AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Hvert år glemmer jeg hvorfor jeg egentlig ikke liker 17.maifeiringen, og hvert år blir jeg grundig påmint hvorfor. Jeg var i sentrum for å se barnetog, spise kake og se borgertog, samt møte familie og bekjente. Det må nevnes at sentrum i byen min er ALT for lite for de mange hundretusen som bor i byen. Først og fremst var jeg irritert på den krøllete bunadsskjorta mi og det elendige strykejernet, men det tar jeg på egen kappe. Når jeg kommer til byen 30 minutter før barnetoget starter er folkemengden langs løypa for toget allerede enorm. Det er 1-2 meter med folk langs hele løypa, alle benker og plasser man kan stå høyt er allerede tatt. Løypa er m.a.o alt for kort! Jeg kommer fra en liten plass med et lite barnetog, men der var løypa dobbelt så lang. Var da slettes ikke sliten etterpå. Hvorfor kan ikke løypa gjøres lengre så flere kan få se? I tillegg var det dessverre regn i år. Det gjør ikke noe, folk må få gå med paraply når det regner. Men de tar jo ikke hensyn over hode! De holder paraplyen i øyehøyde og holder på gjøre folk blinde. I tillegg driter de i hvem de heller vannet på når de skal riste paraplyen fri for vann. Den fine hårsveisen min ble totalt ødelagt fordi folk stakk paraplyen borti hodet mitt og røsket med seg flette og alt som var. Ble lugget hele tiden, sykt irriterende. Tråder ble også revet ut av kysa på bunaden. Den kosta med 2000 effings kroner.. Så har man de med hund da. HUND i et stappfullt sentrum på 17.mai. Det er veldig koselig at du bryr deg om hunden din, men når du har 1) en hund som røyter noe inni h*lvette så tar du den ikke med til store folkemengder der folk med dyre plagg står som sild i tønne. Det skal IKKE bli min byrde å plukke hundehår av klærne mine fordi du har valgt å ha hund 2) ei stor bikkje du ikke har muskelkraft til å håndtere. Ja, jeg snakker til deg lille dame som ikke klarte å holde i hunden din når den ble spinnvill av å møte en annen hund. Der du roterte rundt og kavet var paraplyen din TO millimeter fra øyet mitt. TO MILLIMETER! I tillegg sprang den inni meg. 3) en nervøs hund. Sier seg selv, den bjeffer og blir usikker. Når du i tillegg løfter den stakkars bikkja opp etter nakken og jeg har lyst til å slå deg ned og sørge for at du aldri får ha hund igjen har du ødelagt dagen min. Idiot! Så er det jo viden kjent at normenn ikke eier køkultur eller respekt for andre. F.eks mannen med ungen som tok opp 2 stk 6-er bord på en kafe når det bare var de to. Skulle holde av plassen til noen mennesker som "sikkert kom snart". Det er ikke slik det funker... Så har jo folk en idé av at de kan løpe rundt i samtlige kjørefelt i hele byen bare fordi det blinker gult. Dere skjønner vel dere og at ingen biler kommer seg noen vei når dere løper en og en over veien med 2 meters mellomrom. Utkjøring fra garasjen vår var blokkert av mennesker i 15 minutter, før jeg ble så forbanna at jeg bare trilla frem samma faen (sakte da) og tuta. Denne innkjørselen er privat, men det driter folk i.. Kommer endelig hjem kl.18, etter middag og diverse. Henger bunaden i vinduet for å lufte når det endelig var litt frisk regnluft. 2 timer etterpå ser jeg ut av vinduet at det sitter en gjeng med ungdommer og griller under vinduet mitt fordi jeg har senket markisen så det ikke skulle regne på bunaden min. Jeg klikker i vinkel på dem og kjefter som jeg aldri har kjeftet før. Jeg vet hvem de er, så regninga på bunadsrensen skal de pent få betale. ÅÅÅÅH så godt å få ut. 2
Cho Kon It Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 "Gi meg styrke til å forandre det jeg kan, sinnsro til å akseptere det jeg ikke kan forandre, og visdom til å se forskjellen." 11
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 Foreslår at du reiser på hyttetur i ødemarken neste år. 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 "Gi meg styrke til å forandre det jeg kan, sinnsro til å akseptere det jeg ikke kan forandre, og visdom til å se forskjellen." Da trenger jeg en stor porsjon sinnsro, for denne feiringa kan jeg jo ikke akkurat gjøre noe med Fint sitat det der! Kan dessverre ikke dra på hyttetur, har familie som blir dødsfornærmet om jeg ikke hopper i bunaden og veiver flagget. Håper jeg får jobbe neste år da
OhSerendipity Skrevet 18. mai 2012 #5 Skrevet 18. mai 2012 "Gi meg styrke til å forandre det jeg kan, sinnsro til å akseptere det jeg ikke kan forandre, og visdom til å se forskjellen."
