Gå til innhold

Enkeltvedtak opplæringslloven §9a

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Har dere eksempler på enkeltvedtak som skolene har kommet med i mobbesaker?

Hva innholder de?

Hvilke typer tiltak foreslås?

Hjalp det?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=658522

Samme ts som tråden "Barnet mitt blir mobbet, hva kan jeg kreve"

Men i alledager. Har lest i infobrosjyrer fra utdanningsdirektoratet at man kan be om enkeltvedtak. Er det ikke særlig praktisert? Virker det ikke? eller er det bare en uinteressant tråd?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha litt is i magen, TS ;)

Jeg tror dessverre at skolene ikke er så flinke til å fatte enkeltvedtak. Jeg tror mange skoler ikke har forstått at de plikter å gjøre dette, og jeg tror mange skoler ikke har forstått poenget med det.

Når det er sagt, så er det jo vanlig med møter med involverte parter når det er slik problematikk (foresatte, skole, PPT, kanskje helsesøstertjeneste eller lignende). Det er jo også vanlig at det lages tiltak og at møtene munner ut i bestemmelser om hva man skal igangsette. Dette referatføres noen ganger. Jeg tenker at det er disse referatene som bør skrives som enkeltvedtak av rektor. Dette fordi et enkeltvedtak forplikter lovmessig, og fordi foreldrene kan anke et enkeltvedtak. Men innholdsmessig trenger det ikke inneholde noe annet enn det et vanlig referat fra slike møter ville inneholdt. Dvs forpliktende tiltak.

Mitt tips til deg som mor, er å kontakte fylkesmannens utdanningsavdeling og forklare din situasjon der, og be om hjelp til hvordan du skal gå fram videre, hvis skolen ikke imøtekommer deg og barnet ditt sitt problem. Så er det veldig bra at du har tilmeldt til PPT, jeg ville kanskje ringt dit og bedt om en samtale og forhørt deg om du kan få noe hjelp i fht rettigheter der.

Lykke til, ikke gi opp!! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...