Gå til innhold

Vitne til en slosskamp - politiet vil ha tak i meg

Anbefalte innlegg

Gjest vufrivillig vitne
Skrevet

Her om dagen var jeg vitne til deler av en slosskamp, hvor jeg grep inn for å stanse slosshanene.

Den ene av partene anmeldte den andre til politiet. I det siste har noen prøvd å få tak i meg på mobil fra "ukjent nummer". Jeg svarer aldri på slike oppringninger da jeg ikke vet hvem det er.

Fikk tlf. fra arbeidsgiver om at politiet vil ha tak i meg. (sikkert pga. at de vil inkalle meg som vitne)

Jeg har ikke lyst til å bli blandet opp i dette her. Hva skjer om jeg ikke tar kontakt med politiet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva som skjer, hvis du ikke møter opp.

Men siden du prøvde å stanse den slosskampen er du vel ikke lenger bare et "vitne" i saken. Kan jo hende noen av de to andre har dratt deg inn i dette?

Skrevet

Da tipper jeg de vil lete etter deg & prøve å finne deg på annen måte.

Gjest sexysadie
Skrevet

Da blir du nok antagligvis hentet på arbeidsplassen i en svartemarja.

Det er ikke spesielt lurt å unngå politiet hvis de vil ha tak i deg.

Det som ville gjøre underverker er et politi som var triveligere innstilt til publikum. Ikke denne "Her kommer vi med all makt"-holdningen de nå har.

Skrevet

Om de mener du er et viktig vitne kan poliet komme og hente deg og tvangskjøre deg til rettssalen.... Helt sant.

Synes i alle høyeste grad du bbør melde deg, å være vitne er faktisk en plikt og ikke noe man selv velger.

Gjest Timian (ikke innlogget)
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du vil unngå politiet på den måten når du har stilt opp og stoppet en slosskamp!? Har du noe å skjule eller noe annet du er redd skal komme frem?

Det er nok sånn at det er vår plikt å stille som vitner i denne typen saker!

Du må jo bare si hva du har sett og hva du gjorde i situasjonen!

Jeg har vært vitne selv! Jeg ble oppringt og måtte forklare meg i telefonen! Kanskje ikke de trenger noe mer enn det! Snakk med dem i alle fall!

Politiet er ikke farlige! Det er jo ikke DU som har gjort noe galt her!

Lykke til!

Hilsen Timian

Gjest Ufrivillig vitne
Skrevet

Det er flere grunner til at jeg kvier meg for å vitne.

Det er to måneder siden. Husker jeg alt?

Mannen til den ene av de som sloss (to jenter, ja) har prøvd å presse meg til forklare i hans kones favør.

Jeg liker bare ikke å bli blandet opp i slike ting.

Nå har jeg i midlertid snakket med politiet på telefon.

Gjest sexysadie
Skrevet

Vel, du skal ikke la deg presse av den ene kjerringas fyr iallfall.

du blir bare nødt til å snakke med messingen om dette og vær sannferdig, sannheten har det med å komme frem for solen en eller annen gang alikevel. Og da blir det verst å være deg.....

Ring opp politiet og bli ferdig med det.

Si ifra om at denne fyren har prøvd seg på å presse deg.

Skrevet

Det som ville gjøre underverker er et politi som var triveligere innstilt til publikum. Ikke denne "Her kommer vi med all makt"-holdningen de nå har.

¨

De er jo hyggelige i utgangspunktet, da.... Men når folk ikke responderer på kontakt og de mener du er nødvendig for saken har de lite annet valg.

Skrevet
Det er flere grunner til at jeg kvier meg for å vitne.

Det er to måneder siden. Husker jeg alt?

Mannen til den ene av de som sloss (to jenter, ja) har prøvd å presse meg til forklare i hans kones favør.

Jeg liker bare ikke å bli blandet opp i slike ting.

Nå har jeg i midlertid snakket med politiet på telefon.

Du må fortelle om press og svare ærlig. Politet vet godt at du ikke nødvendigvis husker alt. De har å gjøre med slike vitner til daglig.

Gjest sexysadie
Skrevet
¨

De er jo hyggelige i utgangspunktet, da.... Men når folk ikke responderer på kontakt og de mener du er nødvendig for saken har de lite annet valg.

Det er ikke den erfaringen jeg har gjort; at det er hyggelige de er i utgangspunktet.Ei heller ikke når jeg skulle vitne. :blunke:

Skrevet

Det er ikke den erfaringen jeg har gjort; at det er hyggelige de er i utgangspunktet.Ei heller ikke når jeg skulle vitne. :blunke:

Mye avhenger av din egen oppførsel vet du.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Men det finnes faktisk de som ble politi for maktens skyld og mulig ble mobbet selv som små og som vil gjøre igjen. Mange utnytter makten de har faktisk. Har møtt to sånne selv og de er ikke greie å ha med å gjøre.

Gjest sexysadie
Skrevet

Du bør ikke uttale deg før du vet hva du snakker om, lille venn.

Gjest sexysadie
Skrevet

Men det finnes faktisk de som ble politi for maktens skyld og mulig ble mobbet selv som små og som vil gjøre igjen. Mange utnytter makten de har faktisk. Har møtt to sånne selv og de er ikke greie å ha med å gjøre.

Det finnes en sosiologisk undersøkelse som sier at de menn som mislyktes i det militære søker til det nest beste; nemlig politiet.

Og de er godt drillet inn i det at det er de som sitter med makten.

Gjest Coolaid
Skrevet

Her blir det litt feil dersom man skal diskutere om politifolk misbruker makt, eventuellt har andre hensikter med å ha valgt det yrke. Vet dere hvor vanskelig det er å komme inn på politiskolen?, det er ikke for alle mennesketyper......Når det gjelder om de er høflige eller ikke så bruker politiet de metodene som er best for å få jobben gjort, enkelt og greit.

Det aller beste du kan gjøre er å være 100% ærlig og fortelle alt du vet, det er jo din plikt å hjelpe til så godt du kan. ......

Skrevet

Slutter meg til Coffees svar til "sexysadie", og returnerer den arrogante og nedlatende kommentaren "Du bør ikke uttale deg før du vet hva du snakker om lille venn".

Virker utrolig umodent å overføre din egen dårlige erfaring til en allmennsannhet som skal gjelde alle politifolk!! :x

Skrevet

Det gjelder ikke alle politifolk vel, men når en politibetjent er drittsekk, så synes det så jævlig godt, i forhold til om bakeren er litt korka...

Man kan bli dårlig behandlet også, kun om man omgås eller er i familie med noen som har "et dårlig papir". For noen år siden ble jeg tauet inn midt på gata og satt på glattcella - for deretter videre stripping, kun fordi jeg gikk sammen med en ungdom vi (jeg og søsteren hans) prøvde å få vekk fra kjøret...

Gjest lekebøll
Skrevet

Du må helt klart melde deg ja - som du nå har gjort - når politiet vil ha tak i deg.

Si ifra om trusler, samt hva du har sett.

Som Poirot sier, så er det ingen som forventer at du husker alle detaljer, du skal bare fortelle din versjon; hva du har sett og hørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...