Cho Kon It Skrevet 18. mai 2012 #6 Skrevet 18. mai 2012 Da trenger jeg en stor porsjon sinnsro, for denne feiringa kan jeg jo ikke akkurat gjøre noe med Fint sitat det der! Etter en liten stund går det automatisk, bare husk på det sitatet hver gang du kjenner irritasjonen boble opp. For det er jo faktisk ingenting du kan gjøre, så hvorfor ikke gi en lang faen i irritasjonsmomentene? Sett i et større perspektiv er det sannsynligvis bare tull alt sammen - vær for eksempel glad for at vi bor i et land hvor vi åpenlyst kan feire vår frihet, ungene våre kan gå i barnetog i stedet for å måtte være barnesoldater, vi kan trykke hele trynet fullt av pølser, kake og is og er så langt unna sultgrensa at det er en skam - you get my point. Vi har det rimelig greit. Lukk øynene, snu deg rundt og syng en sang, så er det meste glemt ganske fort
Sugar&Spice Skrevet 18. mai 2012 #7 Skrevet 18. mai 2012 Skriver under på dette, TS. Også legger jeg til: - guttunger som løper rundt med de j*vla sprayboksene som ødelegger dyre buander/dresser/kjoler. - Fulle mennesker ti over halv tre. - Folk som tisser offentlig!!!! Herre... Jeg gikk nedover pilestredet klokken elleve på kvelden på 17. mai og der stod det en fyr og tisset oppover en SØPPELKASSE langs en husvegg?! COME ON!!!! - Folk som ikke klarer å holde på alkoholen. - Norges (ikkeeksisterende) køkultur, ja. - Paraplyer!!!! (Oslo hadde heldigvis sol hele dagen og kvelden ) ÅÅÅÅÅH irriterer meg så sykt over befolkningen noen ganger! Bare fordi du er full skriver du ikke fra deg ansvar og folkeskikk, vettu! At det skal være så vanskelig?! Får heeelt hetta!!! 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #8 Skrevet 18. mai 2012 Enig med deg helt til du kom til det punktet at andre skal betale for rens av din bunad. Hvis du lukket markisene så hadde vel ikke de noen forutsetning for å vite at bunaden hang der. Hadde du kommet med et slikt krav til meg, eller kjeftet på meg fordi jeg grillet på 17. mai så hadde jeg ledd deg rett opp i trynet. 1
Dragonslayer123 Skrevet 19. mai 2012 #9 Skrevet 19. mai 2012 klarte ikke og lese hele teksten. jeg elsker 1 mai kan spise så mange is jeg vil :wow:
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #10 Skrevet 19. mai 2012 Her luktet det Trondheim av startinnlegget Satt hjemme og så på nett fra Bartebyen, jeg ble så forbannet av å se folk uten paraplyetikette at jeg måtte skru av. Det sto ei dame som skulle se på toget, med paraply, og den var i veien for ALLE som skulle forbi, folk måtte si det til henne at hun måtte stille seg lengre bak. Gjorde hun det? NEI! Drittfolk! Det er grunnen til at jeg ikke gidder å gå til byen for å se på toget, folk er jo blåst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå