Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ME og har nå også fått diagnosen Fibromyalgi. Jeg skal søke uførepensjon, og ME spesialisten har jo skrevet dokumentasjon til uførsøknadden. Oppdaget i dag at revmatologen har skrevet at FM ikke er til et slikt hinder at varig ufør bør være et alternativ. Jeg fikk ikke noe klart svar da jeg ringte NAV og lurer på om revmatologens erklæring overgår og ødelegger ME-spesialistens?

Jeg lurer også veldig på hvor lang søkeprosessen varer sånn i gjennomsnitt? Dette kunne de heller ikke svare meg på på NAV.

Og jeg har ikke fått mestringskurs, men skal det nå i høst. Burde jeg vente med søknadden til etter kurset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er flyttet pga at den er postet i feil forum. Det er nå i et gjestelukket rom, så vær snill å registrere deg for å fortsette tråden.

Rainbow81, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på hvordan prosessen er. Fadtlegen "liker ikke sånt papirarbeid" og når jeg har ringt NAV har jeg ikke helt fått svar...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ME og har nå også fått diagnosen Fibromyalgi. Jeg skal søke uførepensjon, og ME spesialisten har jo skrevet dokumentasjon til uførsøknadden. Oppdaget i dag at revmatologen har skrevet at FM ikke er til et slikt hinder at varig ufør bør være et alternativ. Jeg fikk ikke noe klart svar da jeg ringte NAV og lurer på om revmatologens erklæring overgår og ødelegger ME-spesialistens?

Jeg lurer også veldig på hvor lang søkeprosessen varer sånn i gjennomsnitt? Dette kunne de heller ikke svare meg på på NAV.

Og jeg har ikke fått mestringskurs, men skal det nå i høst. Burde jeg vente med søknadden til etter kurset?

Den teller, definitivt. Det er jo to diagnoser som det er snakk om her. Hver spesialist har skrevet en erklæring til NAV. ME spesialisten din mener jo tydeligvis at du kan få uførepensjon på grunnlag av ME diagnosen. Revmatologen mener tydeligvis at du ikke kan få uførepensjon på grunnlag av fibromylagi diagnosen. Du må nesten avvente, og se. Du må levere det til NAV, og la dem se på hva som står på dem. Du må la dem vurdere saken, og konkludere om hva de mener om din situasjon. Det kan være at de mener at du ikke får uførepensjon på grunnlag av dine diagnoser. Selvom ME spesialisten har skrevet en legeerklæring så kan det hende at de overkjører den, også.

Hvor lang saksbehandlingstid avhenger av saken. Du har en fordel fordi at du har ordnet legeerklæringer på forhånd. Du må levere begge to, ellers vil det ta enda lengre tid fordi at da må de etterlyse...

AnonymBruker
Skrevet

Går du nå på AAP? Om ikke vil du måtte belage deg på noen år på AAP først før det er noen vits i å forhøre seg på NAV om varig uføretrygd.

Skrevet

Du selv skriver søknaden og leverer til NAV,gjerne med kopi av hva du har fått hos spesialister.

Så vil NAV sende beskjed til fastlegen om utfyllende informasjon.

NAV skal innhente fra leger og spesialister. Etter det må du bare vente ,du kan selvfølgelig følge opp saken din og ringe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...