Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fristen for å betale restskatt går ut nå i mai har jeg fått med meg.

Men jeg har gjort mange endringer på min selvangivelse, så jeg aner ikke hvor mye restskatten min blir.

Hva skal jeg gjøre for å betale restskatt nå, for å slippe å få renter på restskatten?

Gjest Chevy
Skrevet

Da vet du vel heller ikke hva den totale restskatten blir før om en stund? Jeg vet ikke sånt jeg altså, men jeg trodde at dersom man gjør endringer faller det med og betale innen 31 mai bort elns.. Jeg kan ta veldig veldig feil altså..

Skrevet

Fristen for å betale restskatt går ut nå i mai har jeg fått med meg.

Men jeg har gjort mange endringer på min selvangivelse, så jeg aner ikke hvor mye restskatten min blir.

Hva skal jeg gjøre for å betale restskatt nå, for å slippe å få renter på restskatten?

Bruke giroen som fulgte med selvangivelsen.

Betaler du for mye så får du det jo bare igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Men jeg fikk restskatt på over 20.000 og har ført over min del av gjeldsrentene fra samboeren, så differansen på restskatten er nok ganske stor. Mente å huske at vi har fått egne regninger på restskatten tidligere, men det er kanskje INKL renter. Hm...

Skrevet

"ført over min del av gjeldsrentene fra samboeren"

Skjønte ikke helt hva du mente med dette.

Men, hvis det er bare noe med renter det gjelder, så er "verdien" av dette 28%

Så da er det veol bare å trekke fra/legge til....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var nok litt i "tåka" da jeg skrev. Jeg mente gjeldsrenter i forbindelse med huslån. Samboer er hovedlånetaker og fikk dermed alt skrevet på sin selvangivelse, men jeg har krav på halvparten og disse ble altså overført til min selvangivelse. Dermed synker min restgjeld nokså bektraktelig (tror jeg).

AnonymBruker
Skrevet

Baksmellen din synker da med gjeldsrenter overført til deg x 28%.

Skrevet

For å unngå renter på restskatt må man betale tilleggsforskudd for 2011 før 31. mai.

Betal det du tror, i hvert fall det som står på den foreløpige selvangivelsen.

Etter dette er renten på skatten 1,26% til du får skatteoppgjøret ditt mellom 25 juni og 17 oktober.

All skatt over 1000 kr blir delt opp i to terminer.

Så betal alt du kan.

http://www.skatteetaten.no/no/Artikler/Betal-restskatten-innen-31-mai/

AnonymBruker
Skrevet

Restskatten din blir det du skal betale minus det du har betalt. Det står på lønns og trekk-oppgaven hvor mye du har betalt. Hvis ikke selvangivelsen din regner det ut selv kan du bruke kalkulatoren på skatteetaten.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...