Gjest houseguest Skrevet 30. januar 2004 #1 Del Skrevet 30. januar 2004 fikk idag første strømregning etter at jeg kjøpte leilighet og flytta inn i min 45 kvm store bolig. prisen ligger på 1200 kr i mnd, jeg syntes dette var veldig høyt!! hvor store strømutgifter har dere i mnd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 30. januar 2004 #2 Del Skrevet 30. januar 2004 Fyrer du med strøm? Vi fyrer med strøm - en hel enebolig på 100 kvm. Har fastpris, en kwh koster 26 øre for oss (men den forbruksavgifta er jo overført nettleie nå). Nettleien er på ca 500-600 kr i mnd. Strøm er på ca 850. Du har nettopp flyttet. Les av måleren og gjør det igjen 24 timer etterpå (en dag du bruker både vaskemaskin og lager mat), så ganger du differansen med 365 - og får det totale forbruket av kwh for ett år. (Vi har 25000 kwh= kilowatt-timer) Deretter ringer du strømleverandøren og spør om de har stipulert for høyt forbruk hos deg. Har de det, vil du få tilbake det du har betalt for mye i slutten av året, men det er kanskje ikke vits i å "spare" på den måten, når du trenger pengene nå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 30. januar 2004 #3 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg synes det høres veldig mye ut, men det har jo også litt med strømprisene da. Vi betaler f.eks. over dobbelt så mye som Vega pr kwh. Betaler du for mye får du uansett igjen senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 30. januar 2004 #4 Del Skrevet 30. januar 2004 Det høres mye ut. Sjekk at det er riktig målerstand ved overtakelse. Altså, ta den målerstanden du har ved innflytting (du bør virkelig ha skrevet den ned - og helst også ha fått utflytter til å signere på målerstanden) og sjekk med det som står på fakturaen du har fått. Da vi solgte leilighet, opplevde vi at innflytter ikke tegnet abonnement før leeenge etter overtakelse. Vi satt dermed med regninga i oppsigelsestiden (og da ble det brukt j*vla mye strøm) i tillegg til et avkoplingsgebyr. Siden vi hadde innflytters signatur på overtakelse av strømmen og målerstand slapp vi enkelt å betale "det unødvendige" til strømleverandøren. Dog fikk innflytter en liten overraskelse på sin første faktura! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 31. januar 2004 #5 Del Skrevet 31. januar 2004 Glemte si, at om du fyrer med strøm, så vil du bruke mindre i gjennomsnitt enn det du regner ut som du bruker over et døgn/ei uke nå, siden du ikke fyrer om sommeren. Leide en gang et sted, liten leilighet - og fikk skyhøye strømregninger (var ikke inkl. fyring). Det viste seg at de forrige leietakerne hadde brukt kjøkkenet til å lage mat som de solgte videre i kebabsjappa si... og strømleverandøren hadde bare lagt seg på det samme antatte forbruket når det gjaldt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ragnhils ikke innlogget Skrevet 1. februar 2004 #6 Del Skrevet 1. februar 2004 Har du lest av måleren?(altså - fikk du avlesningskort som skulle leveres ca 1. januar?) Hvis du bor i en leilighet hvor de forventer at du bruker mindre enn 8000kwh pr år, så betaler du akonto-beløp gjennom hele året, og så får du en årsavregning.. (altså en måleravlesning gjennom hele året, i stedet for 4 som det er på en enebolig..) Hvis du har fått en akontoregning nå - så er den basert på tidligere strømforbruk på leiligheten, og det er ikke sikkert du bruker like mye strøm som h*n som bodde der før deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 1. februar 2004 #7 Del Skrevet 1. februar 2004 Vi bor i en 4 roms leilighet og er 4 personer som dusjer hver dag. + vaskemaskinen og oppvaskemaskinen går hver dag, og vårt strømforbruk er på ca 950 pr mnd. Så det der hørtes mye ut i mine ører. Vi har også ovner på i alle rommene til og med på toalettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2004 #8 Del Skrevet 2. februar 2004 Dem har nok basert prisen etter forige eiers forbruk. Hvor stort var det der du bodde før og hva var regningen på der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2004 #9 Del Skrevet 3. februar 2004 helt ny leilighet så det kan det ikke være. Har også vannbåren varme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 3. februar 2004 #10 Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg har leilighet på 65 kvadrat; strømmen nå var på 1800. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilje Skrevet 3. februar 2004 #11 Del Skrevet 3. februar 2004 kanskje det er den vannbårne varmen som koster? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 3. februar 2004 #12 Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg bruker forresten kun strøm. Norgesenergi, om det sier noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 3. februar 2004 #13 Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg har leilighet på 65 kvadrat; strømmen nå var på 1800. Samme her, men for to mnd da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ragnhils ikke innlogget Skrevet 3. februar 2004 #14 Del Skrevet 3. februar 2004 Hva er det som varmer opp vannet til vannbåren varme?? Hvis det går på strøm, så koster det skjorta!! Jeg har jobbet på everket, så dette kan jeg litt om :-) Uansett - hvis det er ny leilighet og det er en akontoregning, så har everket stipulert hva de tror du vil bruke i året ut fra lignende leiligheter - ring dem med målerstand og spør om årsforbruket og beløpet stemmer, da vel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 4. februar 2004 #15 Del Skrevet 4. februar 2004 Samme her, men for to mnd da. en mnd her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 4. februar 2004 #16 Del Skrevet 4. februar 2004 Vi har masse i strøm. ca 1500 pr mnd, det kan stemme om du fyrer med strøm noe vi gjør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå