mariss Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Etter å ha ringt utallige ganger til acer uten å komme i gjennom, prøver jeg her! Har fått opp melding «BOOTMGR is missing. Press Ctrl + Alt + Del to restart», har forstått det slik at dette er et relativt vanlig problem, og har prøvd blant annet denne guiden: http://hinderberg.no...mgr-is-missing/ På punkt 3 står det: "Boot fra DVD`n" Hva betyr dette? Har gjort de 2 punktene før det tredje, men får bare opp det samme? Står dermed bom fast, og får ikke gått videre. Hjelp tas i mot med stor takk!
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Har du noe viktig på disken? Det er ikke usannsynlig at den har gått i stykker, og jo mer du fikler med det, jo mindre er sjansen for å få hentet ut noen data. Hvis ikke betyr "Boot fra DVDen" at du skal starte maskinene med en Windows rescue DVD, som du enten skulle fått med eller brent selv. Hvis ikke du har det kan du bruke en Linux rescue disc for å kopiere ut data til f.eks. en USB-disk eller nettverket, men det kan være litt fikkel. Lenken din er for øvrig feil, så jeg vet ikke hva som står der.
mariss Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2012 Så sannsynligheten for at jeg ikke kan fikse den alene er stor? Tror garantien er gått ut, men tingen er at pcen er helt ny. Men har to pcer, og dette problemet oppsto for lenge siden. Har dermed bare brukt den andre, og ignorert denne feilen. Skjønner jo nå at det var dumt! Har prøvd å starte pcen med en slik DVD, men det kommer ikke opp noe. Er bare den samme meldingen om "Bootmgr is missing" som kommer opp. http://hinderberg.no/hvordan-fikse-bootmgr-is-missing/ Fungerer linken nå?
Gjest padawan Skrevet 18. mai 2012 #4 Skrevet 18. mai 2012 Den feilbeskjeden betyr at bootloaderen ikke fungere. Det er ikek umulig å fikse det men du br få hjelp av noen som vet hva de gjør.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #5 Skrevet 19. mai 2012 Du må sannsynligvis stille inn maskinen til å boote fra DVD før harddisk i BIOSen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå