Gå til innhold

Nice i juli/august?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bedre å bo litt utenfor Nice? Antibes, hvordan er det stedet og hvor langt ligger det fra Nice, Cannes? Er det restauranter, butikker etc i den byen eller må en inn til Nice? Tenker at det sikkert er billigere å leve (spise ute osv) litt i utkanten av selve Nice.. Men må være sentralt i seg selv.. Noen som kan anbefale noe? :)

Gjest Elissima
Skrevet

Som flere har skrevet, så er det bedre å bo utenfor selve Nice hvis dere ønsker en typisk badeferie. Strendene i Nice er av stein og ikke spesielt fine. Dessuten tar de eur 20 pr dag for solseng!

Antibes som jeg anbefalte er ca 20 min fra Nice med toget, der er det fine strender og flere restauranter/cafeer/barer/butikker, så det er ikke sånn at dere må inn til Nice for å få tak i mat. Cannes er også fint, men mye dyrere enn Antibes.

Skrevet

Hvis pris er det viktigste ville jeg anbefalt å ta toget østover, og finne et koselig sted i Italia. Eventuelt vurdere ett annet sted, som Kroatia. Prisene på den franske rivieraen er generelt høye, selv om man kan finne rimligere steder enn Nice, Cannes og St. Tropez mellom byene.

AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Prøver å finne ut avstanden til ting derfra, kan det stemme at det tar ca 20 min å kjøre til Nice og ca 10 min til Cannes? :)

AnonymBruker
Skrevet

Pris er ikke det viktigste, men vil jo helst ikke betale norskepriser for å spise ute hver dag:)

Ser litt på Juan-les-Pins, det ligger rett utenfor eller i Antibes:)Noen som har vært der? Ser på dette hotellet:

http://www.booking.com/hotel/fr/hotelleprecatelan.no.html?aid=310020;label=antibes-udA5x8KTkQiLxrTYhTuaEwS7612274886;sid=de1f72e780c55ee2efdf2d74043bb3f8;dcid=1;checkin=2012-07-30;checkout=2012-08-10;srfid=0d90f20fd46ea9890110788d39d0e732X12

Eller dette:

http://www.booking.com/hotel/fr/juan-beach.no.html?aid=310020;label=antibes-udA5x8KTkQiLxrTYhTuaEwS7612274886;sid=de1f72e780c55ee2efdf2d74043bb3f8;dcid=1;checkin=2012-07-30;checkout=2012-08-10;srfid=0d90f20fd46ea9890110788d39d0e732X10

J-l-P er glimrende, er der noen ganger per år. Dette er en badeby med fine strender og gode restauranter. Ikke veldig dyrt, og billigere enn norge.

Anybody? :)

Prøver å finne ut avstanden til ting derfra, kan det stemme at det tar ca 20 min å kjøre til Nice og ca 10 min til Cannes? :)

Ja.

Skrevet

Jeg har akkurat kommet hjem fra en fantastisk uke i Nice, så jeg skriver litt om hva jeg husker derfra:

- Mat og drikke har omtrent samme priser som hjemme i Norge. Det går fint an å drikke springvannet der, og det er helt greit å spørre om "tap water" på restaurant, så slipper man å betale masse for vann. På den ene restauranten betalte vi 5 euro for en flaske Evian, og DET syns jeg er ran, altså!

- De fleste snakker engelsk, men det er likevel greit å lære seg litt fransk. Det holder med høflighetsfraser, hvordan man skal bestille mat og det å spørre om priser.

- Strendene er steinfulle, men de selger badesko for ca. 10 euro flere steder. Se etter skoene som dekker hele foten. Min mor kjøpte et par, og hun var veldig fornøyd med det. Jeg brukte derimot ikke badesko, og syns det var helt greit. Ble veldig lite plaget av steinene, og satt/lå rett på dem uten badematte, brukte ikke sko osv. Men det er klart det er forskjell på folk :)

- Dere kan leie sykler. Ved stranspromenaden er det egne sykkelveier. Det går an å leie offentlige som står på stativer over hele byen. VeloBleu heter det. Vi sleit litt med det i begynnelsen, men var veldig greit når vi først forstod hvordan det gjøres.

- Solkrem, lette sjal å dekke seg med, og hatt kan være fint. Sola var sterk nå i mai, og jeg kan tenke meg den er ganske het i juli/august også.

- Verdt å ta en tur i gamlebyen og utforske de trange gatene der. Også verdt å ta en tur opp i den store shoppinggata, med butikker som Zara, HM og andre franske high-street kjeder på rekke og rad.

Ellers: fyll vann på hotellrommet og drikk det - det er like godt som i Norge. Ta med rikelig med penger og stålsett seg på at prisene på det meste er som i Norge, husk solbeskyttelse.

Hvis jeg hadde vært der med kjæresten, og ikke med familien slik jeg var, ville jeg absolutt dratt en tur på vanlig matbutikk, kjøpt et par baguetter, pålegg og en flaske rosèvin (jeg kjøpte en flaske for 2 euro, og den var veldig god) og dratt til en av parkene. Parken ved bymuseet var bugnende av blomster da jeg var der, velduftende og et lite paradis midt i byen. Dessuten er det gratis å komme inn på museet. Ta en romantisk lunsj med vin der, før dere trekker inn på museet en times tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...