Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger å søke penger fra nav, da jeg ikke har jobb og det ser dårlig ut til at jeg får det med det første. Kontoen min er tom, men jeg har noen kr igjen på sparekonto som jeg har spart til noe viktig jeg må gjøre. Er snakk om 15.000 kr.

Er jeg nødt til å bruke opp disse pengene før jeg søker fra nav? Må jeg være helt på 0 får å få støtte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis det er snakk om sosialstønad. Skulle bare mangle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvis det er snakk om sosialstønad. Skulle bare mangle.

Er snakk om den minste støtten man kan få. Er jo ingen sjang til at jeg får sparer inn nok til å få startet livet med den støtten, bare hverdagen.

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Er snakk om den minste støtten man kan få. Er jo ingen sjang til at jeg får sparer inn nok til å få startet livet med den støtten, bare hverdagen.

-TS

Dersom du har hatt jobb tidligere og tjent deg opp grunnlag for dagpenger trenger du ikke det. Dersom du ikke har opptjent deg retten til dagpenger må du bruke opp pengene du har før du kan få penger av nav.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har hatt jobb tidligere og tjent deg opp grunnlag for dagpenger trenger du ikke det. Dersom du ikke har opptjent deg retten til dagpenger må du bruke opp pengene du har før du kan få penger av nav.

Ok,takk for svar

-TS

Gjest itunes
Skrevet

du får gjemme pengene hjemme da...ingen som må vite at du har noen viktige penger i bakhånd

Skrevet

du får gjemme pengene hjemme da...ingen som må vite at du har noen viktige penger i bakhånd

Men det ser de på kontoutskriften at du har tatt ut ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Hør med NAV om du har krav på dagpenger, men hvis ikke så kan du glemme sosialhjelp.

Tar du ut 15.000 kr og ja det synes på kontoutskriften så må du levere kvittering på at du har brukt de. Men hallo! Du er voksen og er ansvarlig for ditt eget liv, så lenge du har 15.000 kr så er det jo en selvfølge at du skal bruke de på det du trenger som mat og tak over hodet hvis du ikke har annen inntekt. Staten (NAV) har null forsørgelsesplikt når du faktisk har så mye kr, sosialhjelp er siste utvei når man er i en skikkelig krise, altså blakk. Det er ikke du, du har 15.000 kr! Mange i landet (og verden) skulle ønske at de hadde 15.000 kr men må se langt etter det, og du vil tigge fra NAV. Bruk opp de 15.000 kr på mat og sånt, og så kan du søke om sosialhjelp hvis du ikke har dagpenger eller en jobb snart.

MEN jeg er ikke ond (virket sikkert sånn, bare skriver av erfaring) så jeg håper at du får dagpenger, fordi da kan du bruke de 15.000 kr på det du vil ;) NAV bryr seg ikke om hva du har på konto når du mottar dagpenger.

Hilsen ei som har jobbet i NAV sosial.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...