Lycke Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 (endret) Hei! Jeg og samboer lurer på å flytte til Tønsberg med poden, men så har vi hørt at det er så mye dop blant ungdommen der. Selv om vi vet at dette er utbredt de fleste steder i Norge sa vedkommende vi snakket med at det er ekstra ille i Tønsberg... Nå lurer vi på om dette stemmer? Eller har den vi snakket med bare fått et dårlig inntrykk? Vi ønsker oss at kun de med direkte kjennskap til Tønsberg svarer på dette, siden vi ikke ønsker å høre på rykter... Det er jo ofte slik at de fra nabokommunene ikke har så mye godt å si, f.eks På forhånd: Tusen takk for alle svar Endret 18. mai 2012 av Lycke
TheHairyToothfairy Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Ja, det stemmer veldig. Dessverre, for det er en flott by.
Lycke Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2012 Ja, det stemmer veldig. Dessverre, for det er en flott by. Har du vokst opp der selv?
TheHairyToothfairy Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 Har du vokst opp der selv? Jeg har bodd i Horten et år, og jeg har en del venner som kommer derfra og bor der med sine familier. Litt sånn generaliserende sett så kan jeg si det slik at de gangene jeg hadde problemer med aspiranter og narkotikarelaterte hendelser, så var det blitt en syrlig spøk som trist nok hadde mye sannhet i seg, at "sjekk først om han kommer fra Tønsberg." 1
Lycke Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 18. mai 2012 Jeg har bodd i Horten et år, og jeg har en del venner som kommer derfra og bor der med sine familier. Litt sånn generaliserende sett så kan jeg si det slik at de gangene jeg hadde problemer med aspiranter og narkotikarelaterte hendelser, så var det blitt en syrlig spøk som trist nok hadde mye sannhet i seg, at "sjekk først om han kommer fra Tønsberg." Huff da :/
Burn Skrevet 18. mai 2012 #7 Skrevet 18. mai 2012 Det stemmer at det er veldig mye narkotikasalg, bruk, og problemer i Tønsberg. Det er ellers en fin by, jeg har ikke vokst opp der personlig, men har et par venner derfra. Tønsberg er også kjent for gjenger og problemer med vold.
Lycke Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2012 (endret) Æs, så trist... Var så oppsatt på å flytte til Tønsberg... Har ingen gode alternativer heller... Vil gjerne høre fra dere som har personlig erfaring fra det å vokse opp i Tønsberg, har inntrykk av at det er slik at de fra Horten og Sandefjord snakker negativt om Tønsberg, mens de fra Tønsberg snakker negativt om Sandefjord og Horten. Slik er det jo gjerne med nabobyer... Endret 18. mai 2012 av Lycke
kaprifolen Skrevet 18. mai 2012 #9 Skrevet 18. mai 2012 Tønsberg er mye "1 av 2", enten er du "vestkant", bruker latterlige summer på shopping og image, eller så er det fylla tre ganger i uka, og dop er ikke et fremmedelement. God gammeldags white trash og pøbler. Sandefjord er i alle fall mer nyansert, greit å pendle til tbg også. Hvorfor er tbg eneste alternativ?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #10 Skrevet 18. mai 2012 Hei! Jeg og samboer lurer på å flytte til Tønsberg med poden, men så har vi hørt at det er så mye dop blant ungdommen der. Selv om vi vet at dette er utbredt de fleste steder i Norge sa vedkommende vi snakket med at det er ekstra ille i Tønsberg... Nå lurer vi på om dette stemmer? Eller har den vi snakket med bare fått et dårlig inntrykk? Vi ønsker oss at kun de med direkte kjennskap til Tønsberg svarer på dette, siden vi ikke ønsker å høre på rykter... Det er jo ofte slik at de fra nabokommunene ikke har så mye godt å si, f.eks På forhånd: Tusen takk for alle svar Har bodd der selv,ja det er mye dop. Slik det er i andre byer. Byen er så iten at du ser det godt. Om du tar andre byer i Norge, så er det like ille der. Bor nå i en annen by langt unna,men problemet er der like stort. Det finnes vel statistikker på hvor mange registrerte misbrukere i byene, så har du alle de som ikke er registrert. det var ungdommen, men vet du....alkoholmisbruket eller bruken med alkohol da?
Lycke Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #11 Skrevet 18. mai 2012 Selvfølgelig, alkoholmisbruk er jo også en viktig faktor... Tønsberg er eneste alternativ slik vi ser det fordi: Jeg vil bo ved sjøenSambo vil ikke bo for langt unna Oslo pga familieDet kan ikke være altfor dyrt å bo derDet må være en viss størrelse på byen: Holmestrand og Sande blir for småttSandefjord er for langt unna synes sambo, Tønsberg er max-grense....Drammen er uaktuelt!Synes ikke Horten er noe koseligHar bodd i Fredrikstad og trives ikke derMoss, Sarpsborg og Halden er uaktueltHvis noen har en by som oppfyller alle disse kriteriene så blir jeg lykkelig
Gjest PinkLeaf Skrevet 18. mai 2012 #12 Skrevet 18. mai 2012 Jeg har vokst opp der, og det er da virkelig mer nyansert enn "vestkant" eller "dophuer". Det er en liten by, og de problemene som er blir kanskje lettere synlige av det, men nå et det mange tiltak som minsker dopmisbruk. Jeg elsker byen min, det er både landlig og sentralt, kort vei til skibakker, sjøen og hovedstaden. Jeg bor ikke i sentrum, men ca 10 minutter fra. Vi bor i et kjempekoselig nabolag, med veldig bra velforening som holder orden så det alltid ser pent it. Naboene er hyggelige, og vi trives godt. Jeg har også bodd i en annen del av byen, like langt unna. Der var det jo litt festing blant ungdom, men kun en eller to per kull som havnet på kjøret. Det eneste jeg misliker er at det ikke alltid er like inkluderende miljø, med mindre man er en a4-familie, og man har et greit nettverk o utgangspunktet. Overall vil jeg ikke nøle med å anbefale noen å flytte hit. Jeg har aldri i løpet av 20 år i byen sett narkotika som noe problem!
Lycke Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #13 Skrevet 18. mai 2012 Så flott med et innlegg fra en med et annet synspunkt også Synes det er viktig å få et nyansert bilde... Når det gjelder lite inkluderende miljø er vi vant til dette fra Oslo, så akkurat det trr jeg vi skal fikse. Vi er begge to veldig omgjengelige personer som er flinke til å ta opp kontakt med folk selv. Vi er ikke akkurat noen A4-familie Men vi skal vel klare oss fordet...
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #14 Skrevet 18. mai 2012 jeg har ikke vokst opp der .men mannen har. (jeg har bare bodd der liten stund). verken han eller søstra har brukt noe.ingen av vennene hans som han fortsatt har i dag har brukt noe eller bruker noe. og jeg har ikke lagt noe veldig merke til det.(og jeg har jobbet på vgs) det er MYE mer i en viss annen by(ikke oslo men en helt annen) 1
Gjest Emma Skrevet 18. mai 2012 #15 Skrevet 18. mai 2012 Selvfølgelig, alkoholmisbruk er jo også en viktig faktor... Tønsberg er eneste alternativ slik vi ser det fordi: Jeg vil bo ved sjøenSambo vil ikke bo for langt unna Oslo pga familieDet kan ikke være altfor dyrt å bo derDet må være en viss størrelse på byen: Holmestrand og Sande blir for småttSandefjord er for langt unna synes sambo, Tønsberg er max-grense....Drammen er uaktuelt!Synes ikke Horten er noe koseligHar bodd i Fredrikstad og trives ikke derMoss, Sarpsborg og Halden er uaktueltHvis noen har en by som oppfyller alle disse kriteriene så blir jeg lykkelig Jeg er vokst opp på Nøtterøy, har også bodd i Tønsberg i flere år og bor nå på Nøtterøy igjen. Jeg ville ikke latt vær å flytte hit av frykt for narkotika, jeg har også hørt at det er mye i Tønsberg men man må likevel aktivt oppsøke de hvis man ønsker noe. Mulig jeg er naiv, blir skremt av alle disse svarene over. Jeg har jo sett folk som dealer, men det har jeg jaggu gjort andre steder i Norge også. Jeg har også bodd i Drammen, men måtte tilbake hit. Det er som du skriver en by som oppfyller de fleste kriterier. Du trenger jo ikke bo midt i byen, her vi bor nå er vi 5min fra stranda, 10min fra Tb sentrum og ganske landlig og flott villastrøk hvor mange barn vokser opp og leker ute hele dagene... 1
Gjest PinkLeaf Skrevet 18. mai 2012 #16 Skrevet 18. mai 2012 Men, hvis dere velger å flytte hit, så anbefaler jeg dere å se etter bolig litt på utsiden av sentrum. Det kan nemlig bli en del støy på kvelder/helger. :-) Det er uansett korte avstander, så det går likevel fint an å gå inn til sentrum. :-) 1
Gjest PinkLeaf Skrevet 18. mai 2012 #17 Skrevet 18. mai 2012 (endret) Dobbelpost, gitt. Endret 18. mai 2012 av PinkLeaf
Gjest Emma Skrevet 18. mai 2012 #18 Skrevet 18. mai 2012 En ting til; kriteriet ditt om ikke for dyrt... Tønsberg er ikke så veldig billig, spesielt ikke hvis du vil bo ved sjøen. Men det ser dere selv ved å søke på finn.no 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #19 Skrevet 18. mai 2012 Er det bare meg som ikke har fått med meg narkotikaproblematikken i Tønsberg? Trodde ikke det var noe mer enn i andre byer. Bor i Bergen nå pga studier, og her tar det helt av. I Tønsberg merket jeg ingenting. I hvertfall, jeg elsker Tønsberg! Er selv vokst opp på Nøtterøy da, og skal flytte tilbake til Nøtterøy eller Tønsberg når jeg er ferdig utdannet. Det er så koselig der Tror ikke jeg ville vært så redd for narkotikaen. Både jeg og broren min har stoooore vennegjenger, og ingen har vært innblandet i noe som helst med dop.
Lycke Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #20 Skrevet 18. mai 2012 jeg har ikke vokst opp der .men mannen har. (jeg har bare bodd der liten stund). verken han eller søstra har brukt noe.ingen av vennene hans som han fortsatt har i dag har brukt noe eller bruker noe. og jeg har ikke lagt noe veldig merke til det.(og jeg har jobbet på vgs) det er MYE mer i en viss annen by(ikke oslo men en helt annen) At du har jobbet på vgs i Tønsberg og ikke har merket noe til dette tar jeg som et godt tegn... Jeg er vokst opp på Nøtterøy, har også bodd i Tønsberg i flere år og bor nå på Nøtterøy igjen. Jeg ville ikke latt vær å flytte hit av frykt for narkotika, jeg har også hørt at det er mye i Tønsberg men man må likevel aktivt oppsøke de hvis man ønsker noe. Mulig jeg er naiv, blir skremt av alle disse svarene over. Jeg har jo sett folk som dealer, men det har jeg jaggu gjort andre steder i Norge også. Jeg har også bodd i Drammen, men måtte tilbake hit. Det er som du skriver en by som oppfyller de fleste kriterier. Du trenger jo ikke bo midt i byen, her vi bor nå er vi 5min fra stranda, 10min fra Tb sentrum og ganske landlig og flott villastrøk hvor mange barn vokser opp og leker ute hele dagene... At det er slik at man aktivt må oppsøke disse miljøene er jo slik det er ellers i Norge også. Grunnen til at jeg ønsket å forhøre meg om dette er fordi jeg har fått inntrykk av (etter å ha snakket med enkelte) av at du omtrent blir pusha inn i dette miljøet hvis du bor i Tønsberg... :-/ Jeg tenker at hvis ungdommen har andre alternativer å drive med enn dop (og hvis det finnes andre miljøer man også kan velge å være med i), så skal det kunne la seg gjøre å ikke havne oppi noe tull... Jeg er selvfølgelig klar over at det ikke går ann å beskytte poden 100%, og at vi selv som foreldre må legge til rette for at han skjønner konsekvensene det kan ha å begynne med stoff... Men, hvis dere velger å flytte hit, så anbefaler jeg dere å se etter bolig litt på utsiden av sentrum. Det kan nemlig bli en del støy på kvelder/helger. :-) Det er uansett korte avstander, så det går likevel fint an å gå inn til sentrum. :-) Det var fint at du sa dette, for vi hadde tenkt å bosette oss sentralt siden jeg ikke har sertifikat, og ikke har tenkt å få det heller... En ting til; kriteriet ditt om ikke for dyrt... Tønsberg er ikke så veldig billig, spesielt ikke hvis du vil bo ved sjøen. Men det ser dere selv ved å søke på finn.no Vi har undersøkt ganske mye på Finn, og vi synes det er ganske billig i Tønsberg. Men så må det jo sees i sammenheng med at vi er vant til Oslo-priser også Mente bare at f.eks. Åsgårdsstrand blir litt for dyrt... (og for lite...) Vi er selfølgelig ikke ute etter egen strandlinje, og blir svært tilfredse med et passe stort rekkehus...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå