Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

hei...jeg er en oppegående dame med mann og barn,men noen ganger føler jeg at jeg kunne tenkt meg å snakket med en psykolog ang at jeg til tider føler : at jeg ikke er bra nok,og at alle andre er mer verdifull enn meg...

De som kjenner meg oppfatter meg som en dame med bein i nesa og masse selvtilitt...men slik er det ikke bestandig...Noen her som vet hva det koster å gå til en psykolog??

Vet egentlig ikke om jeg trenger det engang,men jeg leker ofte med tanken...ligger gjerne noe i det,da..

Videoannonse
Annonse
Gjest glamourgirl
Skrevet

Du kan gjøre to ting, det ene er å få henvisning gjennom fastlegen din. Det tar laaaaaang tid, og hvis ikke du er akutt "psyk", må du stå på venteliste. Eller, så kan du sjekke gulesider, eller ignende og ta direkte kontakt. Da koster det ca 500 kroner, hvis jeg ikke husker feil! Det er ikke dumt å gå til psykolog selv om det ikke er "noe galt" med deg. Jeg gikk en periode, og det er godt å få lufta seg litt til noen som får betalt for det!

Lykke til!

Glammy :D

Gjest anonym nå
Skrevet

Jeg går til terapaut, ikke psykolog men sosionom. Det er ikke sikkert du får psykolog du heller, men sosionom eller psykiatrisk sykepleier e.l. Selv fikk jeg plass der selv om de ikke anså mitt problem som veeeldig alvorlig (som deg, føler jeg meg aldri bra nok, + lite verd, dum, stygg...). For å få plass, må de finne en diagnose på deg, noe de ikke fant på meg, men de kalte det for lett depresjon, siden de syns jeg skulle få plass. I tillegg er jeg såpass ung, at det hadde vært en dårlig start på voksenlivet...

Nå er jeg og terapauten min i ferd med å avslutte, jeg har blitt flinkere til å takle ting på min egen måte, nå er det bare meg det står på.

Jeg gikk først til legen min, han sendte brev til psykolog-kontoret. Jeg fikk raskt komme inn, hvor jeg hadde tre vurderingstimer, der de spør om forskjellige ting, og prøver å finne ut om du trenger behandling. Deretter måtte jeg på ventetid, som i mitt tilfelle tok 3 mnd, de sa det skulle ta 3-6 mnd. Den tinen gikk veldig fort!

Jeg betaler 245 kroner timen, men du får skrive opp beløpet på egenandelsfort, så når du har kommet på 1500 og noen kroner, får du frikort, og slipper å betale mer resten av året, verken hos psykologen din, leger, medisin på blå resept osv...

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...