 år, så det blir utgangspunktet. På 14 år har jeg altså betalt 19.600 kr i forsikring på hunden. Hva som skjer på disse 14 årene kan jo ingen forutse, men dessverre er mulighetene for at hunden blir syk ganske stor, selv om at det er en frisk rase. Det kan være noe helt uvanlig som gjør at hunden trenger en stor operasjon til si 30.000 kroner (noe man da får utbetalt fra forsikringsselskapet og ikke trenger å punge ut for selv, noe som kan være svært vanskelig å betale på en gang), eller det kan være noe helt vanlig lite, men som skjer flere ganger og som hunden trenger medisiner for. Hunder må av og til ha medisiner også, og det koster en del det også. Det er noe mange forsikringsselskaper dekker. Når hunden dør, får man utbetalt det man betalte for hunden slik at man kan kjøpe seg en ny hund senere når man er klar for det (hvis man har valgt denne forsikringen som dekker dødsfall). En ny hund i min rase koster 14.000 kroner, så det er jo rimelig greit. Jeg syns ikke at hundeforsikring er dyrt i forhold til hva du faktisk betaler for. Jeg vil være helt sikker på at dersom hunden min blir syk, har jeg noen som tar kostnaden sånn at jeg ikke trenger å bekymre meg. Mange uten forsikring ender opp med å måtte avlive sin dyrebare familiemedlem fordi de ikke har råd til å punge opp med en-to månedslønner på en gang. Er hunden mye syk, kan den koste deg hundretusen også, men du er jo fortsatt like forbanna glad i den og vil gi den det den trenger. Uten forsikring blir det vanskelig. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #14 Skrevet 19. mai 2012 Hvis det er snakk om utgifter til veterinær omkring la oss si 30000 som antydet av La Femme er det bedre å betale dette selv de få gangene den type utgifter inntreffer. Kanskje ikke om du må ta opp dyrt forbrukslån for å finansiere en slik utgift. Men for de fleste vil det ikke lønne seg å forsikre seg mot uforutsette utgifter som er såpass små i _det lange løp_. Alle jeg kjenner som har hund har hatt god bruk for forsikringen sin. Sett i forhold til årspremien er det en av de viktigste forsikringene man kan ha. Når man har hund så er det ikke slik at det bare inntreffer episoder der eneste utvei er en operasjon til 30.000, det er mange mindre utgifter man også får dekket av forsikringen. Har man hund, vet man at dette kan skje ofte. Det er bare komplette idioter som ikke har veterinærforsikring. Inn med teskje: utgiftene er ikke såpass små_i_det_lange_løp. Når du overhode ikke har kunnskap eller kompetanse om et emne, så er man ikke så ufattelig dum at man gir andre råd som kan få stor økonomisk og følelsesmessg betydning for vedkommende. 2
zimmy Skrevet 19. mai 2012 #15 Skrevet 19. mai 2012 OK, siden du mener dette, kan vi jo regne på det. Jeg tror hundeforsikringen min koster 1400,- i året. Rasen jeg har lever gjennomsnittlig 14 år, så det blir utgangspunktet. På 14 år har jeg altså betalt 19.600 kr i forsikring på hunden. Hva som skjer på disse 14 årene kan jo ingen forutse, men dessverre er mulighetene for at hunden blir syk ganske stor, selv om at det er en frisk rase. Det kan være noe helt uvanlig som gjør at hunden trenger en stor operasjon til si 30.000 kroner (noe man da får utbetalt fra forsikringsselskapet og ikke trenger å punge ut for selv, noe som kan være svært vanskelig å betale på en gang), eller det kan være noe helt vanlig lite, men som skjer flere ganger og som hunden trenger medisiner for. Hunder må av og til ha medisiner også, og det koster en del det også. Det er noe mange forsikringsselskaper dekker. Når hunden dør, får man utbetalt det man betalte for hunden slik at man kan kjøpe seg en ny hund senere når man er klar for det (hvis man har valgt denne forsikringen som dekker dødsfall). En ny hund i min rase koster 14.000 kroner, så det er jo rimelig greit. Jeg syns ikke at hundeforsikring er dyrt i forhold til hva du faktisk betaler for. Jeg vil være helt sikker på at dersom hunden min blir syk, har jeg noen som tar kostnaden sånn at jeg ikke trenger å bekymre meg. Mange uten forsikring ender opp med å måtte avlive sin dyrebare familiemedlem fordi de ikke har råd til å punge opp med en-to månedslønner på en gang. Er hunden mye syk, kan den koste deg hundretusen også, men du er jo fortsatt like forbanna glad i den og vil gi den det den trenger. Uten forsikring blir det vanskelig. Det du kan være helt sikker på er at du i det lange løp får betydelig mindre tilbake fra forsikringsselskapet enn det du betaler til dem. Hvordan skulle ellers selskapet tjene penger? 1
Gjest _La Femme Skrevet 19. mai 2012 #16 Skrevet 19. mai 2012 Det du kan være helt sikker på er at du i det lange løp får betydelig mindre tilbake fra forsikringsselskapet enn det du betaler til dem. Hvordan skulle ellers selskapet tjene penger? Problemet her er vel: Ikke alle kan si det du sier her. Fordi noen vil faktisk trenge forsikringen de har betalt for. Nei, det er ikke sikkert jeg noengang får bruk for forsikringen min, men forsikringen er ment for å være et sikkerhetsnett. Og selvfølgelig skal forsikringsselskap tjene penger de også! Men fortell meg ikke at hundeforsikring ikke lønner seg. For DÈT er jeg helt uenig i. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #17 Skrevet 19. mai 2012 Det du kan være helt sikker på er at du i det lange løp får betydelig mindre tilbake fra forsikringsselskapet enn det du betaler til dem. Hvordan skulle ellers selskapet tjene penger? Det argumentet kan du si om alle forsikringer, så det er ikke et gyldig argument. 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #18 Skrevet 19. mai 2012 Men fortell meg ikke at hundeforsikring ikke lønner seg. For DÈT er jeg helt uenig i. Det er ingen som har hund, har vært innom et veterinærkontor (og det er man tross alt en gang i året) og har en IQ på over 50, som mener at hundeforsikring ikke lønner seg. 3
Gjest _La Femme Skrevet 19. mai 2012 #19 Skrevet 19. mai 2012 Det er ingen som har hund, har vært innom et veterinærkontor (og det er man tross alt en gang i året) og har en IQ på over 50, som mener at hundeforsikring ikke lønner seg. Det er jo tydeligvis noen som mener det likevel da. Personlig forstår jeg ikke hvordan det går an å mene at hundeforsikring ikke er lurt å ha, men men.
Portvinpiken Skrevet 19. mai 2012 #20 Skrevet 19. mai 2012 Det du kan være helt sikker på er at du i det lange løp får betydelig mindre tilbake fra forsikringsselskapet enn det du betaler til dem. Hvordan skulle ellers selskapet tjene penger? Et merkelig resonnement. Du forsikrer da antagelig ingenting du da? Vi er vel alle her såpass oppegående at vi vet hva forsikring er; nemlig det at vi frivillig betaler en viss sum for nettopp å være sikker på at dersom uhellet er ute så har vi mulighet til å får ordnet opp i det? Være seg en operasjon på et dyr, reparasjon av bil, eller nytt hus/innbo dersom man skullv være riktig så uheldig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå