AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Hva anbefaler du mellom Nikon 5100, Canon 600D ? Jeg er nybegynner hvis det har noe å si. Generelt canon eller nikon? Er det noe annet du anbefaler bortsett fra det som er nevt? Takk for at du svarer:)
mariss Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Jeg har nettopp skaffet meg Nikon D3100 og er svæært fornøyd! Jeg er også nybegynner, og syntes det var brukervennlig og enkelt å finne ut av. Ikke like dyrt som de andre heller. Kjøpte med en stabilisatorlinse (slik det skrives?), som gjør at du slipper å holde kameraet helt i ro for å få gode bilder. Anbefales!
Jade Skrevet 19. mai 2012 #4 Skrevet 19. mai 2012 Ta gjerne turen i en fotobutikk og kjenn på kameraene i hånden. Bla gjerne igjennom menyene og se hva du synes er brukervennlig. Både Nikon og Canon har gode kameraer. De ansatte kan sikkert også gi deg god hjelp til å finne kameraet som dekker dine behov og ønsker. Ikke kjøp et hav med objektiver ("linser") før det har gått en stund. Først da ser du hva du mangler, og hva du trenger. 1
Honnikorn Skrevet 19. mai 2012 #5 Skrevet 19. mai 2012 Enig, du må nesten kjenne hvordan den ligger i hånden. Nikon d3100 er et "jente" kamera, lett og godt å holde i for mindre hender.
Heart7086 Skrevet 24. mai 2012 #7 Skrevet 24. mai 2012 Jeg har selv Nikon d5100, å kan egentlgi bare anbefale det:) Jeg selv valgte det fordi det lå bedre i hånden min enn det canon gjorde, og fordi et familiemedlem(som har Veldig peiling på kameraer) anbefalte Nikon.(H?n har selv prøvde både canon, nikon, samsung og div) Tipset med å ikke kjøpe et hav av linser er veldig greit, samtidig finnes det mange gode "pakker" med kamera og linse til en rimelig penge. (jeg betalte selv i underkant av 8000-eller var det 7000.....- for d5100, linse på 55 og linse på 300, begge med stabilisator)
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #8 Skrevet 26. mai 2012 Nikon d5100 er en mye bedre kamera en konkurrenten canon 600d. Canon 60 d er bedre enn 600d, men uaktuelt egentlig for nybegynnere. Lykketil!
Safira Skrevet 27. mai 2012 #9 Skrevet 27. mai 2012 Nikon d5100 er en mye bedre kamera en konkurrenten canon 600d. Canon 60 d er bedre enn 600d, men uaktuelt egentlig for nybegynnere. Lykketil! Det du skriver her er riv ruskede galt, altså! Det er lite som skiller Nikon D5100 og Canon 600D. Som nybegynner vil det være akkurat det samme hvilket du ender på, velg det du liker best, som ligger best i hånden, du føler er mest brukervennlig osv. De som eier Nikon anbefaler det, de som eier Canon anbefaler Canon. Slik vil det alltid være. 60D er veldig aktuelt for nybegynnere som ikke vil ha et lite hus (som for mange er ubehagelig å holde). Det har mye bedre ergonomi enn de lavere modellene fra Canon og Nikon, flere knapper som gjør det enklere å bruke i manuell-modus, litt større søker, litt raskere serieopptak og bedre batteri. Hvorfor skulle ikke det være aktuelt for en nybegynner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå