Gå til innhold

HJELP! Hvilke hodetelefoner skal jeg velge? haster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg sittet å spekulert i flere måneder på hva jeg skal kjøpe til den superdata interesserte kjæresten min, og har endelig kommet frem til at han trenger noen nye hodetelefoner!

Men jeg trenger hjelp! For jeg aner virkelig ikke hva som er bra og hva jeg skal velge! Han komponerer og lager mye musikk til vanlig, på pc. Gitar, keyboard etc. Og han bruker fremdeles noen Sennheiser hodetelefoner som jeg gav han for flere år siden. Svampene har smuldret opp og falt av, så han hadde trengt noen nye...

Har til kl. 18 i dag å finne ut av dette, håper virkelig det er noe smartinger her som kan hjelpe meg!

Han har et par Sennheiser PX100 nå som han er kjempefornøyde med, så jeg trenger nesten noen som er litt bedre enn dem. Vet ikke om de fortsatt selges, men dette var det nærmeste jeg kom: Sennheiser PX100-II

Her er noen jeg har sett ut på butikkene i nærheten, hvilke synes dere jeg burde velge? Er de bedre enn dem han har nå?

Sennheiser HD 380 Pro

Sennheiser HD 449

AKG K 540

Eventuelt er det noen andre som er bedre?

Sukk... skulle ønske jeg hadde mer peiling...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hvorfor kan du ikke spørre kjæresten din om det er noe han trenger eller har lyst på? jeg må si at de gavene jeg har fått av dama og av andre, der de faktisk har spurt meg om hva jeg vil ha, ofte har blitt veldig mye mer brukt og egentlig verdsatt. i forhold til gaver jeg har fått som folk har trodd at jeg har ønsket meg eller hatt bruk for, men så har det i etterkant vist seg at jeg allerede har tilsvarende eller i noen tilfeller bedre.

både jeg og dama er i hvertfall sånn, at vi heller sier hva vi ønsker oss, enn at den andre kjøper noe vi egentlig ikke trenger.

Skrevet (endret)

Jeg har AKG K 540, og synes de er gode. Til sin pris og til mitt bruk, vel og merke. Jeg bruker de stort sett for å høre på musikk fra MP3-spiller, om de egner seg til hans type bruk er jeg ikke sikker på, det kan jeg ikke nok om. Lyden er forsåvidt klar og god, og rimelig godt balansert, men de er f.eks. ikke særlig godt isolert. Det er vel ikke de gamle hans heller - men det kan jo være sånt som tar det til "neste nivå"?

Om jeg var deg ville jeg laget en tråd tilsvarende denne på diskusjon.no også - der sitter det langt flere teknologi- og lydkompetente folk enn her inne. ;)

Hva med å gi ham et gavekort som skal gå til nye hodetelefoner, forresten? Høres kanskje kjedelig ut for noen, men mange synes jo også at halve moroa med å kjøpe noe nytt er å gjøre research på forhånd (lese omtaler og denslags), dra i butikken og teste de ulike modellene og slikt.

Endret av Pingting
Skrevet

Huff ja... jeg har tenkt litt på å spørre han... Men hvert år blir det på samme viset. Jeg aner aldri hva jeg skal gi for det eneste han liker å holde på med er data og musikk (som jeg ikke har peiling på...) :(

Til jul tok jeg han med ut for å kjøpe høytalere til pc'en. Sa "i år skal jeg kjøpe deg høytalere - kom så går vi". Men det endte bare opp med at han ikke kunne bestemme seg... Det var visst for dyrt for meg å punge ut med. Nå sitter han og sparer til høytalere for 3000kr per stk. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...