AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #1 Skrevet 18. mai 2012 Betaler man skatt av pengene man har på konto ? Er det evt. bare summen man har ved årsslutt ? Hvis man f.eks selger noe privat og får i kontanter som man da setter inn på bankkontoen? Skattes det av ? innrapporter banken sånne innskudd ?
Drizzt Skrevet 18. mai 2012 #2 Skrevet 18. mai 2012 Jeg har aldri opplevd å bli beskattet for kontanter jeg setter inn i bankkonto. Men det var snakk om ikke så store summer da. Kanskje blir det gjennomført en sjekk hvis du setter inn store summer (f.eks. 500 tusen i kontanter er ikke så vanlig, syns jeg).
Alison Skrevet 18. mai 2012 #3 Skrevet 18. mai 2012 Du betaler 28 % skatt av renteinntektene. Om du må skatte av det du har stående på konto kommer an på om du har så mye total formue at du må betale formuesskatt. 1
Gjest Wei Wei Skrevet 19. mai 2012 #4 Skrevet 19. mai 2012 Har du så mye på konto at du går 700 000 i pluss selv med lån, så skal du betale formueskatt. Ellers betaler du 28% av det du får i renter for å ha penger stående på konti, ikke av den totalle summen du har der.
Dyveka Skrevet 19. mai 2012 #5 Skrevet 19. mai 2012 altså 28% av rentene ,uansett hvor lite eller stor summen på innskuddet er ?
Glitnir Skrevet 19. mai 2012 #6 Skrevet 19. mai 2012 altså 28% av rentene ,uansett hvor lite eller stor summen på innskuddet er ? Jepp. Ellers også formueskatt når du overstiger summer som nevnt over. 1
Lista Skrevet 19. mai 2012 #7 Skrevet 19. mai 2012 Har du så mye på konto at du går 700 000 i pluss selv med lån, så skal du betale formueskatt. Ellers betaler du 28% av det du får i renter for å ha penger stående på konti, ikke av den totalle summen du har der. Jepp. Ellers også formueskatt når du overstiger summer som nevnt over. Innslagspunktet er 750 000, ikke 700 000.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #8 Skrevet 19. mai 2012 Det er en grense (som jeg ikke husker hva er) på sotre kontantinnskudd på konto som skal meldes fra om til økokrim. Hvitevaskingsloven tror jeg det står i.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #9 Skrevet 19. mai 2012 Betaler man skatt av pengene man har på konto ? Er det evt. bare summen man har ved årsslutt ? Hvis man f.eks selger noe privat og får i kontanter som man da setter inn på bankkontoen? Skattes det av ? innrapporter banken sånne innskudd ? De rapporterer inn saldoen din ved årsskiftet. Den årsoppgaven du får fra banken, går også til skattemyndighetene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå