AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Jeg lurer på dette, er dere flere der ute i 20-årene som er ensomme? 1. hva fyller dere dagene med? 2. hvorfor er du ensom? valgt det selv, eller har det bare blitt sånn? 3. hvordan har du det, egentlig? 4. hvordan tror du at din fremtid ser ut? ser du lyst på den?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Jeg faller nok ikke helt inn i målgruppen din, har kjæreste og noen gode venner, men føler meg ofte ensom uansett og svarer derfor på spørsmålene dine. 1.Jeg fyller dagene mine med studier, trening når jeg orker, og mye tv på kveldene. Er veldig glad i mange serier som jeg enten ser på tv eller laster ned og ser på. Slapper godt av med dette. Innimellom treffer jeg venninner og skravler med dem, men føler jeg gjør det langt sjeldnere enn hva som er normalt. 2. Jeg har aldri følt meg som en del av den helheten andre er en del av. Har alltid følt meg utafor, selv når jeg har hatt god innpass i vennegjenger har jeg i perioder følt meg veldig ensom og alene. 3. Jeg har det, egentlig, veldig opp og ned. Stort sett har jeg det greit, men til tider har jeg det ganske tungt og er veldig sliten mentalt. Til tider er jeg også ganske glad og hopper og danser rundt (enten jeg er alene hjemme, eller sammen med andre). 4. Jeg ser ganske lyst på fremtiden. Humøret mitt og min følelse av lykke er veldig opp og ned, men fremtiden ser i alle fall ikke dyster ut. Er halvveis i en god utdanning og pusser opp et hus i hjembyen, så jeg ser frem til å komme i orden der. Flott at du tar opp dette temaet TS:) 1
Gjest UngKalven Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 1. Søvn, tv og pc. 2. Kan ikke si jeg har gjort så mye for at det IKKE skulle bli sånn. 3. ATM, ganske dårlig. 4. Egentlig ikke. Jeg driver stadig og drømmer, men de drømmene virker ganske urealistiske. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 Jeg vet ikke om jeg kan svare, men jeg har iallfall vært ensom og uten venner og kjæreste gjennom hele 20-årene. Er 30 nå, da Angående venner, så hadde jeg noen venner helt i begynnelsen av 20-årene, men de forsvant fort. 1. Jeg er syk, så er på AAP. Dagene min går med til interessene og hobbiene mine, med mindre jeg er så deprimert at jeg ikke klarer noe. Og jeg prøver å gå en tur hver dag.. Føler det er godt å være ute i frisk luft og natur. 2. Jeg har aldri likt å være alene. Jeg liker å være sosial, men liker også å være alene. En mellomting. Jeg har ikke valgt å bli ensom, men det bare ble slik. 3. Egentlig er jeg veldig depriemrt og er trist og lei meg. Sliter litt med sosial angst også. Mine eneste lyspunkt i hverdagen er når jeg skal på NAV eller jeg skal til psykologen .. Føler de er mine eneste venner 4. Akkurat nå ser jeg mørkt på det. Er snart 31, og føler at jeg kan se langt etter kjæreste, egen bolig, utdannelse ... sånne ting
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #5 Skrevet 18. mai 2012 1. hva fyller dere dagene med? Sover, ser på tv og trykker på pcen. 2. hvorfor er du ensom? valgt det selv, eller har det bare blitt sånn? Fordi ingen liker meg. 3. hvordan har du det, egentlig? Dårlig. 4. hvordan tror du at din fremtid ser ut? ser du lyst på den? Ser alt annet enn lyst på fremtiden..
Gjest Bud Skrevet 18. mai 2012 #6 Skrevet 18. mai 2012 Jeg lurer på dette, er dere flere der ute i 20-årene som er ensomme? 1. hva fyller dere dagene med? Jobb, hus, fjell og natur med alt det kan tilby, venner og familie. 2. hvorfor er du ensom? valgt det selv, eller har det bare blitt sånn? Jeg er ikke ensom, jeg har 4 personer som jeg anser som ekte venner, fler nære vennskap har jeg ikke tid til å vedlikeholde. Når det kommer til kjærligheten så er det i første omgang selvvalgt. 3. hvordan har du det, egentlig? Har det som plommen i egget 4. hvordan tror du at din fremtid ser ut? ser du lyst på den? Den ser veldig lys ut 2
Gjest KateW Skrevet 18. mai 2012 #7 Skrevet 18. mai 2012 Bud, du må bytte avatar, jeg trodde du var minst førti, og hadde litt sånn småcrush på deg... 3
Gjest Mann Skrevet 18. mai 2012 #8 Skrevet 18. mai 2012 1. hva fyller dere dagene med? Jobb, trening, spising, runking, soving 2. hvorfor er du ensom? valgt det selv, eller har det bare blitt sånn? Først så valgt jeg det selv, men plutselig så fikk jeg noen personlige issues som jeg har bestemt meg for å løse før jeg trekker inn en kjæreste i livet mitt. 3. hvordan har du det, egentlig? Rimelig greit egentlig. Jeg har det jeg trenger og litt til, men jeg skulle gjerne hatt ei jente å tilbringe litt tid sammen med. Jeg savner nok litt kos (sex, nærhet og dype samtaler), selv om jeg kanskje ikke vil innrømme det. 4. hvordan tror du at din fremtid ser ut? ser du lyst på den? Den ser veldig bra ut.
Envy Skrevet 18. mai 2012 #9 Skrevet 18. mai 2012 1. hva fyller dere dagene med? Trening, trening, trening og jobb. 2. hvorfor er du ensom? valgt det selv, eller har det bare blitt sånn? Har vel egentlig valgt det selv.. Men om jeg føler meg ensom eller ikke kommer an på dagsformen. Er jo ikke ensom når man er med gode venner 3. hvordan har du det, egentlig? Ganske bra, alt i alt 4. hvordan tror du at din fremtid ser ut? ser du lyst på den? Jeg møter dagen slik den kommer, og tenker ikke fryktelig langt fremover i tid. Men tror vel stort sett at det ordner seg for snille jenter
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #10 Skrevet 18. mai 2012 Kjenner meg litt igjen her... 1. hva fyller dere dagene med? Jobb, litt trening, mye TV, litt PC, hundene mine 2. hvorfor er du ensom? valgt det selv, eller har det bare blitt sånn? Tja, det lurer jeg også på... har i alle fall ikke valgt det selv, men gøler at jeg må spørre folk hele tiden om å ta en øl/kaffe osv. mens jeg sjelden blir spurt av andre. Det blir litt slitsomt i lengden og man føler seg ikke særlig likt..nei. 3. hvordan har du det, egentlig? Egentlig ikke så bra. Prøver å ikke tenke så mye på det og er nok altfor flink til å "kjøpe meg lykke"... dvs. kjøpe ting, klær osv. for å ha noen lyse punkter i hverdagen. 4. hvordan tror du at din fremtid ser ut? ser du lyst på den? Nei, tror jeg ender som en gammel ensom kjerring...
Gjest Bud Skrevet 18. mai 2012 #11 Skrevet 18. mai 2012 Bud, du må bytte avatar, jeg trodde du var minst førti, og hadde litt sånn småcrush på deg... Du må bytte brukernavn, jeg trodde du var minst 60 og way out my league. Send meg gjerne forslag til ny avatar. 2
Gjest KateW Skrevet 18. mai 2012 #12 Skrevet 18. mai 2012 Du må bytte brukernavn, jeg trodde du var minst 60 og way out my league. Send meg gjerne forslag til ny avatar. KateWinslet er født i 1975. *orienterer*
Gjest Bud Skrevet 18. mai 2012 #13 Skrevet 18. mai 2012 KateWinslet er født i 1975. *orienterer* Hehe, er klar over det, men en kvinne som ser opp til Kate Winslet MÅ være myyye eldre... Hvor gammel er du?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #14 Skrevet 18. mai 2012 Er litt for ung, er 19, snart 20, men håper jeg får lov til å svare. Jeg lurer på dette, er dere flere der ute i 20-årene som er ensomme? 1. hva fyller dere dagene med? Driver med skolearbeid på deltid, så gjør mye av det akkurat nå. Ellers blir det mye PC, lesing, film, og når jeg orker, hobbyer som å skrive, tegne, lage mat, og danse. 2. hvorfor er du ensom? valgt det selv, eller har det bare blitt sånn? Har aldri hatt mange venner, og de jeg har hatt har ikke prioritert meg særlig høyt. Vi mistet kontakten da jeg fikk store problemer for en del år siden. Har ganske sterk angst, som gjør at jeg ikke har lett for å få venner, eller i det hele tatt treffe mennesker. 3. hvordan har du det, egentlig? Dårlig, med tanke på at jeg sliter med helseproblemer og ganske stor sosial angst. Har ingen jeg virkelig kan betro meg til. 4. hvordan tror du at din fremtid ser ut? ser du lyst på den? Håper at jeg blir frisk nok til å jobbe med noe jeg ønsker, og møter en mann som blir glad i meg. Vil gjerne gjøre noe for andre som sliter med helsa eller psyken.
Gjest dyret Skrevet 18. mai 2012 #15 Skrevet 18. mai 2012 Jeg føler meg ensom. Er 20 år, jente, har jobb(lærling), kjæreste, stor familie og mange fjerne og nære venner. Er litt politisk aktiv, trener, har hobbyer når jeg har tid. Men føler meg ensom, og har inntrykk av at dette er et problem for mange i Norge.. I realiteten er jeg vel bare bortskjemt og kravstor, på søken etter noe "mer"? Hmm
FrøkenC Skrevet 18. mai 2012 #16 Skrevet 18. mai 2012 1. hva fyller dere dagene med? jobb, hunden min, rydder og steller i leiligheten, er med venninner, turer i skog og mark.. 2. hvorfor er du ensom? treffer bare feil mannfolk... 3. hvordan har du det, egentlig? kunne nok hatt det bedre, ja.... 4. hvordan tror du at din fremtid ser ut? ser du lyst på den? ser ikke lyst på framtida mi nå nei.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #17 Skrevet 18. mai 2012 Jeg lurer på dette, er dere flere der ute i 20-årene som er ensomme? 1. hva fyller dere dagene med? Lager god mat! Trener og spiser sunt. Er på kafe eller tilbringer kvelden på en koselig liten konsert i ukedagene eller laster ned en film på pcen. Om jeg ikke leser en bok, tegner. Må holde meg aktiv med interesser, bylivet eller bare være med meg selv og slappe av. 2. hvorfor er du ensom? valgt det selv, eller har det bare blitt sånn? Er ikke ensom! Familie, 1 god venninne, 2 eller 3 er flott å ha. Jeg er kjempe heldig som kjenner de jeg kjenner og jeg kommer til å bli kjent med mange flere flotte mennesker! Man må velge venner og omgangskrets med omhu... det er absolutt mitt tips! Deppa? sjekk ut omgangskretsen din før du stapper i deg lykkepiller. 3. hvordan har du det, egentlig? Jeg har det fint. 4. hvordan tror du at din fremtid ser ut? ser du lyst på den? Det ser flott ut! :-)
Mr.Omg Skrevet 18. mai 2012 #18 Skrevet 18. mai 2012 1. hva fyller dere dagene med? Jobb, musikk (spiller og lytter), TV/film, og litt trening. Og nå som det er vår så sitter jeg ute, slapper av med å høre på naturen 2. hvorfor er du ensom? valgt det selv, eller har det bare blitt sånn? Både og. Vennene mine har enten at fått seg kjæreste og glemmer alle andre, eller driver med bacheloroppgaver som tar all tiden deres. Også har jeg et behov for å ha alene tid. 3. hvordan har du det, egentlig? Litt opp og ned. Jeg liker jo å være for meg selv, men savner allikevel noen å dele tanker, følelser og opplevelser med 4. hvordan tror du at din fremtid ser ut? ser du lyst på den? Ser vel ikke sånn kjeeeempelyst på den, men den blir vel noe lignende så som livet er nå. Opp og ned. 2
Steinar40 Skrevet 19. mai 2012 #19 Skrevet 19. mai 2012 4. Akkurat nå ser jeg mørkt på det. Er snart 31, og føler at jeg kan se langt etter kjæreste, egen bolig, utdannelse ... sånne ting Hvorfor kan du ikke begynne på en utdannelse eller ihvertfall ta noen fag igjennom NAV? Da treffer du andre med en gang.
Gjest Hard Ride Skrevet 19. mai 2012 #20 Skrevet 19. mai 2012 Jeg lurer på dette, er dere flere der ute i 20-årene som er ensomme? 1. hva fyller dere dagene med? Jobb, spill, film, internett, musikk, bøker, kommer meg ut av og til med venner, både fest og andre ting. 2. hvorfor er du ensom? valgt det selv, eller har det bare blitt sånn? Det har vært sånn siden jeg var barn. Pga. situasjon hjemme inviterte jeg aldri venner hjem til meg, og lærte meg selv å trives på egen hånd inne på gutterommet. Jeg ble kanskje litt for flink til det? 3. hvordan har du det, egentlig? Har problemer med å se mål og mening med livet mitt. Har aldri vært ordentlig lykkelig, men har bare følt meg ensom og nedstemt siden 2008 4. hvordan tror du at din fremtid ser ut? ser du lyst på den? Jeg forventer ikke så mye, så lenge jeg har mat på bordet, et sted og bo og råd til fritidsinteressene mine så skal jeg klare å fortsette. Litt bekymra for ensomheten da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå