Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag tidlig testet jeg meg med en Clearblue. Resultatet var en svak strek gjennom en klar, vannrett strek (utgjorde tilsammen et kryss). Så tenkte jeg at jeg skulle kjøpe en test til, for å forsikre meg. Da testet jeg med ettermiddagsurin, og svaret var "ikke gravid". Kan jeg fortsatt være gravid, men at det ikke slo ut på den andre testen, siden jeg ikke brukte morgenurin?

Jeg skulle hatt mensen i går, og har det siste året hatt regelmessig syklus. Hva tror dere?

Er så spent!! Skal selvfølgelig ta en ny test i morgen tidlig, men vil gjerne høre andres erfaringer! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan fortsatt være gravid ja. Den digitale testen til clearblue er en av markedets minst sensitive tester, så hvis det var mindre enn 4-5 timer siden sist du tisset da du tok testen, kan det rett og slett bare være for lite hcg til at den kunne slå ut :)

AnonymBruker
Skrevet

Okei, takk! Er så spent.. Kommer aldri i verden til å greie å sove i kveld. Haha..

Skrevet

Krysser fingrene for deg, hold oss oppdaterte! :popcorn:

AnonymBruker
Skrevet

Takk for det wearyourpassion :) det skal jeg gjøre! Bestilte en time hos legen på tirsdag for blodprøve også, for å være helt sikker.

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg tatt en ny test. Den viste "ikke gravid" :(. Teite CB! Jeg som har mensmurringer i magen uten mensen, løs i magen, sulten hele tiden og trøttere enn ellers. Den har feil og jeg har rett! Haha :sjenert:

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Når skal du egentlig ha mensen da?

AnonymBruker
Skrevet

Skulle hatt den på torsdag.. Så testene har jo rett. Vil bare ikke innse det, og satser på at CB digital ikke har peiling :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror forresten jeg hadde eggløsning senere enn vanlig. Blir ikke mensen også forskjøvet da? For da kan det jo hende at jeg ikke skal ha mensen før i morgen f.eks? Og da er det jo ikke så rart at cb'en ikke slår ut?

Huff.. Nei, nå gir jeg meg selv falske forhåpninger :sukk:

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hehe, jeg vet hvordan du har det:)

Men så lenge du ikke har fått mensen enda, så er det jo fortsatt et lite håp. Du kan jo prøve å ta en ny test om noen dager.

Skrevet

Det er mulig at du har opplevd en kjemisk graviditet. Det vil i tilfelle tidlig testing slå ut på en test en dag, men ikke neste dag... Dersom du ikke hadde vært aktiv prøver og testet hadde du muligens aldri visst noe om det.

Men dersom du lar det gå noen dager så vil du nok enten mensen komme eller en graviditetstest gi deg et utvetydig svar.

Når man skal teste for graviditet må(bør) man bruke morgenurin, spesielt i starten da mengden hcg ikke er så enormt høy.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig at du har opplevd en kjemisk graviditet. Det vil i tilfelle tidlig testing slå ut på en test en dag, men ikke neste dag... Dersom du ikke hadde vært aktiv prøver og testet hadde du muligens aldri visst noe om det.

Men dersom du lar det gå noen dager så vil du nok enten mensen komme eller en graviditetstest gi deg et utvetydig svar.

Når man skal teste for graviditet må(bør) man bruke morgenurin, spesielt i starten da mengden hcg ikke er så enormt høy.

Jeg er klar over at det skal brukes morgenurin, og det var jo det jeg gjorde med den første testen. Så greide jeg bare ikke vente til neste dag før jeg testet en gang til. Blir jammen utålmodig av å være prøver :fnise: .

Takk for rådene :)

AnonymBruker
Skrevet

Du har antagelig vært befruktet, men så gikk det galt med en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Du har antagelig vært befruktet, men så gikk det galt med en gang.

Hadde jeg ikke blødd da?

Skrevet

Hadde jeg ikke blødd da?

Nei, det kan gå noen dager ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...