Gå til innhold

Det er fri i dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så på kalenderen i går og der står det fri 18.05. Så jeg dro ikke på jobb i dag. Men jeg skulle skrive opp en avtale for en dag i neste uke da så så jeg jo at det står jo fri 25 mai også og 1 juni og hver fredag ut året. Men det kan vel ikke stemme? Hvorfor er det fri hver fredag ut året?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så på kalenderen i går og der står det fri 18.05. Så jeg dro ikke på jobb i dag. Men jeg skulle skrive opp en avtale for en dag i neste uke da så så jeg jo at det står jo fri 25 mai også og 1 juni og hver fredag ut året. Men det kan vel ikke stemme? Hvorfor er det fri hver fredag ut året?

Hvilken kalender er det du har sett på, da?

• Liker 1
Gjest Marmot
Skrevet (endret)

Det er i hvert fall ikke "offentlig fridag" i dag, ikke den 25. mai eller 1. juni heller. :ler:

Endret av Marmot
Skrevet

Tenker fri. står for friday, jeg ;) Altså fredag.

For øvrig er jeg også ganske sikker på at du er et troll.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken kalender er det du har sett på, da?

Vanlig kalender som jeg har på veggen i gangen.

Skrevet

Hvis du ikke har avtalt fri i dag, så skulker du! 18/5 er i år en helt vanlig arbeidsdag, men mange velger nok å avspasere siden det er en inneklemt dag.

Jeg avspaserer, men det er jo avklart på forhånd.

(Du ville vel ha visst om du hadde fri hver fredag resten av året, ville du ikke? :klo: )

:heks:

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke fri i dag, 18 mai er en inneklemt dag mange velger å ta seg fri på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

(Du ville vel ha visst om du hadde fri hver fredag resten av året, ville du ikke? :klo: )

Jo, man skulle vel tro det, men kalenderen er jko automatisk merket med andre ting som røde dager, pinse og slikt. Og jeg synes jo det virket veldig rart at jeg skulle ha fri hver fredag ut året.

Nei, jeg har ikke avtalt fri i dag, men det har jeg jo aldri på helligdager heller og siden det stod fri så tenkte jeg at det kanskje var helligdag i dag. Var ikke før jeg så at det var hver fredag at jeg ble usikker.

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig kalender som jeg har på veggen i gangen.

Og på den står det fri hver fredag ut året? Da får du kjøpe deg en ny kalender, for hvis du har tenkt å følge den og bli hjemme fra jobben hver fredag så kommer du til å få sparken.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker fri. står for friday, jeg ;) Altså fredag.

For øvrig er jeg også ganske sikker på at du er et troll.

Jeg er ikke TS

Den koblet jeg ikke! Fri for friday :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

siden det stod fri så tenkte jeg at det kanskje var helligdag i dag.

Vet du ikke hvilke dager i året som er helligdager?

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke jobben etterlyst deg?

AnonymBruker
Skrevet

Å, er det fri for friday det står for? Huff, det skulle jeg jo skjønt. Nå føler jeg meg dum.

Må nesten ta å ringe sjefen og håpe han forstår. Men det er jo lett å ta feil da når det står fri og man bor i Norge.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke jobben etterlyst deg?

Nei, det har de ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Ring jobben med en gang TS, for dette er skulk! Forklar misforståelsen,og kom deg på jobb fortere enn svint! (om du ikke tar avspassering i avtale med arbeidsgiver da)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hallo, dette er en tulletråd, for de som ikke skjønte det... Fri = friday = engelsk for fredag...

AnonymBruker
Skrevet

Men det er jo lett å ta feil da når det står fri og man bor i Norge.

Nei, det er det ikke.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hallo, dette er en tulletråd, for de som ikke skjønte det... Fri = friday = engelsk for fredag...

Er det sant? Heter det Friday på engelsk? :sjokkert: ( :ironi: )

Jeg for min del bruker norsk kalender, og står det "fri" der, ja så har jeg fri. :)

Endret av Brunhilde
AnonymBruker
Skrevet

Da var sjefen ringt. Han synes det bare var komisk hele greia så jeg trengte ikke å komme på jobb i dag og det var lite å gjøre der uansett. Så da fikk jeg jo gyldig fri da.

Men takk for svarene folkens.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da var sjefen ringt. Han synes det bare var komisk hele greia så jeg trengte ikke å komme på jobb i dag og det var lite å gjøre der uansett. Så da fikk jeg jo gyldig fri da.

Men takk for svarene folkens.

Er det den første gangen du ser på kalenderen i år eller er det bare fra i dag det står fri på hver fredag?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...