Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Den siste tiden har jeg opplevd å få flere gamle produkter fra cheapsmells.com

Jeg bestilte en hudkrem fra Hugo Boss til kjæresten min, som viste seg å ha expiry date i 2009. Jeg skerv en mail til cheapsmells, og fikk super raskt svar der de beklaget seg og jeg fikk pengene tilbake. Likevel så jeg at de fortsatte å selge denne kremen.

Nå nylig bestilte jeg en YSL mascara(faux cils) som viste seg å være produsert i 2006 og har en levetid på ca 36 mnd. Altså TRE år siden den var utgått på dato. Dette sjekker jeg ved å gå in på checkcosmetics, å skrive in batch coden på produktet. Bestilte også et par Mac øyenskygger for et par mnd siden som jeg mistenker er falske. Googlet det litt å leste på flere engelske sider at forbrukere mente de var falske. Nå har også plutselig Cheapsmells fjernet ALLE sine mac produkter(!).

Må forøvrig nevnes at jeg har kjøpt en drøss med produkter derfra som jeg er fornøyd med og som hverken er gamle eller falske (Decleor, Matis osv.)

Noen flere som har erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Swarovski
Skrevet

Jeg har også fått med meg at MAC produktene deres kan være falske. Tror det var først og fremst blush'ene. Men de har uansett fjernet alle mac produktene for å undersøke. Det står litt om det på twitter og facebook sidene deres.

Når det gjelder gamle produkter, har ikke jeg fått noen. Men alle leverandører og salonger kan ha ett og annet gammelt produkt. Så da var det jo bra at de med en gang beklaget og du fikk pengene tilbake.

Når det gjelder checkcosmetics, så stoler jeg ikke så veldig mye på den siden. Jeg husker for ett år siden, så prøvde flere av brukerne på det gamle Heidiøksendal forumet denne siden. Og det kom opp utløpsdatoer som ikke kunne stemme. Nå husker jeg ikke helt hvordan det var. Men tror det var noe om utløpsdato før produktet i det hele tatt var kommet på markedet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sjekket hele baderomsskapet på den siden(20+ produkter fra urgamle produkter jeg ikke har hevet til nye), og alt har stemt bra. "Hvordan kan du vite det, blablabla" Alle nettbutikker jeg handler fra lover minimum 1 års holdbarhet. Produkter jeg har kjøpt på salg har nettopp hatt det ifl siden. En annen gang kjøpte jeg en ny krem som ble produsert ifl siden rundt da den ble lansert. Og de gamle produktene jeg har sjekket er gamle ifl siden.

Kanskje jeg har vært heldig med at alt stemmer for meg, kanskje har noen mistolket resulatet. Jeg stoler på siden.

Det med falske produkter har jeg ikke opplevd. Det at de fortsetter å selge HB kremen er nok fordi du var uheldig og fikk en gammel. At de fjernet alt av MAC pga spekulasjoner er bare riktig gjort av dem. Det er skummel business å forhandle MAC når man ikke er autorisert.

• Liker 1
Skrevet

Når det gjelder HB kremen, spurte jeg de i mailen jeg sendte om det var mulig å få en ny som ikke var gått ut på dato. Svaret jeg fikk var at det dessverre ikke var mulig for det viste seg at hele partiet var gammelt.

Fikk svar i dag angående YSL mascaraen, fikk valget mellom ny mascara eller pengene tilbake. De skriver at det viser seg at noen er produsert i 2006 og noen i 2011.

Takk for tips angående Checkcosmetics. Dette var jeg ikke klar over. De tingene jeg har sjekket der så langt har vist seg å stemme, men jeg kommer definitivt til å være OBS på dette videre. Grunn til at jeg sjekket den YSL mascaraen var at den var fullstendig uttørket.

Kommer absolutt ikke til å slutte å bruke Cheapsmells på grunn av dette. Synes de har super kunceservice, hver gang jeg har tatt kontakt har jeg alltid fått svar samme dag eller påfølgende arbeidsdag. Opplever de som profesjonelle og svært servicevennlige.

Skrevet

Fikk en hudkrem fra CheapSmells for et par uker siden. Kjøpte den på salgs så tenkte jeg burde sjekke datoen på den. Er et ganske ukjent merke (Skin Doctors), så fant ikke merket på sider som Checkcomestics. Ikke at det hadde hjulpet, fordi en del av den koden som er "trykket" på nede på flasken er bortevekk! Bestilte enda en krem fra CheapSmells før jeg la merke til dette. Den er av samme type, så om det er slik på neste jeg får blir jeg småsur. Sendte mail til CheapSmells om at jeg var usikker på om den var utgått eller ei fordi koden var vasket/gnukket vekk. Fikk til svar at et eller annet sted på flasken er det et lite tegn, en boks, med et nummer inni. Dette nummeret (f.eks. 12, 14...) indikerer hvor lenge produktet kan brukes etter at det er åpnet, for eksempel 12 måneder.

Altså... det viste jeg jo. Men det handler ikke om det. Alle produkter går ut på dato en eller annen gang, men her snakker jeg ikke om holdbarhetstid etter åpnet produkt, men når produktet faktisk går ut på dato! Altså... nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...