AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Jeg kjøpte dråper på resept til hund mot flått i fjor. Slike som vi drypper i nakken på hunden. Jeg har flere ampuller igjen fra i fjor, er det noen som vet om jeg kan bruke de i år?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Ja, du kan bruke de Jeg har også slike liggende fra i fjor, og forfjor både til katt og hund, dyrlegen sa det var helt ok å bruke.
Sugerøret Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 Jeg kjøpte dråper på resept til hund mot flått i fjor. Slike som vi drypper i nakken på hunden. Jeg har flere ampuller igjen fra i fjor, er det noen som vet om jeg kan bruke de i år? Står det ikke en holdbarhetsdato på pakken? 1
Minsten Skrevet 19. mai 2012 #4 Skrevet 19. mai 2012 Jeg brukte dråper fra i fjor. Og ingen av hundene mine har hatt en flott så langt enda
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #5 Skrevet 19. mai 2012 Det skal stå holdbarhetsdato på pakken. Anbefaler halsbånd over dråper.
Gjest Bobler Skrevet 19. mai 2012 #6 Skrevet 19. mai 2012 Det skal stå holdbarhetsdato på pakken. Anbefaler halsbånd over dråper. Hvorfor det? Halsbåndet må taes av når hunden bader og både sliter og tover pelsen. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #7 Skrevet 20. mai 2012 Hvorfor det? Halsbåndet må taes av når hunden bader og både sliter og tover pelsen. Det varer hele sesongen, i motsetning til dråper. Det virker mye, mye bedre mot flått enn det dråpene gjør. Det hverken sliter eller tover pelsen. Å ta det av når hunden skal bade tar nøyaktig to sekunder.
Gjest Bobler Skrevet 20. mai 2012 #8 Skrevet 20. mai 2012 (endret) Det varer hele sesongen, i motsetning til dråper. Det virker mye, mye bedre mot flått enn det dråpene gjør. Det hverken sliter eller tover pelsen. Å ta det av når hunden skal bade tar nøyaktig to sekunder. Jeg syntes ikke det virker mye bedre, og joda min fikk slitt pels og tover rundt halsbåndet en sommer. Å påføre dråpene tar fem sekunder. Hva som fungerer kommer helt ann på bikkja. Noen fungerer best på dråper, andre fungerer best på halsbånd. Endret 20. mai 2012 av Bobler
Sugerøret Skrevet 20. mai 2012 #9 Skrevet 20. mai 2012 Et spørsmål til dere som bruker dråper.Blir ikke effekten redusert ved bading og vasking? Jeg bruker ikke flåttdråper da min reagerer,så jeg lager selv en blanding. Men har hørt at mange får mindre effekt da hundene bader /eier vasker den.
Gjest Bobler Skrevet 20. mai 2012 #10 Skrevet 20. mai 2012 Et spørsmål til dere som bruker dråper.Blir ikke effekten redusert ved bading og vasking? Jeg bruker ikke flåttdråper da min reagerer,så jeg lager selv en blanding. Men har hørt at mange får mindre effekt da hundene bader /eier vasker den. Jeg vasker ikke dyret om sommeren, og han er ikke en kjempe-badenymfe men effekten reduseres ikke av det min bader. Han bader vel kanskje 5-10 ganger i mnd. Hunden skal ikke være i kontakt med vann de første dagene etter påføring, etter det går det fint Men joda, bader bikkja tre ganger om dagen vil jo effekten dabbe ut litt tidligere.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #11 Skrevet 20. mai 2012 Et spørsmål til dere som bruker dråper.Blir ikke effekten redusert ved bading og vasking? Jeg bruker ikke flåttdråper da min reagerer,så jeg lager selv en blanding. Men har hørt at mange får mindre effekt da hundene bader /eier vasker den. Lager du selv en blanding av aktive virkestoffer som skal virke inn på nervesignalene til parasitter og bruker dette på hunden din??? Da håper jeg for hunden din sin skyld at du er farmasøyt?? 1
Gjest Bobler Skrevet 20. mai 2012 #12 Skrevet 20. mai 2012 Lager du selv en blanding av aktive virkestoffer som skal virke inn på nervesignalene til parasitter og bruker dette på hunden din??? Da håper jeg for hunden din sin skyld at du er farmasøyt?? Vet at det er noen som lager egen "hjemmelaget" flått-middel med hvitløk og urter og sånt. Regner med det er noe sånt hun mener
Sugerøret Skrevet 21. mai 2012 #13 Skrevet 21. mai 2012 Lager du selv en blanding av aktive virkestoffer som skal virke inn på nervesignalene til parasitter og bruker dette på hunden din??? Da håper jeg for hunden din sin skyld at du er farmasøyt?? Ehh nei ! Jeg har : 1 stk sprayflaske 1 stk 7% hvit eddik flaske Tar da 1-2 dl eddik i flasken,etterfyller med VANN Sprayer dette over pelsen og i buken,rett før vi går ut. Ellers bruker jeg sitronellaolje ,heller litt på en bomulldott og "dærter" rundt på pelsen der tuneflue/flått har lettest tilgang til hud på min hund.. Ta med deg dine hissige tanker i en iskald dusj!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå