Gå til innhold

student som kan lite om boliger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye må en ca. tjene i året for å kunne kjøpe seg en bolig som koster 1.5 mill?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Halv mill. Samt at man må ha 15% egenkapital.

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer med de som tjener 3-400 000 da, leier bare de?

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes da en god del boliger til under 1.5 mill i landet, og de aller fleste har etterhvert en partner å kjøpe med. Da har man to inntekter å legge til grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes da en god del boliger til under 1.5 mill i landet, og de aller fleste har etterhvert en partner å kjøpe med. Da har man to inntekter å legge til grunn.

Ser på Finn.no at de under 1 mill ikke er så gode. Dere som f. eks. tjener rundt 300 000 brutto, hvordan lever dere? Måtte dere spare lenge for å kjøpe bolig?

AnonymBruker
Skrevet

Begynn å spare nå, gjerne 100 000 i året. Og om 10 år har du 1 million i banken + renter.

Jeg har spart siden jeg var 25, og må spare til jeg er 35. Da er jeg ferdig med utdannelsen min også :)

AnonymBruker
Skrevet

Begynn å spare nå, gjerne 100 000 i året. Og om 10 år har du 1 million i banken + renter.

Jeg har spart siden jeg var 25, og må spare til jeg er 35. Da er jeg ferdig med utdannelsen min også :)

Oi, du har vært flink. Har dette vært noe du har vært tvunget til å gjøre, pga. vanskeligheter for å få lån? Kan jeg spørre hva du er utdannet som?

Gjest J.Bourne
Skrevet

Dagens priser er helt syke, og jeg er sikker på at bobbla sprekker snart. Jeg tror at den vanlige lønnen ligger under 400, er ikke mange som tjener 4,5,6 000 i hvertfall.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ekstremt dyrt å kjøpe i disse dager.

Vi kjøpte oss inn i boligmarkedet for 4 år siden og er glad for det.

Men mitt råd til deg er å kjøp sammen med noen, gjør det kun for å tjene penger på det og for å komme inn på markedet.

Gå i banken og undersøk hvor mye du kan låne, og se om du kan kjøpe med noen venner du studerer med som du kan tenke deg å bo med og pusse opp boligen med!

Det er vel det beste og gir rimeligste boutgifter. Det er vel rimeligere å eie bolig enn å leie.

Og ikke minst pengene dere får igjen på skatten når det er sommer!!

Uansett masse lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger av hvor mye du må låne. Kort sagt om du kun har de påkrevde 225.000 i egenkapital, eller om du har mer...

Uansett, en god pekepin er at man får lånt opp til ca. 3 ganger brutt årslønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...