AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Jeg skal ha foredrag i internasjonal økonomi, i faget samfunnsøkonomi 2 på vgs. Stikkord er globalisering, handelshindringer og slike ting. Jeg klarer ikke finne ut om mer eller mindre aktuelle saker i dag som handler om akkurat dette, fordi jeg er nødt til å trekke inn aktuelle saker i foredraget... Trenger ikke være noe stort, så lenge det er på en måte et konkret eksempel på f. eks. handelshindringer. Kan noen snille sjeler hjelpe meg?
Gjest strykebrett Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Jeg skal ha foredrag i internasjonal økonomi, i faget samfunnsøkonomi 2 på vgs. Stikkord er globalisering, handelshindringer og slike ting. Jeg klarer ikke finne ut om mer eller mindre aktuelle saker i dag som handler om akkurat dette, fordi jeg er nødt til å trekke inn aktuelle saker i foredraget... Trenger ikke være noe stort, så lenge det er på en måte et konkret eksempel på f. eks. handelshindringer. Kan noen snille sjeler hjelpe meg? Tollbarrierer er jo et eksempel. Du kan jo foreksempel snakke om hvordan det ville ha påvirket norske bedrifter dersom 200-kroners regelen på netthandel hadde blitt øket eller forsvunnet. Eller så kan du snakke om bøndene og hvordan de blir subsidiert, det er jo ganske så aktuelt i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå