Gå til innhold

bordkort!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lurer meg med i dette forumet......

Vi har ikke satt noen dato , men vi planlegger litt uansett. :-?

Jeg bare lurer på hvordan bordkortene deres er.

Det er jo så mye fint rundt omkring hvis man bare er litt kreativ. :oops:

Skrevet

Vi skal ha ferske gerbera som vi kutter stilken av og blomsten plasseres i vann i et eggeglass. Da ser vi bare blomsten og ikke noe stilk. I denne blomsten kommer vi til å festen en ståltråd med en liten lapp med gjestens navn på. Disse 'bordkortene' vil da også være en del av blomstene på bordene slik at vi ikke skal ha noe særlig med blomster ellers.

Jeg tror dette vil bli fint!

magnhild

Skrevet

Vi skal ha små grå bordkort i samme stil som alt annet av trykksaker. De er dekorert med røde roser og eføy, pluss en slags sølvkant....

mamma lager alle våre :briller:

Skrevet

Vi skal ha vinglass, som jeg skriver navn og noen hjerter på og brenner det i ovnen. Også skal det være sløyfe knyti rundt glasset på stetten.

Da kan alle gjestene ta med glasset sitt hjem så har de et minne fra dagen.

:D :D

Skrevet

Vi skal også ha glass. På disse går vi gravert inn monogrammet vårt + gjestens navn. Vi fyller litt sand oppi, setter et te-lys og knytter ei sløyfe rundt kanten. Dette er jeg MEGET fornøyd med! Jeg er litt opptatt av at gjestene kan ta med seg bordkortene hjem, og kanskje også beholde dem...

Skrevet

Har ikke tenkt så langt enda, men tipper det blirnoe enkelt noe som kan skrives ut på pc!

Skrevet

En venninne av min tilkommende svigermor skal male navnene på salt og pepperbøsser. Jentene får salt og guttene får pepper.

De fleste er jo par, så da får de et helt sett.

Hun har laget prøver og de blir kjempefine. Det samme temaet som i innbydelsene går igjen.

Skrevet

Skal ha bordkort og meny i ett..www.bryllupsweb.no/bryllupsshop-invitasjoner

nr b4skal vi ha..Men andre farger

Skrevet

Vi skal ha telysglass som vi skriver navnene på i "frost" og hvor alle lysene blir tent like før vi går til bords

Skrevet

Vi skal ha slike esker fyllt med hjertesjokolader. På esken skal vi lime gjennomgangsbildet vårt og skrive navnet med gullpenn. Blir så fiiiint!!!

Skrevet
Vi skal ha telysglass som vi skriver navnene på i "frost" og hvor alle lysene blir tent like før vi går til bords

Dette var en lur idè! Vil gjøre det så enkelt som mulig, men allikevel litt spesielt.

Hvor har du kjøpt telys-glassene? Og hva menes med "frost"?

Takk!

Skrevet

Siste tanke hos oss er at vi ikke skal ha bordkort... Vi har planer om å ha småbord. På hvert av bordene plasserer vi et bilde av oss. Så tar vi et tilsvarende bilde og klipper opp i like mange "puslespillbiter" som det er mennesker som skal sitte rundt bordet. Og så må folk pusle seg frem til hvilket bord det skal sitte ved. Så har gjestene noe å holde på med mens vi blir fotografert. Det er da samme for oss hvordan de plasserer seg rundt bordet for vi setter folk som (sannsynligvis) trives sammen rundt samme bord.

Men vi har vært innom mange vrier på bordkort (malte glass, malte telysestaker, helt enkle som matcher innbydelsen og en drøss andre jeg ikke kommer på i farten...). Regner med at vi får ca. ti andre ideer også før vi bestemmer oss.

Skrevet

Vi skal bruke blader fra en hekk i hagen som vi skal tørke også skrive navnene på. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal plassere de på bordet enda.

Skrevet

Vi skal ha små vesker m/sjokoladehjerter i. I hanken på veskene skal vi putte en liten lapp med navnet på gjesten...

Skrevet

Vi har nettopp kjøpt inn vinglass. Disse skal frostes, de skal ha en slags "perlekant" rundt (vanskelig å forklare), navnet på gjesten skal stå nederst på glasset, monogrammet vårt + dato skal også stå der. Tror det blir fiiint :D

Skrevet

Bordkortene våre tror jeg blir en enkel affære.

Regner med at de blir i samme farge og design som invitasjonene og menyene (som skal ligge på hver tallerken).

Skrevet

Zmurfette skrev:

Siste tanke hos oss er at vi ikke skal ha bordkort... Vi har planer om å ha småbord. På hvert av bordene plasserer vi et bilde av oss. Så tar vi et tilsvarende bilde og klipper opp i like mange "puslespillbiter" som det er mennesker som skal sitte rundt bordet. Og så må folk pusle seg frem til hvilket bord det skal sitte ved. Så har gjestene noe å holde på med mens vi blir fotografert. Det er da samme for oss hvordan de plasserer seg rundt bordet for vi setter folk som (sannsynligvis) trives sammen rundt samme bord.

Men vi har vært innom mange vrier på bordkort (malte glass, malte telysestaker, helt enkle som matcher innbydelsen og en drøss andre jeg ikke kommer på i farten...). Regner med at vi får ca. ti andre ideer også før vi bestemmer oss.

Denne leste jeg to ganger, det hørtes veldig kreativt ut, men jeg er ennå ikke sikker på om jeg har forstått det helt...

Hver gjest får altså en puslespillbrikke? Og så må de finne frem til de andre ved bordet som har brikke fra samme puslespillet?

Hvordan får dere delt ut brikkene? Står det navn bakpå, også deler servitørene dem ut etterhvert som gjestene kommer?

Syntes uansett puslespill hørtes ut som en god ide! :D

Skrevet
Zmurfette skrev:

Denne leste jeg to ganger, det hørtes veldig kreativt ut, men jeg er ennå ikke sikker på om jeg har forstått det helt...

Hver gjest får altså en puslespillbrikke? Og så må de finne frem til de andre ved bordet som har brikke fra samme puslespillet?

Hvordan får dere delt ut brikkene? Står det navn bakpå, også deler servitørene dem ut etterhvert som gjestene kommer?

Syntes uansett puslespill hørtes ut som en god ide! :D

Så gøy at du syntes det hørtes ut som en god ide!

Vi har planer om at når folk kommer får de utdelt et hefte hvor det står litt om alle de andre gjestene. Dette heftet er merket med hver enkelts navn, og på side 3 står det da "Velkommen, kjære Per" + litt om hvordan bordplasseringsleken skal være. Her fester vi vedkommendes "puslebrikke" med sånn type kitt som man bruker til å henge plakater på vegger med.

Har også tenk på å kanskje lage store "plakater" av de ulike bildene og henge på veggen på rommet hvor vi serverer champagne. På disse bildene tenkte vi da å "tegne inn" de ulike brikkene for å gjøre det hele litt enklere for gjestene.

Skal bli spennende å se om dette er gjennomførbart i praksis...

Skrevet

Zmurfette:

Original og morsom vri!

Hmmm... lurer på om alle i vår krets har nok "hjernekapasitet" til å ta noe sånt? :oops: Men uansett noe å vurdere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...