Gå til innhold

aggressiv/redd chihuahua

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg og kjæresten var nylig på besøk hos et vennepar som har skaffet seg en chihuahua. han reagerte kraftig da vi kom inn, og bjeffet å gnald som aldri før. satt oss rolig ned og fikk hilse på hunden, men merket raskt at han overhodet ikke likte meg. samboeren min derimot hadde han ingen problemer med. eieren syntes dette var veldig rart siden jeg er en rolig person, og chihuahua'n aldri hadde reagert slik på noen andre. jeg er gravid i 6. mnd, og lurer på om det kan ha noe med baby'n i magen å gjøre? kan være tilfeldig, men når baby sparka i magen begynte hunden å knurre enda mer. han viste under hele besøket at han var tydelig sint eller redd meg:(

har noen opplevd lignende??

Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet

Hunden viste dominans overfor en person anså som veikere enn seg selv.

Gjest Bobler
Skrevet

:filer:

TS: Ja man har annen utstråling som gravid. Du lukter også annerledes og oppfører deg litt annerledes. Mest sannsynligvis ble hunden usikker på deg, ikke aggressiv :) En hund som ikke har møtt en type menneske (gravide, dverger, barn osv) kan reagere med usikkerhet ved første møte. Fordi de ikke helt skjønner greia.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Cesar millan wanna be?

Nei ,det har ikke noe med dominanse å gjøre.Dårlig oppdragelse og nervøs hund

• Liker 3
Gjest "gjest"
Skrevet

Cesar millan wanna be?

Nei ,det har ikke noe med dominanse å gjøre.Dårlig oppdragelse og nervøs hund

Hvem er Cesar millan?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en chi...... :filer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

fikk ikke av oppfatning at det var dårlig oppdragelse inne i bildet, var en veldig rolig og kosete hund til alle andre! han lå også på et tidspunkt og sov rett ved eieren, og plutselig reiste han seg og knurra direkte mot meg. kan nok være at jeg lukter annerledes og at han reagerer på noe han ikke har vært borti før. prøvde så godt jeg kunne å "nullstille all energien jeg sendte ut" slik at han ikke skulle bli stressa, lot han forsiktig snuse å slikke på hånda mi, men fortsatt var han enormt urolig og bråkete.

som regel har alle hunder jeg har hilsa på likt meg veldig godt og slått seg fort til ro i fanget mitt, så dette var uvant. har lest litt rundt, og bare funnet artikler om hunder som har blitt ekstra varsomme og snille rundt gravide.

er det mulig at han rett å slett ikke likte meg?? hva skal til for at en hund reagerer så sterkt på et menneske?

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

fikk ikke av oppfatning at det var dårlig oppdragelse inne i bildet, var en veldig rolig og kosete hund til alle andre! han lå også på et tidspunkt og sov rett ved eieren, og plutselig reiste han seg og knurra direkte mot meg. kan nok være at jeg lukter annerledes og at han reagerer på noe han ikke har vært borti før. prøvde så godt jeg kunne å "nullstille all energien jeg sendte ut" slik at han ikke skulle bli stressa, lot han forsiktig snuse å slikke på hånda mi, men fortsatt var han enormt urolig og bråkete.

som regel har alle hunder jeg har hilsa på likt meg veldig godt og slått seg fort til ro i fanget mitt, så dette var uvant. har lest litt rundt, og bare funnet artikler om hunder som har blitt ekstra varsomme og snille rundt gravide.

er det mulig at han rett å slett ikke likte meg?? hva skal til for at en hund reagerer så sterkt på et menneske?

Hunden min reagerer på polvotter, skalla folk, høye hæler og arbeidskarer i veivesenvester. Kanskje den rett og slett bare syntes det var noe "feil" på deg.

AnonymBruker
Skrevet

huffda, det er jo skikkelig trist. hadde håpa noen der ute hadde opplevd det samme og at det var pga magen. må vel bare komme over det og innse at man ikke kan bli likt av alle;) hehe

Skrevet

Er godt mulig det er pga magen. Hører jo stadig om hunder som forandrer seg helt når eieren blir gravid. Men for de blir det jo en mer glidende overgang fra eier blir gravid til magen blir stor og det er liv inni der. Den ble nok usikker på hva dette rare var. Kanskje det går mye bedre neste gang :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Bre et 'tanke-skudd' rett fra hoften; Du er gravid og helt sikkert 'innhyldet' i herlige gravid-hormoner :klemmer:

Kan det være en mulighet for at det er dette han reagerer på ? :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...