AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Hm, mister litt motet når jeg ser alle knebøytrådene Jeg har ikke tilgang til treningssenter og må gjøre det beste ut av alt jeg har, og tenke meget kreativt ute i naturen for å få til god trening. Heldigvis gir det resultater. Men når jeg ikke har 100 - 200kg i stang eller vekter, hjelper knebøyene da? Jeg er heldig, pga høy aktivitet og intensiv trening har jeg ganske markert og fin kropp etter all den treninga, men hvis ikke knebøyene hjelper, why bother.. Noen som har tips?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Jovisst hjelper det. Du bærer jo din egen vekt. Evt. kan du jo ta en sekk med noe tungt på ryggen kanskje? Eller holde noe tungt på i hendene? Trenger jo ikke å være vekter. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 Hva med ryggsekker og bager, hadde det fungert på knebøyene? har ryggsekk fra skoletiden hehe
PelleP Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 Hei. Knebøy hjelper selv om det ikke er 200kg på ryggen. Evt kan jo du ta på deg en sekk fylt med vann flasker. Dette kan fort bli for "lett", men da må du jobbe med intensiteten. Dvs kortere pauser og flere reps på samme tid. En fots knebøy er også et alternativ. Du kan også stille deg i 90 grader bøy i knærne inn til en vegg 3*30sekunder.
hmmz Skrevet 18. mai 2012 #5 Skrevet 18. mai 2012 Knebøy på ett ben øker belastningen en del. Men pass på knærne
Gjest Meridius Skrevet 18. mai 2012 #6 Skrevet 18. mai 2012 Synes du er tungt og du blir sliten evt. støl. Så burde det være bra Personlig klarer jeg nesten ikke å gå ned trappa en gang etter en hard økt.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #7 Skrevet 18. mai 2012 Nei, jeg synes ikke vanlig knebøy gir meg noe stølhet eller utfordring lenger, men jeg har prøvd å ta knebøy og markløft med 10kg på ett ben. VELDIG viktig å passe knærne, men det fungerer det også Det med å sitte inntil veggen må jeg prøve, er det veldig bra for lår, baken og sånt? Kom gjerne med flere tips, takknemlig
Supraspinatus Skrevet 18. mai 2012 #8 Skrevet 18. mai 2012 (endret) Jeg stiller meg bakom forslaget til the pistol squat Endret 18. mai 2012 av Supraspinatus
Gjest Tidssone Skrevet 18. mai 2012 #9 Skrevet 18. mai 2012 Haha, krever en del øving det der, Supra. Og garantert effektivt. Jeg liker best å bruke vekter på knebøy, men vet at mange trener helt fint uten. Det er bare å teste ut, TS.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #10 Skrevet 18. mai 2012 Jeg stiller meg bakom forslaget til the pistol squat Å fy faen, så moderer han det til verre og verre og VERRE etterhvert, ikke verst haha Jeg har faktisk prøvd litt på den der, ved siden av stuebordet slik at jeg hadde noe jeg lett kunne balansere armen min litt på. Meeeeget tungt..!
Klips Skrevet 19. mai 2012 #11 Skrevet 19. mai 2012 Jeg stiller meg bakom forslaget til the pistol squat Jepp, den kjører jeg på ferie og sånt når jeg ikke har vekter. Trener opp en god del mer enn bare styrke. Balanse feks
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #12 Skrevet 19. mai 2012 Hva med å kjøpe en kettlebell til å bruke i treningen? Koster ikke allverden og tar lite plass. Du kan gjøre masse øvelser med den, også knebøy.
rhinosaurus Skrevet 19. mai 2012 #13 Skrevet 19. mai 2012 Dette tenker jeg når jeg må motivere meg; alt hjelper! Selv denne minste lille formen for aktivitet er bedre enn å gjøre ingenting. Selvfølgelig må man øke med vekter hvis man vil bygge større muskler, men uansett, knebøy uten vekt vil gi deg mer markert kropp og gjøre deg litt sterkere. Som nevnt ovenfor, nettopp fordi du bærer din egen kroppsvekt!
Envy Skrevet 19. mai 2012 #14 Skrevet 19. mai 2012 Klart det hjelper. Dessuten skal du være ganske rå for å ta 100-200 kg i knebøy. Personlig har jeg holdt på med knebøy det siste året, og tar ikke mer enn 50 kg. Syns det hjelper godt på sprettrumpa jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå